Diskutera Digital Fotografering här

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Hej alla!

Har varit medlem här ett tag nu men precis hittat denna tråd. Fan vad bra! Att kombinera 2 stora intressen i en tråd.

Kör själv följande främst.
30D
50/1.8
70-200/4L (nyligen inköpt)

Skickar in några bilder också.

Har hittils mest fotat cross eftersom jag tidigare bara haft ett vettigt objektiv (50 mm)

IMG_9886redi.jpg

Här är mina två främsta träningskamrater för att också bli en bättre mcfotograf. Oerhört svåra att förutse i fart. Taget med 70-200'at

IMG_0385red.jpg

IMG_0364red.jpg

En ytterliggare anledning att längta till sommaren.

IMG_0804red.jpg

Ha't bra och gott nytt år. :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Hej alla!

Har varit medlem här ett tag nu men precis hittat denna tråd. Fan vad bra! Att kombinera 2 stora intressen i en tråd.

Kör själv följande främst.
30D
50/1.8
70-200/4L (nyligen inköpt)

Skickar in några bilder också.

Har hittils mest fotat cross eftersom jag tidigare bara haft ett vettigt objektiv (50 mm)

Ha't bra och gott nytt år. :tummenupp

Hej Palle!

Välkommen hit!
Schysst utrustning du kör med. L objektiv är alltid najs. :)
Fartbilden på crosshojjen är kool, det krävs mycket träning innan man sätter sådana panoreringar 100%. Prova en aning kortare slutartid så blir det lättare. :)

/Karl

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Välkommen hit PalleR1 ;)
50mm/1.8 är väl rätt schysst att fota sport o action!??
Funderar på ett sådant själv nämligen

/Panos

MikkE

Guest
Välkommen välkommen PalleR1!
Fin fina bilder du tagit, har själv samma 50 och 70-200 linser som du har, är mkt nöjd med dem. Dock fotar jag med en 20D =)

Har du någon bildsida eller ett portfolio som du vill visa upp är det bara säga till så fixar jag en länk på förstasidan i denna tråden.

/Micke

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har du någon bildsida eller ett portfolio som du vill visa upp är det bara säga till så fixar jag en länk på förstasidan i denna tråden.

Och medans du väntar på dom kan du lägga in mina MikkE. (lite besviken att du glömt bort mig ;) ;) )

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Välkommen hit PalleR1

/Panos

Helt klart användbart många gånger tack vare ljusstyrkan och oerhört prisvärt sett till kvaliten på bilderna.

/Micke

Jobbar på det. Återkommer när klart.

Palle

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Välkommen hit PalleR1 ;)

/Panos

Jag har inte använt mitt så mkt till action eftersom det är fast, men det är klockrent i tex studio, bara den inte är för liten.
Skärpan är suverän och priset är ju nästan löjligt :)

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo...Har testat en sån från en kompis fast aldrig sportfoto/action.
Men du har rätt...riktigt bra pris o skärpa;)

MikkE

Guest
Karl, bitsize, är det ett påbörjat sidoprojekt eller bara en kul grej?

Jag måste verkligen ta mig i kragen nu i veckan och fota en bro som är precis vid jobbet. Den är skönt upplyst med strålkastare på varje kabel som håller upp den bl.a. Även köpcentret Strömpilen har jordens julbelysning som ger bra värme inombords, har dock inte funnit någon bra vinkel för det.
Har inte alls fotat mkt sedan jag kom upp till Umeå, mkt festbilder med nya blixten har det vart men inte så mkt mer. Gah!

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Karl, bitsize, är det ett påbörjat sidoprojekt eller bara en kul grej?

Jag måste verkligen ta mig i kragen nu i veckan och fota en bro som är precis vid jobbet. Den är skönt upplyst med strålkastare på varje kabel som håller upp den bl.a. Även köpcentret Strömpilen har jordens julbelysning som ger bra värme inombords, har dock inte funnit någon bra vinkel för det.
Har inte alls fotat mkt sedan jag kom upp till Umeå, mkt festbilder med nya blixten har det vart men inte så mkt mer. Gah!

Det är mitt företag som jag startat, kör lite fotouppdrag genom det typ, porträtt, bröllop, interiör, produkt och motorsportsbilder. Det är en bisyssla så att säga, jag jobbar ju fortfarande med "data" om dagarna. :)

Landskapsbilder är kul, jag har precis köpt ett EF 24 1,4L för sakens skull. Måste ge mig ut och testa det snart. Det har blivit mycket modell och studiobilder på sistonde, måste varva med lite annat annars blir man knäpp. :)

Ser fram emot att se brobilden! go get it! ;)

Själv väntar jag på att det ska bli en klar himmel och en tydlig måne så jag kan testa mitt 300 F2,8L med dubbla extenders på (1,4 och 2) = 840mm F8. weeee.. :D

/Karl

Last edited:

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fasen KetogaN...
Det där låter nice med eget!
Har du mycket att göra som egen?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Här kommer mitt första foto i denna tråden då.
Lyckades få ett kort när våran katt Lotus gäspar.
Kortet är tagen med den nyinköpta Canon EOS 400D.

y1pB3OY87dmFkvCtCPs1DsV0x6sgD5zZzg3tA6ygyBtVuRewugqLfZ9i4mVqk2ZYQSnOI63mSosIBs

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Sigma EX 200-500/2,8 APO DG HSM? Närgräns på en billängd sisådär?

Annars så har ju Canon karvat till några stora kanoner i sina dagar.

http://www.canon.se/Images/--_tcm87-27005.gif[/IMG.]
EF 1200mm f/5.6L USM.

Har även för mig att de har byggt något som såg ut ungefär som ett kylskåp både till form och storlek. Det kanske till och med var ett spegeltele? :va

Edit: Hittade det :hihi
Men får en känsla av att det varit med i tråden tidigare. :va
Hur som helst så är ju alla siffror ganska så sanslösa.
[IMG]http://www.canonfd.com/mirrorlenses/images/page10.jpg[/IMG.][/QUOTE]

O en för att visa vad 5200 mm egentligen betyder... =)

[img]http://www.outdoorphoto.co.za/forum/attachment.php?attachmentid=1521&stc=1&d=1169756917

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fasen KetogaN...
Det där låter nice med eget!
Har du mycket att göra som egen?

Jag är ganska egen ja.. eller ehh.. vad var frågan?! :)

Det är skönt att kunna fakturera och ta seriösa jobb. Marknadsför mig inte så hårt så jag kan inte påstå att jag har massor att göra. Det har jag däremot på mitt vanliga jobb. Så det är skönt att bara ha fotograferingen som en bisyssla ibland.

/Karl

Du borde ha en "snik"canon med 1,6x crop också :D

Nja, jag klarar mig bra med min Mark III:a. Funderar däremot på en femma som backuphus, så får man en fullformats-sensor på köpet. :)

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Nja, jag klarar mig bra med min Mark III:a. Funderar däremot på en femma som backuphus, så får man en fullformats-sensor på köpet. :)

Förstår de :hihi Jag tycker 5d är jäkligt mysig. Men är det inte roligt att ha typ en 40d som backuphus/telehus? att få 1,6 gång mer tele kan man väl vara bra? Fast 5d är ju en bättre kameran, men den kostar ju också dubbla mot 40d.

Själv ska jag snart köpa lite nytt, inte på samma nivå som du då men det blir ett 17-40 f4/L, 70-200 f4/L och en 580ex. Allt ifrån Usa för ca 11lakan :D

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förstår de :hihi Jag tycker 5d är jäkligt mysig. Men är det inte roligt att ha typ en 40d som backuphus/telehus? att få 1,6 gång mer tele kan man väl vara bra? Fast 5d är ju en bättre kameran, men den kostar ju också dubbla mot 40d.

Själv ska jag snart köpa lite nytt, inte på samma nivå som du då men det blir ett 17-40 f4/L, 70-200 f4/L och en 580ex. Allt ifrån Usa för ca 11lakan :D

Finfina grejjer, jag har faktiskt ett 17-40, har ägt ett 70-200 4L och har fortfarande en 580ex. High quality stuff.
Det blir du garanterat nöjd med. :)

40D är kanonfin, speciellt med liveview precis som på min Mark III:a, men jag vill ha fullformatsensorn hos 5:an för det korta skärpedjupet och vinvinkeln som man får på 17-40't. Det ryktas om en ny version av 5:an, men den lär vara skitdyr.. får väl se hur många jobb man får in. :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring