MikkE
Guest
Jag vill tjacka en kompaktkamera.. har bara inte bestämt mig än. En 950 IS kanske...
Några bilder från i veckan.
Pissig kvalla, jag orkar inte förminska dem i PS...
JÄVLAR VIKKEN TAJT HÄCK HON HAR DÅ!!!
Nu när jag endå är igång, vet att de flesta av er kör RAW, vad har ni för program i datorn till att "göra bilden"?
Hahahahaha!!!
Nu tycker jag att vi ska lugna ner oss lite.. :cooldown:
(Jag har ny laptop, ska bli kul att prova hur den funkar i PS när jag kommer hem till Umeå).
Ingen aning hur de är. Själv så skulle jag nog skaffa en Panasonic Lumix av något slag om jag skulle skaffa kompaktkamera. De tilltalar mig.Jag vill tjacka en kompaktkamera.. har bara inte bestämt mig än. En 950 IS kanske...
Jo, de är fina. Syrran har en och den är trevlig att pilla på =)Ingen aning hur de är. Själv så skulle jag nog skaffa en Panasonic Lumix av något slag om jag skulle skaffa kompaktkamera. De tilltalar mig.
Okej!RawShooter och Lightroom
Ibland FastStone Imageviewer
Lugna ner oss...va fan?!
Se själv för bövelen?!
Okej!
Tack så mycket, fyfan va här ska knäppas!
(ny kamera, plus resa till centralamerika/västindien)
Julklappsutdelningen har inte varit här än, men vis av erfarehet så kan jag med 99% säkerhet säga att det mest kommer att bli mjuka klappar.Blir det några hårda klappar under granen?
Julklappsutdelningen har inte varit här än, men vis av erfarehet så kan jag med 99% säkerhet säga att det mest kommer att bli mjuka klappar.
Däremot så har jag fått reda på att min gode storebror ska till New York om några månader. Så istället för att jag köper ett Canon EF 70-200/4,0 L IS USM här i Sverige så kanske det blir så att han får inhandla ett Canon EF 70-200/2,8 L IS USM åt mig där i stället, det handlar om ungefär samma pengar. Men jag är lite i valet och kvalet för 2,8an är stor och otymplig medan 4,0 är litet och smidigt. Ibland så har man angenäma problem.
Förresten så var jag in på Media Markt i Sundsvall häromsistens och tappade nästan hakan av det utbud av kameror och objektiv de hade som man kunde klämma och känna på. De hade nog mera än vad alla fotoaffärer här i stan har tillsammans. Bland annat så hade de två Canon EOS 40D med båda de ovan nämnda objektiven på. Tyvär så var priserna inget att hänga i julgranen, t.ex. så ville de ha 12990kr för Canon EF 70-200/4,0 L IS USM. Fast om man funderar på att handla från en nätbutik och inte tidigare har klämt på grejjerna så är det rätt ställe att gå till.
JÄVLAR VIKKEN TAJT HÄCK HON HAR DÅ!!!
Jo, de är fina. Syrran har en och den är trevlig att pilla på =)
Ful quote!
Jag vill tjacka en kompaktkamera.. har bara inte bestämt mig än. En 950 IS kanske...
Se upp för usla starttider och tid mellan varje tagning. Kan vara rent horribla på kompaktkameror. De tiderna kaan ge dig ruggig frustration om man är van en systemkamera. Men allt beror ju på vad du prioriterar för saker.
Se upp för usla starttider och tid mellan varje tagning. Kan vara rent horribla på kompaktkameror. De tiderna kaan ge dig ruggig frustration om man är van en systemkamera. Men allt beror ju på vad du prioriterar för saker.
Jo, förvisso. Men det är heller inte alltid kul att bära runt på 2kg kamera när man ska turista, ta festbilder mm. En kompaktkamera i min väska fattas, ska köpa min i veckan, blir nog på Scandinavian Photo. Lutar åt Casion.Det är ju därför man skaffar en systemare. Slippa sega kameror
Jo, förvisso. Men det är heller inte alltid kul att bära runt på 2kg kamera när man ska turista, ta festbilder mm. En kompaktkamera i min väska fattas, ska köpa min i veckan, blir nog på Scandinavian Photo. Lutar åt Casion.
Hoho.Det begrep jag väl....tror jag
Du får ta vilken du vill bara du väljer Canon!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|