Thundercat
Ringmärkt
Någon som använder Adobe photoshop lightroom?
Hur har ni andra lärt er Photoshoppa bilder?
Jag har inte lärt mig
Här har du en gratis kurs
http://www.moderskeppet.se/grunderna/
Sen finns Klickdata kurser att köpa också. ladda ner
Det finns mycket att suga in, det svåra är att upprepa det så man kommer ihåg det.
Jag har precis gjort en tomteluva i PS till avataren, maskat luvan och dragit in det lagret på hojbilden, fixat med storleken. Vilken lycka det lyckades
Så nåt kan jag ändå
PS. Jag har sett filmerna med Moderskeppet och dom är bra, tack iaf för tipset. DS
Folk och fä!
Jag ska till Thailand på måndag och jag kom just på att jag måste ha en kamera. Jag kan ingenting om foto och det mest proffsiga jag kan säga när jag ser ett foto är: "Å vilken fin bild!"
Jag tänker köpa på Siba eller OnOff då vi har fina personalrabatter där. Jag vill inte ha något sunk för en femhundring men förstås inte heller det dyraste då jag är helt rudis själv. Kameran får kosta max 2500-3000 kr och jag vill inte fråga nötterna i butik om råd och vänder mig därför till proffsen här.
Vilken kamera rekommenderar ni?
Canon IXUS 950 IS 2 768:-
Canon IXUS 860IS 3 161:-
Canon IXUS 960IS 3 816:-
Ixus 960IS tycker jag om du har råd. Den är på 12 megapixel.
Ixus 950IS och Ixus 860IS är likvärdiga och har 8 megapixel. 860 har ansiktsavkänning, men den har ingen optisk sökare.
Priserna är från sibas hemsida.
iom att du ska till thailand så kanske det hade varit skoj att ta lite bilder under vattnet och inte va rädd för sand osv, då hade jag köpt dettaFolk och fä!
Jag ska till Thailand på måndag och jag kom just på att jag måste ha en kamera. Jag kan ingenting om foto och det mest proffsiga jag kan säga när jag ser ett foto är: "Å vilken fin bild!"
Jag tänker köpa på Siba eller OnOff då vi har fina personalrabatter där. Jag vill inte ha något sunk för en femhundring men förstås inte heller det dyraste då jag är helt rudis själv. Kameran får kosta max 2500-3000 kr och jag vill inte fråga nötterna i butik om råd och vänder mig därför till proffsen här.
Vilken kamera rekommenderar ni?
japp, jag har en sådan här hemma, fast det va nog bara till 3m, ska kolla vad den heter
EDIT: det är en olympus 770SW tror jag, för tydligen ska u770SW vara tät ner till 10m, och det tror jag nog inte att den är. (behöver jag säga att det inte är min kamera?)
Canon IXUS 950 IS 2 768:-
Canon IXUS 860IS 3 161:-
Canon IXUS 960IS 3 816:-
Ixus 960IS tycker jag om du har råd. Den är på 12 megapixel.
Ixus 950IS och Ixus 860IS är likvärdiga och har 8 megapixel. 860 har ansiktsavkänning, men den har ingen optisk sökare.
Priserna är från sibas hemsida.
Jag tycker inte att man har så stor nytta av skärmen egentligen, visste du ser om bilden blev åt helvete fel. Men dom små felen syns ju ändå inte förrän du kommer till datorn.E liten fråga bara, säg att ni hade haft en 350d, och kunde byta den, rakt av, mot en 20d, skulle ni göra det?
Skiljer ju inte så mkt, vad jag kan se. 20d är väll snäppet "seriösare", huset, 1/8000s, 5bps ist för 3 osv.
Enda negativa med 20d är väll att dne har mindre skärm?
Canon e bra grejer...jag ska nog själv köpa en canon powershot G9.
www.peter-smedberg.fotosidan.se
Hallå!!
Hur räknar man fram vilken slutartid man kan avända beroende på bländartal?
Tex om jag idag har ett objektiv med största bländare 3.5 och istället köper ett med bländare 2.8. Hur mycket kortare slutartid kan jag då använda för samma resultat?
Om jag inte är ute och seglar (vilket jag mycket väl kan vara) så blir det nästan ett steg. Alltså om du har haft slutartid 1/60s på bländare 3,5 så blir det ca slutartid 1/125s på bländare 2,8.Hallå!!
Hur räknar man fram vilken slutartid man kan avända beroende på bländartal?
Tex om jag idag har ett objektiv med största bländare 3.5 och istället köper ett med bländare 2.8. Hur mycket kortare slutartid kan jag då använda för samma resultat?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|