samma här
men nästa inköp blir nog fan ett macro-objektiv
sant, fast ett objektiv med fast bländare och macro slår nog högre, nog..
Jag hade svårt att motivera en kameraväska för 30 000 i början men nu är det bara till att handla. ( JAA, jag vet...Kungen o RuLLaRn har mer värde i sina! )
Planerade nya inköp:
* 2 Blixtar med omnibounce
* Ultravidvinkel 10-20 eller 10-22
* Ordentligt stativ
* Macroglugg
* Fler väskor i olika storlekar
* Tele EF 400/5,6 L
* Extenders 1,4X och 2X
....nä, jag ger upp.....
Haha! Ja äntligen fick jag tag på ett, jag som har jagat ett i flera veckor på Tradera. En skitsnygg svart Nikon-papperpåse fick jag oxå
...eller en blixt
en fast bländare låter tråkigt, och ganska enformigt att fota med.
Har en fundering, så jag förlitar mig på er kunniga här inne
Har länge gått i tankar att köpa en digital systemkamera och frågan är nu om nån av er har koll på hur pass stor skillnaden egentligen är mellan Canons eos 350d och den nyare 400d?
För 5499:- får jag en 400d med objektivet EF-S 18-55. Drygt 800:- mer än för en 350 med samma objektiv och väska.. Hur skulle ni gjort?
Nästa fråga gäller minneskort.. Stödjer dessa kameror alla CF-kort (stl-mässigt)? Tips på bra och billiga minneskort skulle göra mig glad
Tacksam för svar!
vänta till canon Mastern lkommer in.. Jkay. han kan dessa kamrorna utan och innantil.
gällande minneskort så är det bara mata in det du får tag på.
ju dyrare och snabbare är inte samma sak som bättre.
Vissa är prylbögar som Roller som bara har ExtemeIV kort (ja o jag då). men kamrorna behöver inte alls så snabba kort.
så det är bara köp det du känne plånboken passar till.
vissa kör med 2 mindre kort i stället för ett stort kort. ifal ett pajjar så har dem ett kvar.. dock har jag inte hört någon som har pajjat sitt kort än (såvidare dem inte har kört över det med bil eller ngt annat dumt.
Vill du verkligen veta vad alla shoppinggalningar i den här tråden skulle gjort?Har en fundering, så jag förlitar mig på er kunniga här inne
Har länge gått i tankar att köpa en digital systemkamera och frågan är nu om nån av er har koll på hur pass stor skillnaden egentligen är mellan Canons eos 350d och den nyare 400d?
För 5499:- får jag en 400d med objektivet EF-S 18-55. Drygt 800:- mer än för en 350 med samma objektiv och väska.. Hur skulle ni gjort?
Nästa fråga gäller minneskort.. Stödjer dessa kameror alla CF-kort (stl-mässigt)? Tips på bra och billiga minneskort skulle göra mig glad
Tacksam för svar!
gällande minneskort så är det bara mata in det du får tag på. ju dyrare och snabbare är inte samma sak som bättre.
Vissa är prylbögar som Roller som bara har ExtemeIV kort (ja o jag då). men kamrorna behöver inte alls så snabba kort.
Vill du verkligen veta vad alla shoppinggalningar i den här tråden skulle gjort?
Skulle valet för mig ha stått emellan 350D och 400D och prisskillnaden inte var större så skulle jag nog ha gått på en 400D. Framförallt nu när Canon kör med en ny cashback-kampanj igen, vilket innebär att man får tillbaka 560kr om man köper en ny EOS 400D i Sverige.
Skillnaderna mellan de båda kamerorna är inte gigantiska. 400D klarar en 2 megapixel högre upplösning än 350D, har en större LCD-skärm på baksidan och automatisk sensorrengöring. Annars så är det i stort sett samma kamera.
Vad det gäller storlek på minneskort så vet jag inte om det finns någon gräns för lagringskapacitet och vad den isf ligger på. Jag använder mig mest av ett 1GB minnekort och på det får jag plats med 294 om jag fotar i högsta upplösningen, 118 om jag fotar i råformat eller 84 bilder om jag fotar i största upplösningen plus råformat. Men jag känner en som kör med ett 4GB kort i sin 350D så det funkar iaf.
Det som är intressant är vilken överföringshastighet som kortet klarar av. Köper man ett kort med för låg överföringshastighet så blir kameran långsammare vid seriebildstagning. Köper du något liknande detta minne så klarar du dig bra.
Ducati Edition!
Jag tror jag har blivit nullad på Tradera. Jag har betalat säljaren men det har inte kommit nåt gods.
Säljaren svarar inte på mail (har skickat 3 st) och svarar inte telefonen. Den är avstängd. Jag har ringt 2 ggr.
Det e bara ett 52mm objektivlock för 91 spänn så det e skitsamma. Men det är alltid lite uppfriskande att tvista lite
Kunde ge mi f*n på det ja..
skall ut o handla i morgon. kastar mina extreme IV 4gb kort o köper Ducati edition i stället.
Jag har 2 st Extreme IV kort (Ducati) och ett Extreme 3 kort. Alla 8 gb.
vänta till canon Mastern lkommer in.. Jkay. han kan dessa kamrorna utan och innantil.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |