Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Så titta vad jag hitta :)

Så vad tar nu bäst bilder D200 eller D3? Vad kan man begära för sitt D200 hus med B-grepp? Eller ska man ha kvar den i väskan...

Stabilized! :tummenupp

D200 som reservkamera e aldrig fel, så har kvar den om du har råd. Annars går dom för runt 7500.- cirkus.

Men sjukt ball att du har tjackat en D3. Slit med dig den nästa ggn du glajdar förbi RoLLERs så får jag våldföra mig lite på den! :yoparty :D

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Stabilized! :tummenupp

D200 som reservkamera e aldrig fel, så har kvar den om du har råd. Annars går dom för runt 7500.- cirkus.

Men sjukt ball att du har tjackat en D3. Slit med dig den nästa ggn du glajdar förbi RoLLERs så får jag våldföra mig lite på den! :yoparty :D

Abslut ;)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Ska bli kul & se om man får nån ny tändning *S*

Så titta vad jag hitta :)

Så vad tar nu bäst bilder D200 eller D3? Vad kan man begära för sitt D200 hus med B-grepp? Eller ska man ha kvar den i väskan...

Det där är fina grejer!
Julafton kom tidigt i år!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Lillasyster behövde en bild av sig själv. Porträtt är inte min starka sida, men som snäll storebror slet jag fram kameran ändå.
sstra.jpg

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och här är den "berömda" frigeboden = min första bild med digitalsystemkamera

Bifogat

• testfrigebod.jpg
    testfrigebod.jpg
    126.5 KB · Visningar: 62

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Lillasyster behövde en bild av sig själv. Porträtt är inte min starka sida, men som snäll storebror slet jag fram kameran ändå.

Nämen det ser väl bra ut det där... något mörka ögon kanske. Och skuggan bakom hennes högra sida borde gått att undvika. Om man nu prompt måste kritisera nåt. Och det måste man alltid. :5sure

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det var fanemej inte illa pinkat. Det paketet lär försvinna snabbt.

Ja det där hade man huggit på om man va i uppgraderings-tagen.

Fråga till alla som bor i Storstockholmsområdet:

Är det nån som har en skärmkalibrator att låna ut? Jag har tjackat en för dyr skärm så jag har inte råd att kalibrera den. :näsblod

Det vore hemskt vänligt, bara nån timme eller så. Mjukvara behövs inte, skärmen har sin egna. Alla kalibratorer stöds.

MikkE

Guest
Ja det där hade man huggit på om man va i uppgraderings-tagen.

Fråga till alla som bor i Storstockholmsområdet:

Är det nån som har en skärmkalibrator att låna ut? Jag har tjackat en för dyr skärm så jag har inte råd att kalibrera den. :näsblod

Det vore hemskt vänligt, bara nån timme eller så. Mjukvara behövs inte, skärmen har sin egna. Alla kalibratorer stöds.
Jag har också ny skärm... 32" :D
Soft som fan att ha TVn som dataskärm och sitta med trådlöst tangentbord och mus =)

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Någon som varit på fotomässan?

Var där idag o spanade lite... :) Byggde upp köpsuget lite.

Tamron hade sin nya 70-200 glugg och enligt säljaren skulle den piska gatan med både sigma och nikons :mattias :näsblod Någon som läst något test eller kanske testat den själva?

Sen hade Casio en kamera som tog 60bilder/sek, den va fräck.

Fast allra mest sugen blev jag på en d300 med batterigrepp. Nice känsla att skjuta av 8bilder/sek.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Sen hade Casio en kamera som tog 60bilder/sek, den va fräck.

Ganska läcker prototyp Casio plockat fram. De där 60fps är med full upplösning på 6Mpixel. En bandbredd på ca 360Mpixel/s. Det är riktigt bra! Bara för jämförelse gör Canon 1Ds Mark III ca 105Mpixel/s. Vill man gasa på lite kör man vga-mode och skrämmer upp den i 300fps. Nån som vill "filma" gevärskulor? :rolleyes:

Last edited:

MikkE

Guest
Oh! En Nikon D3. Den ser sjukt bra och gedigen ut, hoppas att du kommer bli nöjd med den Simon =)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Waddya think about this ya'll mean ol' bastards!?

Lejonhane fotad på Maurritius. Ca 12 månader gammal och 100 kg. Dom springer inte lösa på Mauritius men vi kunde betala och gå en promenad på en timme med dom och en guide. Krümt häftigt i do must say. Man kände sig hyffsat ödmjuk när man stirrade lejonet i ögonen. :rädd
Lion.jpg

Nikon D80 18-135mm

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Schnyggt ruller. :tummenupp
Hur långt ifrån stod du där då?

Jag var ut en sväng idag, helt plötsligt står jag öga mot öga med en enorm, mörk, frustande ekorre. Han hade samlat på sig gräs i HELA munnen. Jag fick ingen bra bild på den lilla rackarn. Man jag måste ändå visa käften på han. Framifrån så såg det ut som ett riktigt kapten Haddock skägg. :hihi

Sen tog jag några vårbilder oxå.

Det som göms i snö...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det nån som har ansökt om att bli IStockPhoto.com fotograf? Jag blev grymt sugen efter att ha läst om det i en av Scott Kelbys böcker och även nu i senaste Kamera & Bild. Det verkar ju gå att göra lite stålar på sitt fotande.

Jag har iaf smackat in en ansökan!

iStockphoto® Photographer Application Completed

Thank you for your Stock Photographer Application. We will review your application as soon as possible. You will receive an email once your Application has been reviewed.

Nu är det bara att hoppas att man blir godkänd. Skitsvårt att välja ut endast 3(!) fotografier bara.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...