Babar
bromskloss
Vad tror ni om att dra till BH Photo i New York T/R?
http://www.aftonbladet.se/resa/article2155647.ab
Var tvungen att kolla kalendern direkt. Trodde det var 1 april. Lutar mot en usa-tripp
H
Någon gång i höstas när jag bytte bytte mellan objektiven...
ÄDIT: lägger in bilden då![]()
Ska nog vänta lite med zoomobjektiv, har köpt rätt mycke prylar på sista tiden. Hur mycke bör man lägga för att få ett bra då ? Inga fantasier nu, har inte riktigt lika mycke kapital som vissa andra här, tyvärr hehe. Men jag gillar ju prylar ändå...
Gruppresa ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Testa att ta en bild med kort slutartid och en bild med extremt lång slutartid, typ ett par sekunder.
Är det så att pricken bara syns på den bilden med lång slutartid så är risken stor att det är en så kallad "het pixel" dvs att den blir överhettad vid en lång slutartid och ger tex en vit färg. Oftast så brukar dessa heta pixlar bli röda gröna eller blå så jag är lite tveksam om det kan vara det som är problemet.
Om den gå att släcka på en Nikon har jag ingen aning om men på en Canon kamera så går det tyvärr inte att göra nått åt dessa.
Jag fotar med RAW+basic(small) och på alla jpegbilder syns den rätt så tydligt när man har ökat iso en del. Kortet som jag la in hade jag nog ganska kort slutartid och relativt hög iso.
På äldre bilder när jag enbart fotade JPEG med högsta upplösning och kvalitet samt ISO 100 syns pricken som en liten stjärna på precis samma ställe.
Det tror jag med!Tror det går att mappa om det om man skickar kameran till Lasses eller Nikon
Det kan ju bara bli hur kul osm helst!Vi får avvakta och se om priserna sjunker. Undra hur tullen reagerar om det kommer en liga på 8 pers genom tullen med sprillans kamerautrustning för en kvarts miljon rasslandes i alla väskor? Näääää, vi har inget att förtulla
![]()
Haha!
Jäklar, vad på jag är!![]()
Vänta...Cool Jesse! Bara att hoppas på att det blir så billigt i framtiden!
Vad tycks om den här då? Jag gjorde en i mitt tycke cool svart/vit konvertering med Exposure 2. Lite sådär skitigt, grynigt cool. Osså la jag in en störe loga bakom huvet ist för på sidan och plockade fram det blåa i jeansen igen.
Vad säger ni? Funkar det?
Fotograf: Jesseboy
![]()
så, när åker ni?
funderar på att beställa från B&H, nästan halva priset, utan frakt![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |