Diskutera Digital Fotografering här

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Och inom 14 dagar har jag för mig? Vad kostar det om man glider in i sthlm ca 10-11 och ut ca 12-13?

Jo du har 14 dagar på dig men du kan tidigast betala dagen efter eftersom den inte alltid hinner registrera samma dag. Tror det kommer ligga på ca 20kr sammanlagt.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jo du har 14 dagar på dig men du kan tidigast betala dagen efter eftersom den inte alltid hinner registrera samma dag. Tror det kommer ligga på ca 20kr sammanlagt.

Då är det ju inte så allvarligt. tackar så mycket för hjälpen!

Hur är batterigreppen på andra kameror än D80? Jag tycker att avtryckarn är lite jobbigt känslig. Lägger man fingret på den fokuserar den och bara man funderar på att trycka av gör han det. Vilket kan leda till många felfokuserade bilder om man kör AF-C. Aja, det kanske bara är en vanegrej. Greppet gör fortfarande kameran mycket mer bekväm i övrigt!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Puh nu har jag plöjt igenom de första hundra sidorna för att se om man har missat nåt. Hittade många roliga program som man kanske har nytta av någon gång. Kanon med moderskeppets hemsida med tips etc. Det kommer nog ta några kvällar till att plöja ner resten. Tack alla som bemödat sig att dela med sig av sina erfarenheter.:)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
HELVETES JÄVLAR!!! Som pappa rudolf sade.

Vad tror ni gubben säger?
-"Jag ska ju samarbeta med nikon och testköra deras grejer så nu behöver jag inte ha egna. Därför köpte kameradoktorn tillbaka objektivet för fullpris. Det kunde jag ju inte neka"

FECK!!! Då missade man ett bra erbjudande hos "min" butik också men jag får väl se hur det blir... B&H Kanske får in nya... FAN!!!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Dom säljs titt som tätt, inget att deppa över. Här har du en till som kan va intressant:

http://www.d70sverige.se/forum/viewthread.php?tid=17650

Sen ligger det en annan på blocket men det va löjligt dyr. 15.500.-

Hittade en på fotosidan också men den var en begagnad USA-import. Ingen garanti vad jag har förstått.

Den på D70 har jag skickat "u2u" om men inte fått svar än. Jag sa att jag bjöd en skrapad trisslott, ett par gamla kalsonger och en sprillans dumleklubba men han verkar inte intresserad :va

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Vilket zoom objektiv ska man köpa sig till sin 350D. tänkte ha de till sport o porträtt

Sigma 70-300 APO är ett väldigt bra budgetalternativ. Fler lär instämma på väldigt bra förhållande pris/prestanda. Ska du köra porträtt funkar det med. Ska du kliva upp i prisklasserna finns alltid sigmas högklassiga 70-200 eller varför inte Canon original 70-200 L-objektiv. Men då börjar det göra rejäla hål i plånboken. Men 70-200/L IS är riktigt bra. Har ett själv samt ett sigma apo.

Jag rekommenderar nog apo som kostar dig dryga 2000kr i nätbutik. Bra allround, prisvärt, bra för resor. Nackdelen är aningen dålig ljusstyrka

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vilket zoom objektiv ska man köpa sig till sin 350D. tänkte ha de till sport o porträtt

Kan verkligen rekommendera just det objektivet som Babar föreslog. Sålde mitt nyligen för att jag ville uppdatera till canons L-serien. Bra instegsobjektiv men som sagt något ljussvagt. AF kan bli lite osäker när den inte riktigt hittar rätt så det blir suddigt en kort stund men annars fungerar den riktigt bra. Poträtt har jag inte provat så mkt med detta objektiv.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Firman införskaffade ny hoj idag. Inte allt för spännande att köra. Och efter att ha kört den halva dagen så reflekterades även det på bilderna jag försökte ta av den. Kände absolut noll inspiration. Dessutom la min ena blixt ner efter första bilden och det gjorde ju inte så att inspirationen ökade direkt.

Det är ju alltså inget fel med hojen. Den svänger när man vill att den ska svänga och och bromsar och hjulupphängning gör sitt jobb. Den känns bara lite svag och saknar själ. Suzukis 650cc v-twin känns mera spännande.

Första bilden, utan blixt och bara med ljuset i garaget:
bdbandit1.jpg

Bild två och tre, med handhållen blixt:
bdbandit2.jpg

bdbandit3.jpg

Alla bilderna tagna med Sigmas billiga 70-300.

Över huvud taget så tycker jag att mitt fotograferande befinner sig i en svacka just nu. Det saknas det där lilla extra som gör bilderna spännande och det känns som att jag aldrig hittar några intressanta vinklar, oavsett hur mycket jag ålar omkring. Jag får liksom inte riktigt fram det jag vill få fram. :va

MikkE

Guest
Jag har också vart ute idag i det sjukt sköna vårvädret! Var ute med polaren och hans dotter och matade "mine-mine-mine"-fåglar. Fick iaf hyffsat bra skärpa på måsarna med tanke på hur jävla mkt de ska svänga och hålla på i luften. Dock är dem komprimerade till 600 pixlars bredd som pajar dem en del.

Hur är färgerna på bilderna på era datorer? Jag har fixat bilderna litegrann i Photoshop på lcd-tvn och inte kollat på datorskärmen.

IMG_6684.jpg

IMG_6693.jpg

IMG_6704.jpg

IMG_6650_2.jpg

Last edited:

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag har också vart ute idag i det sjukt sköna vårvädret! Var ute med polaren och hans dotter och matade "mine-mine-mine"-fåglar. Fick iaf hyffsat bra skärpa på måsarna med tanke på hur jävla mkt de ska svänga och hålla på i luften. Dock är dem komprimerade till 600 pixlars bredd som pajar dem en del.

Hur är färgerna på bilderna på era datorer? Jag har fixat bilderna litegrann i Photoshop på lcd-tvn och inte kollat på datorskärmen.

Ser bra ut på min skärm :tummenupp måsfåglar är ett h....e att fota, flyger aldrig dit det är tänkt.
2354891204_b241666b93.jpg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fattar inte vad ni menar, om måsarna flyger för mycket, sikta på en fågel som sitter still då.

Jag tog en öggla. :hihi

Bifogat

• IMG_8381 (Large).jpg
    IMG_8381 (Large).jpg
    56.2 KB · Visningar: 52

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ursäkta att jag inte orkar läsa hela tråden nu :)rolleyes) men har någon testat att montera en vanlig kompakt-digitalkamera på hojen för att filma videoklipp med? Funderar på om man skulle kunna få till det med min Ixus 70 på något sätt. Den har ju en sån där standard stativgänga i botten. Kanske går att utnyttja om det finns skruv att köpa i den storleken. :va

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping