Rockoholic
Återfallsknutte
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Hoj
- Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ett 70-200 vr är väl motsvarigheten till canons 70-200L ?! Sikta in dig på kvalitet! Köp högkvalitet vilket ofta är det samma som original. Objektivkedjan är bestäms i stora delar av den sämsta delen. Du kommer även att kunna använda konvertern till allt annat du köper i framtiden. Dessutom är det en förhållandevis låg kostnad.
Tänk även på att större converter, mer x ggr, kapar fler bländarsteg för dig. Behövs alltså mer ljus för att få autofokusen att rulla med en telekonverter.
Japp 70-200 VR är motsvarigheten till 70-200L IS USM eller vad den heter. Värstingen...
En Nikon teleconverter blir det garanterat. Köp kvalitet och gråt en gång brukar jag tänka... (bortsett från mitt nuvarande tele 55-200 ) Jag tänkte mer vilken storlek jag ska ha. 1.4x, 1,7x eller 2x? Jag ska inte fota planeten pluto så jag kanske inte behöver värsta? 1,4 eller 1,7 kanske är lagom?
Bah, pjosk. En extern blixt ÄR viktig. Den öppnar en helt ny dimension inom fotograferingen. Dessutom har den mera kraft än den inbyggda och ligger längre ifrån objektivet. Och man kan vara så kreativ att man sätter den på ett stativ ett par meter ifrån kameran och leker lite med ett nystan av synksladdar. :frälst
Om jag köper SB-800 och eller 600 till min D80 behöver jag inte sladdar om jag har fattat det rätt
Last edited: