Jag har en sandisk mulit 12i1 eller nåt sånt, funkar riktigt bra. Trots usb.
Hur går det? Har du fått något svar på varför objektivet beter sig lite konstigt?Jag fick ett mail ifrån Cyberphoto nu, dom vill att service skaq kika på det iallfall. Så dom skickar en förbetald avi så jag bara behöver posta grejerna.
Dom är inte dålig o ha o göra med dom där inte.
Det ser banne mig ut som att din Mark III ger mindre brus vid ISO 2500 än vad min 350D ger vid ISO 400.Var på Frisörvisning i fredags och testade köra hög ISO med Mark III:an.
http://www.toksurfa.com/fotodagbok/frisoervisning
Hur går det? Har du fått något svar på varför objektivet beter sig lite konstigt?
oi!
Som jag skrev lite tidigare här i tråden har jag precis skaffat mig min första systemkamera och försöker förstå mig på. Har läst manualen och lite fotoskolor på nätet samt surrat med rOllarn som förstår sig på.
Nu har jag varit ute och fotat för första gången då jag _försökt_ att prestera något, jag räknar bort de skotten jag slängt iväg pö om pö hemma.
Såhär blev resultatet, åtminstone de jag tyckte blev bäst: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3598812&postcount=13
Något fler finns att beskåda HÄR.
Tyvärr verkar jag ha "sparat bort" den viktiga informationen. Men alla rörliga bilder är fotade i "shutter priority" med ISO100 eller 200 med varierande slutartid. Testade lite av varje för att se hur det blev, allt från 1/80 till 1/800 tror jag.
Någon som har lite basic råd? Vad har jag gjort fel (förutom att bilderna hamnade snett i princip alla "ramar" )?
Jag kollade igenom bilderna och två synpunkter är att samtliga ser ganska oskarpa ut + att du har väldigt stora utsnitt, du verkar inte komma nära nog.
Så träna Panoreringar och skaffa ett bra tele så kommer dängarbilderna.
Att panorera med 1/80 är svårt....testa att hålla dig runt 1/125 och snabbare.
Kör kortare tider om objektet rör sig snett mot eller från dig. Folk verkar tro att man kan panorera föremål som kommer snett emot en...det funkar ju inte så bra eftersom föremålet "växer" på sensorn under tiden slutarn är öppen...
Motivmässigt tycker jag bild1, 3 och den sista är coolast...men 1 an och 3án kan du nog beskära ned ordenterligt....
Bra början...bara att öka!
Vad är utnsitt?
Oskärpan beror på lång slutartid i kombination med kass panorering, eller?
Tack igen, ska tänka på det.
Objektiv får vänta tills det att jag kan bättre.
Om du är precis grön är jag faktiskt imponerad!
Det är en väldigt bra början. Öva öva öva öva öva och öva... Sen kommer du märka att du stör dig på att AF inte hänger med i ditt "billiga objektiv". Sen tröttnar du på den taskiga ljusstyrkan, sen tröttnar du på......................
Hux flux sitter du med en väska värd 150 lax
Risken finns att det eskalerar, har en förkärlek för prylar och i synnerhet dyra prylar Men just det här får hejda sig lite iom att jag inte kan ett skit.
1án sådär
2án ganska bra.
En fråga, vad kör du för kamerahus? Hur har du ställt in fokusen...Servo (Canon) eller AF-C (Nikon) så du inte springer runt med "Singel" fokus...
Nikon D80 och jag använder AF-C.
OKi, bra, den kan leverera...då så...bara att öva.
Vad har du för tele?
Vad är tele?
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5966998
Det där är vad jag har + ett MB-D80.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |