Inte tillverkaren ditt fyllo, sätt dig ner innan du skadar dig själv
Det räcker att man raderar loggorna på hojjen i så fall.
Ägaren av hojjen, det är av denne man i såfall ska ha en release eftersom bilden kan kommas att användas i olika sammanhang.
Full kan du vara själv!
Full kan du vara själv!
Visst är det ägaren med...men se ovan.
Se själv ovan.. på mitt inlägg där jag skriver just att det räcker att plocka bort loggorna.
istock är dessutom ganska rigorösa i sin bedömning av bilder så dom slinker inte igenom ändå om det skulle vara nått som är osäkert.
Fyllo..
Nån här som provat Canon EF 50mm f/1,8 II ?
Är ju kriminellt billig.
iStock-fotografer är en klass för sig. Det är ingen idé att snacka med fotolia-amatörer.
Jaja...
Förklara detta då: http://us.fotolia.com/Wikilia/doku.php?id=4_vehicles
Nu rör det sig iofs inte om just Rettor, Duccar och liknande men jag nämnde det som övergripande att tänka på OM MAN PLÅTAR FORDON.
HD är en hoj och där är design/utformning ej godkänd som stockfoto. Inte ens på iStock.
Så sup inte ner er....
Japp, en del av mina bilder här är tagna med just det objektivet
http://www.bitsize.se/gallery/people
Autofokusen är inte så snabb och det är ganska plastigt, men glaset levererar!!
Det var ju det jag skrev igen.. "skulle det vara osäkert så slinker dom inte igenom istocks granskning". stackars Jkay, blev du upprörd och googlade.
Dock förstår jag inte länken, vad är det jag ska se?
AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaa.......... helvette vilka fina bilder.
Vilken av bilderna är tagen med det objektivet? Fy fan, den där skall jag köpa.
Hur... vad menar du med långsam autofokus. Kan jag glömma att fota hojar?
Nä, varken googlade eller blev upprörd.
Meningen med länken var att visa att det finns fordon som har design/utforming av produkten skyddad enligt copyright. Inte bara loggan.
Även om det kan vara osäkert KAN det råka slinka igenom. Men det förstog du kanske inte?
Inte tillverkaren ditt fyllo, sätt dig ner innan du skadar dig själv
Det räcker att man raderar loggorna på hojjen i så fall.
Ägaren av hojjen, det är av denne man i såfall ska ha en release eftersom bilden kan kommas att användas i olika sammanhang.
Lyckas du fånga min hoj på bild kan du radera loggorna
och ja hojjar det kan du glömma, om dom inte står stilla dvs.
Nja, jag har inga problem att fota i enduroskogen med mitt, där är det ofta lite kassa ljusförhållanden - skall jag ta en panoreringsbild, eller en bild där bågen kommer mot mig där det går lite fortare, så förfokuserar jag bara (ibland manuellt) på rätt avstånd.
50/1,8 har gjort att jag har fått svårt att berättiga 10 lock på ett 70-200/2,8 till mig själv...visst saknar man brännvidden ibland, men som tur är kan man flytta på sig själv.
Det är en perfekt brännvidd för mig, och 1,8 tillsammans med ett hus (40d) som klarar lite högre känslighet utan att totalhaverera bilden gör att man kommer undan i konstiga ljusförhållanden med.
Låg vikt och smidigt format får man på köpet...förutom slit-och-släng-prislapp.
/J
Funkar det eller ska jag hålla mig till att skruva bilar och inte zoomgluggar?
*host* vitbalans.. om man lägger upp ett par bilder som en serie bör man se till att man har samma vitbalans på alla bilderna
Jag antar att du fotat med ett Macro objektiv (inte micro som du skrivit på alla bilderna)
Fina bilder annars.
Jaja, det finns alltid undantag, men vi är på sporthoj.com och sporthojjar färdas snabbare och ofta på längre avstånd (bana) där du inte kan komma så nära som om du fotar enduro i skogen.
Så jag håller fast vid att 50mm F1,8 är "no-go" när det gäller att fota hojjar, både när det gäller AF hastighet och brännvidd.
Klart, allting beror ju på vad för sorts bilder man vill skapa. Vill man ha en överblicksbild av en kruva med några pixlar i mitten som ska vara hojjen så funkar 50mm finfint!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|