Sant, för det bara poserar på hyllan
Har jagat tag i ett 50/1.8 MK-I med stålfäste i stället. Hoppas kunna få det....
Sant, för det bara poserar på hyllan
Aj som........ bilden tagen med en bra gluggNä, kameran är hel. Gluggen...den....blev våldsamt avtagen från fästet.
Rena dumheterna av Canon att de bytte från ett fäste i metall till ett i plast på det objektivet. Fast det kanske var för att göra deras 50/1,4 attraktivare.Har jagat tag i ett 50/1.8 MK-I med stålfäste i stället. Hoppas kunna få det....
Aj som........ bilden tagen med en bra glugg
Rena dumheterna av Canon att de bytte från ett fäste i metall till ett i plast på det objektivet. Fast det kanske var för att göra deras 50/1,4 attraktivare.
Någon som har tips på ett bra och behändigt stativ? Givetvis ska det vara prisvärt
Någon som har tips på ett bra och behändigt stativ? Givetvis ska det vara prisvärt
utan snabbkoppling..Manfrotto .... nästan vilket som. Sen ett kulhuvud till det.
Rena dumheterna av Canon att de bytte från ett fäste i metall till ett i plast på det objektivet. Fast det kanske var för att göra deras 50/1,4 attraktivare.
utan snabbkoppling..
Köpte ett fint sånt från USA för samma pris som ett vanligt här hemma...
Det är ju totalt värdelöst när man har ett lite längre/tyngre objektiv, iallfall när man ska försöka fota nått riktigt nära..så man får spänna åt när man siktar ovanför, för att det skall hamna rätt när man släpper..
Manfrotto-huvud..
Kan ju självklart fixas genom att skruva fast fästet på objektivet, men då måste man dumpa batterigreppet för att komma åt spaken man kopplar loss med
Jag har samma problem med mitt "pistolgreppshuvud".
Lösningen e egentligen ett huvud för varje ändamål. På så sätt får man en bra ursäkt för att fortsätta handla.
Fan, jag ska nog också börja kränga däck
Allt behöver inte vara dramatiskt. TjusigtKnäppte en bild i söndags på min nya hoj.
Kanske inte den mest dramatiska bilden men säg gärna vad ni tycker.
PS. varför är färgerna annorlunda i Ps jämfört med när man laddar upp dom?
Allt behöver inte vara dramatiskt. Tjusigt
Jag tycker väl också PS och andra program skiljer sig åt i färger ock kontrast.
Det är väl de olika programmens färghantering(inställningar)? tror jag
Knäppte en bild i söndags på min nya hoj.
Kanske inte den mest dramatiska bilden men säg gärna vad ni tycker.
PS. varför är färgerna annorlunda i Ps jämfört med när man laddar upp dom?
Inhopp innan sängdax.
Vilken färgrymd plåtar du i? Adobe? Lagt upp bilden med Adobes färgprofil?
Då blir det kasst. Spara den som sRGB. Webbläsaren kan inte visa Adobes RGB 1998 (tror jag den heter) färgrymd. Den innehåller måååånga fler färger.
Spara bilden i sRGB så blir det klart bättre.
Är dessutom inte skärmen kalibrerad så kommer det att se olika ut beroende på vilken skärm man ser bilden på.
NU är det god natt för mig! =D
Inhopp innan sängdax.
Vilken färgrymd plåtar du i? Adobe? Lagt upp bilden med Adobes färgprofil?
Då blir det kasst. Spara den som sRGB. Webbläsaren kan inte visa Adobes RGB 1998 (tror jag den heter) färgrymd. Den innehåller måååånga fler färger.
Spara bilden i sRGB så blir det klart bättre.
Är dessutom inte skärmen kalibrerad så kommer det att se olika ut beroende på vilken skärm man ser bilden på.
NU är det god natt för mig! =D
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |