Diskutera Digital Fotografering här

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Eftersom det verkar som rullarn slutat handla och alla andra verkar sura i det dåliga vädret så lägger jag in lite bilder för att hålla tråden vid liv:)

Inga superbilder, men nån av er andra kanske kan få tummen ur..
Jkay, varfan är alla bilder du tatt sista tiden?:va

Lite småsvårt att fota på en snustorr sandbana, då det är satans dammigt överallt att det är svårt att fokusera rätt, och sen så är det par miljoner sandkorn ivägen:D
Detta syns ganska tydligt på bild 3 och 4..tog jag med 4an bara för att jag tycker frysningen på sandsprutet är ganska häftig:)
 

Bifogat

  • IMG_6412.jpg
    IMG_6412.jpg
    92.8 KB · Visningar: 40
  • IMG_6424.jpg
    IMG_6424.jpg
    78.6 KB · Visningar: 47
  • IMG_6430.jpg
    IMG_6430.jpg
    104.6 KB · Visningar: 65
  • IMG_6454.jpg
    IMG_6454.jpg
    59.7 KB · Visningar: 52

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Sitter här och läser nummer 6-2008 av tidningen DigitalFoto. I den finns ett avsnitt (sid 44) om att Tjäna pengar på dina bilder.

Inte för att jag tror jag kan tjäna pengar på dom, men blir iallafall nyfiken på att testa.

Där tar man upp sex olika siter:
  • Big Stock Photo
  • Dreams time
  • Fotolia
  • fotoLibra
  • iStockphoto
  • Shutter stock
Är det nån här som provat nån av dom och vet om det funkar?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
JKay, varfan är alla bilder du tatt sista tiden?:va

Hepp...det kommer en här!
Dina nr 3 o 4 var ju helläckra!! :yoparty

1.
IMG_1211.jpg


2.
IMG_1219.jpg


3.
IMG_1231.jpg
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Sådär ja, nu var ett Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro beställt från hksupplies!!! Hoppas att jag får det nu i veckan:yoparty
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Sådär ja, nu var ett Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro beställt från hksupplies!!! Hoppas att jag får det nu i veckan:yoparty

Gött! Vad fick du ge?
Fin optik. Jag har upptäckt att skärpan kommer om man bländar ner ett eller två steg. Inte fullt så skarp i 2.8, tyvärr.
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Gött! Vad fick du ge?
Fin optik. Jag har upptäckt att skärpan kommer om man bländar ner ett eller två steg. Inte fullt så skarp i 2.8, tyvärr.

Yes, 4873 SEK (795 USD), ca 3000 spänn billigare än Sverige:näsblod sen så tillkommer antagligen tull och lite andra avgifter men man tjänar helt klart på att beställa från utlandet nu när dollarn är så pass låg! Har du samma glugg eller?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Yes, 4873 SEK (795 USD), ca 3000 spänn billigare än Sverige:näsblod sen så tillkommer antagligen tull och lite andra avgifter men man tjänar helt klart på att beställa från utlandet nu när dollarn är så pass låg! Har du samma glugg eller?

Herregud, 3500.- spänn mindre än när jag köpte min i aug förra året.
Japp...bilderna ovan är tagna med den. :) (Streetracet)
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Herregud, 3500.- spänn mindre än när jag köpte min i aug förra året.
Japp...bilderna ovan är tagna med den. :) (Streetracet)

Okej, snygga bilder:tummenupp Plåtar mycket rally (när jag inte åker dvs) så det ska bli skoj och se hur den funkar ute i skogen. Hade ett Sigma 70-300/4-5.6 som faktsik leverade hyffasde bilder men det funkar inte så bra med så dålig ljusstyrka ute i skogen:D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Okej, snygga bilder:tummenupp Plåtar mycket rally (när jag inte åker dvs) så det ska bli skoj och se hur den funkar ute i skogen. Hade ett Sigma 70-300/4-5.6 som faktsik leverade hyffasde bilder men det funkar inte så bra med så dålig ljusstyrka ute i skogen:D

Hade ett likadant!! :D Det funkar...men man märker skillnaden i skärpa när man har bilderna sidan om varandra.

Var kör du då? Kan man hänga med o plåta rally nån gång?
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Visst kan du det:tummenupp Nästa rally är Svampasprinten i Tomellia 9 Augusti, ska både åka och fota då hade jag tänkt! Slänger upp några bilder från iår:

 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur får man sådan där tokskärpa på en del bilder när man fotar hojar i rörelse mm. Är det panoreringen som är grunden till det hela eller vill veta allt.

Kör med ett Canon 400D m tillhörande Canon 70-200 4L IS dock kör jag ingen IS påslagen. Kan knappast skylla på gluggen men har huset sina begränsningar eller är det skit bakom spakarna som vanligt. Har laborerat lite med skärpan mm i menyn på huset men inget blev bra!

Hur panorerar man när objektet kommer emot en som t,ex bilderna ovanför på bilarna?
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top