Rockoholic
Återfallsknutte
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Hoj
- Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hur får man sådan där tokskärpa på en del bilder när man fotar hojar i rörelse mm. Är det panoreringen som är grunden till det hela eller vill veta allt.
Kör med ett Canon 400D m tillhörande Canon 70-200 4L IS dock kör jag ingen IS påslagen. Kan knappast skylla på gluggen men har huset sina begränsningar eller är det skit bakom spakarna som vanligt. Har laborerat lite med skärpan mm i menyn på huset men inget blev bra!
Hur panorerar man när objektet kommer emot en som t,ex bilderna ovanför på bilarna?
Bilderna ovanför är skjutna med eos 350d så huset är det nog inte heller
Det var blackrace i Vårgårda i fredags kväll. Dock regnade det en del till och från så många av bilderna blev väl sådär. Satt med ett paraply och hade paraplypinnen innanför tröjan för att kunna hålla kameran någorlunda normalt
Dock blev det väl några halvroliga bilder.
1. Vissa tröttnade på regnet och åkte hem, synd... Jag hade velat se vad chargern kunde leverera...
2. Vissa stannade kvar men körde inte utan nöjde sig med att kolla på...
3. Vissa hade fräcka fälgar...
4. Vissa eldade bakdäck! (Ursäkta att det är massa skräp i vägen men jag tyckte det var fräckt när röken låg längs marken)
5. Vissa dök upp i gamla saabar.
6. Någon dök upp i en gammal CRX
7. Vissa körde med finfälgarna...
8. Finfälgar är dock ingen ursäkt för att låta bli burnouter. Toyo står och jublar!
9. Det gör inte funktionärerna!
10. Säga vad man vill, eldade däck är rätt kul ändå! Det luktar kärlek
11. Det var ett litet event så folk fick vänta i andra änden av flygrakan, sedan fick de åka tillbaka och rada upp igen...
13. Säga vad men vill... men muskelbilar... muskelbilar...
14. Slut för idag, tack för idag
Det var väl kanske inte världens bästa fotoförhållanden så manuella inställningar var inte riktigt möjligt. Det fick bli bländarprio med vidvinkeln och slutarprio med telet. Märkte att det var jobbigt att köra med dessa inställningar när det dök upp svarta bilar
Nå, vad tycks? bra eller anus?
Last edited: