Men hur är det med apples cinemaskärmar då? Fungerar inte dessa på PC? Dessa ska väl vara kalibrerade/möjliga att kalibrera?
Ni förstår att det är mer eller mindre omöjligt att få igenom en skärm för 20 lax så länge jag inte har vunnit stort på lotto. Kanske inte rent ekonomiskt utan den måste förbi "tullen"
Studieförbunden brukar kunna ha kurser i stil med "lär känna din digitalkamera". Alltså kamerakurser. Sedan finns det ju kurser i fotografering också där det gås mera in på bilden som sådan.hallå! offe va namnet, har kikat lite i denna tråden ett tag nu. har gått å köpt mig en eos 450D och tängt lära mig lite om fotografering, men ja hittar typ ingen som har "kurser" i detta! Så nu undrar ja om ni vet var man ska vända sig om man vill gå en foto kurs? Visst ja kan läsa igenom hela bruksanvisningen till kameran, men ja kommer inte fatta ett skit ändå, ja måste ha en som visar mig.. tack
hallå! offe va namnet, har kikat lite i denna tråden ett tag nu. har gått å köpt mig en eos 450D och tängt lära mig lite om fotografering, men ja hittar typ ingen som har "kurser" i detta! Så nu undrar ja om ni vet var man ska vända sig om man vill gå en foto kurs? Visst ja kan läsa igenom hela bruksanvisningen till kameran, men ja kommer inte fatta ett skit ändå, ja måste ha en som visar mig.. tack
Tack för tipsen! japp lär känna din kamera är nog d ja måste! så man fatar sig på allt d här med" slutartider" å allt va d nu heter ingen från Skåne som typ kan agera "lärare"som man kan haka på ut å knäppa lite?
Kör på bländarförval, AWB och mixtra med slutartiderna bara
AWB finns väl en knapp för. Bländarförval heter TV om jag inte minns fel
Nja... Det låter snarare som om du är inne på exponeringskompensationen och rattar då.d ända ja får då är mörkare eller ljusar bilder! det är kanse rätt haha
hallå! offe va namnet, har kikat lite i denna tråden ett tag nu. har gått å köpt mig en eos 450D och tängt lära mig lite om fotografering, men ja hittar typ ingen som har "kurser" i detta!
Edit: hittade ett kul test: http://cabaoo.com/fotograftestet/
Jag fick bara 78.9%, så det finns ju en del utrymme för förbättring.
Inte svar på din fråga Ricken, men en reflektion.
OM du inte behöver IS (för det är det väl inte på Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG?) eller f/2,8 så är ju canons 70-200/4L (den utan IS) prisvärd. Då får du snabb autofocus. Dock 2k dyrare, och som sagt "bara" f/4
Idag var vi ute oo åkte hoj, och då visar det sig verkligen att mitt Tamron inte är tillräckligt snabbt i fokuseringen. Det hänger inte alls med.
Så jag funderar på ett Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG, är det för "budget" för att man ska bli nöjd tror ni?
Det går o ta in ifrån hong kong för 4.5k, är det värt det?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |