Diskutera Digital Fotografering här

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Japp, hundväskor. :)

Bättre modell finns inte. :D

Orkade sominte bry mimg i ögonen där då.

Jag förminskar inte alls innan jag lägger upp på pixbox, dom pixlar sönder den åt mig.

Så jag ska hitta nån annan bra lösning o lägga upp dom på.

Håller på att prova www.zenfolio.com & det lutar åt att jag kommer använda deras.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Japp, hundväskor. :)

Bättre modell finns inte. :D

Orkade sominte bry mimg i ögonen där då.

Jag förminskar inte alls innan jag lägger upp på pixbox, dom pixlar sönder den åt mig.

Så jag ska hitta nån annan bra lösning o lägga upp dom på.

Jag testade att lägga upp en högupplöst bild på Photobucket i tron att den fortfarande skulle vara högupplöst. :mad: Den var fortfarande skarp...men 1000ggr mindre. :huvet
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Vad, har ni hittat nånstans där man kan lägga upp bilder utan att dom förstörs? Det bästa jag hittat hittils som är gratis är flickr.com, men nu fick jag precis mail att jag måste betala för att få lägga upp mer. Och så mycket har jag inte lagt upp.

Näe, jag funderar på att köpa mig en liten yta på ett webhotell (typ one.com) och sedan lägga upp dom få bilder jag lyckas bra med.

Kostar runt en tia i månaden, men man har mer kontroll (har jag fått för mig).
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Lyckades fånga min första blixt igår:yoparty , tyvärr en mass hus och buskage ivägen så det blev ingen perfekt bild. Fick inte rätt på vitbalansen tyckte jag så jag valde att göra den S/V, funkar det eller??
 

Bifogat

  • IMG_6085-4.jpg
    IMG_6085-4.jpg
    118.7 KB · Visningar: 76

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Lyckades fånga min första blixt igår:yoparty , tyvärr en mass hus och buskage ivägen så det blev ingen perfekt bild. Fick inte rätt på vitbalansen tyckte jag så jag valde att göra den S/V, funkar det eller??
Jepp. Tycker inte att husen och träden gör så särskilt mycket. :tummenupp
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Vad, har ni hittat nånstans där man kan lägga upp bilder utan att dom förstörs? Det bästa jag hittat hittils som är gratis är flickr.com, men nu fick jag precis mail att jag måste betala för att få lägga upp mer. Och så mycket har jag inte lagt upp.

Näe, jag funderar på att köpa mig en liten yta på ett webhotell (typ one.com) och sedan lägga upp dom få bilder jag lyckas bra med.

Kostar runt en tia i månaden, men man har mer kontroll (har jag fått för mig).
Med tanke på vad du får för de 25 dollar = 155 kr det kostar så är det i princip gratis enligt mig. Obegränsad uppladdning är det inte många som toppar.
För övrigt så beställde jag en sån här mojäng idag! :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skulle behöva hjälp!

Har tittat på www.one.com samt www.zenfolio.com för att ev ladda upp bilder. Är det någon/några som använder någon av dessa sidor för sina bilder?

Är fortfarande tveksam vilken jag ska välja, lite dåligt att one.com inte har någon prova på variant samt inte kunna erbjuda vattenstämpel även om man skulle kunna göra det själv men är dålig på sånt.

Skulle gärna vilja höra lite omdömen om dessa sidor samt gärna vilja se vad man kan göra med dessa utseendemässigt!

Om du inte vill lägga ut er adress till er sida så får ni gärna skicka PM till mig.

Tack på förhand!:)
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Skulle behöva hjälp!

Har tittat på www.one.com samt www.zenfolio.com för att ev ladda upp bilder. Är det någon/några som använder någon av dessa sidor för sina bilder?

Är fortfarande tveksam vilken jag ska välja, lite dåligt att one.com inte har någon prova på variant samt inte kunna erbjuda vattenstämpel även om man skulle kunna göra det själv men är dålig på sånt.

Skulle gärna vilja höra lite omdömen om dessa sidor samt gärna vilja se vad man kan göra med dessa utseendemässigt!

Om du inte vill lägga ut er adress till er sida så får ni gärna skicka PM till mig.

Tack på förhand!:)
Har one.com. Har använt färdiga mallar till layouten och moddat lite med text och bilder.
Duger åt mig. Album gör jag med Porta och Simple viewer, därav vattenstämpeln.
Vattenstämpel kan du lägga på en hel hög bilder samtidigt med hjälp av Faststone photo resizer
Här är min adress
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kanon Oas:tummenupp

Vet inte vad jag gör för fel, får banne mig ingen ordnig på Fastone photo resizer 2,6. Har provat lägga in både text & vattenstämpel men får det inte på bilden???
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Kanon Oas:tummenupp

Vet inte vad jag gör för fel, får banne mig ingen ordnig på Fastone photo resizer 2,6. Har provat lägga in både text & vattenstämpel men får det inte på bilden???
Knepigt. Har du gjort ett "watermark" och sparat som en png-fil i PS
Efter det skall man kunna köra add watermark under advanced options.
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    95.2 KB · Visningar: 38

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Skulle behöva hjälp!

Har tittat på www.one.com samt www.zenfolio.com för att ev ladda upp bilder. Är det någon/några som använder någon av dessa sidor för sina bilder?

Är fortfarande tveksam vilken jag ska välja, lite dåligt att one.com inte har någon prova på variant samt inte kunna erbjuda vattenstämpel även om man skulle kunna göra det själv men är dålig på sånt.

Skulle gärna vilja höra lite omdömen om dessa sidor samt gärna vilja se vad man kan göra med dessa utseendemässigt!

Om du inte vill lägga ut er adress till er sida så får ni gärna skicka PM till mig.

Tack på förhand!:)


Jag har domän på one.com. Fungerar kanonbra. :tummenupp
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Vi har just gått över från Nikon till Canon på jobbet.
Verkar som om vi tog alldeles för lite för kameran, herregud vad folk ringde!
Tamrongluggen är dock kvar, Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di för Nikon.
2400:- har jag satt ut den för.
4 mån gammal, dvs 8 mån garanti kvar.
Nyss hämtad från service där de bytte elektronik och justerade bakfokusering.
Verkar det helt åt helvete satt pris?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Vi har just gått över från Nikon till Canon på jobbet.
Verkar som om vi tog alldeles för lite för kameran, herregud vad folk ringde!
Tamrongluggen är dock kvar, Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di för Nikon.
2400:- har jag satt ut den för.
4 mån gammal, dvs 8 mån garanti kvar.
Nyss hämtad från service där de bytte elektronik och justerade bakfokusering.
Verkar det helt åt helvete satt pris?

Nä, det är rätt normalt pris för den.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så ja jag verkar ha tummen mitt i handen. Vattenstämpel får jag inte in med faststone. Försöker med Lager med det blir bara knäppt även om jag kör genomskinligt som bakgrund. Har även provat picture shark men det sket sig där med. Har nu hittat ett program som heter Photowatermark professional som fungerar super att lägga in stämpel i men jag vill behålla orig storleken men när jag sparat så är den bara på t,ex 401kb & storlek 1500x1000 som jag valde som störst men orig är 4,04mb & 3888x2592 i storleken. Vad är problemet?

Visst 401kb men jag vill ha maximal skärpa kvar!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag provar photobucket nu, dom tar oxå ner bilderna en aning, men inte lika mycket som pixbox.
IMG_4259.jpg


Men tillräckligt för att man ska bli fundersam...

Ska nog hyra mig ett sånt dära webhotell aktigt som några kör med. Det blir kanske lite roligare då.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag provar photobucket nu, dom tar oxå ner bilderna en aning, men inte lika mycket som pixbox.

Men tillräckligt för att man ska bli fundersam...
På photobucket kan du ställa vilken som ska vara max storlek på bilderna. 800*600, 1024*768 eller 1mb har jag för mig är gränserna. så minskar du ner din bild i photoshop så att den passar det så påverkas den i stort sett inte alls.

Edit: och nu ser jag att nya kameran din är igång också. :tummenupp
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Nån annan än jag som tycker att displayen på 30D är väldigt grön?
Hmm.
Jaja, bidrar med en liten bild, tyckte den blev lite najs.
Men jag är så sabla less på att fota modeller nu, måste skaffa en bra teleglugg, mer pengar och lite fritid så jag får fota racing!!!

IMG_1964b.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top