Diskutera Digital Fotografering här

900rr_2008

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
900rr honda Fireblade 1995
lite allmän info

Hejsan!

Jag köper och säljer med kamera, objektiv, filter, lcd skydd och batteri.

Samt även viss utrustning som trådlösa utlösare till div kameror, ÄKTA

8Gb samt 4GB Sandisk Extreme IV Compact Flash minneskort


Prisexempel:

Batteri till Canon 5D, 40D, 350D 400D Nikon D40, D60 etc: 140kr

Filter, UV MC filter, alla storlekar (från 49mm till 82mm), 140-190kr

Kamera, Canon 5D Hus, 3års VÄRLDSgaranti, SV meny etc, 15000kr

Kamera, Canon 40D inkl 17-85mm IS, 3års gar, SV men, 10500kr

LCD skärm skydd, glas, till alla märke och modeller, 140kr

Kamera utsmyckning, guld silver Metall, till alla märke modeller, 280kr

Canon Objektiv, 50mm F 1.8, HELT NYTT, butikspris runt 1300kr, mitt pris: 850kr


Jag säljer och köper saker som hobby, alltså som privatperson.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Beroende med hur det blir med jobbet så...

- Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro
Skön brännvidd och 2,8 rakt igenom. Ca 3300 kr

- Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di
"Toppklass", 2.8 rakt igenom, börjar dock på 28mm. Ca 3600 kr

- Tokina AT-X 11-16/2,8 Pro DX
Cool vidvinkel, 2,8 rakt igenom, "Toppklass", dock 3000 kr mer än ovanstående.

Vet inte riktigt. Canon är tyvärr för dyr när jag vill ha 2,8 på ett lite allround som kan kompletteras med mitt 50-200. Kitobjektivet jag har är så jääääävla tråkigt att fota med, dessutom ganska risigt =/


hur har det gått med jobb??

finns du kvar på lagret nu efter semestern?????

till topic igen...min röst på sigman
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
- Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di
"Toppklass", 2.8 rakt igenom, börjar dock på 28mm. Ca 3600 kr

Ja, just det....

En kompis har ett sådant, ev till salu. Knappt ett år gammalt och i fint skick. Ska jag höra med honom om infallsvinklar vad gäller pris, säljtänk och liknande?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade jag varit i stockholm i morn så hade jag varit i Gamla stan.
Så jag tar för givet att minst en av er kommer vara där o fota.

DET ÄR KRIG!!!!

Klicka här DÅ!!!!
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ja, just det....

En kompis har ett sådant, ev till salu. Knappt ett år gammalt och i fint skick. Ska jag höra med honom om infallsvinklar vad gäller pris, säljtänk och liknande?

Vårt dylika var lysande i början, (som jag sagt) innan det tappade skärpa.
Hoppas det var ett måndagsex, så det inte händer fler, bara.
Mitt 17-50 håller dock skärpan fortfarande.
Funkar den så har du nog en fin glugg i den.
Jag håller lemmarna:tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Vårt dylika var lysande i början, (som jag sagt) innan det tappade skärpa.
Hoppas det var ett måndagsex, så det inte händer fler, bara.
Mitt 17-50 håller dock skärpan fortfarande.
Funkar den så har du nog en fin glugg i den.
Jag håller lemmarna:tummenupp

Men om det tappar skärpa så borde det bero på fabrikationsfel. Tycker jag då...
Men visst, det kan ju vara ett "syndrom" för den modellen, det vet jag inte. :)

Personligen är jag nöjd med det jag har så nyinköp för min del är inte aktuellt....än...:gnissla

har ni sett den här tråden ang pris på en bild??

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189034


jag har ej svarat nåt (har aldrig sålt nån bild...än)

Satt och läste men orkade inte svara. Har ju varit uppe innan. Det folk inte tänker på är att vi fotografer spenderar en hel del pengar på utrustning, tid on location samt mkt tid framför datorn att redigera.

Sen får jag citera argumentet som KetogaN sa till mig en gång: "Sälj dig inte för billigt...annars kan dom plåta själv och se hur lätt det är!"
Det har jag följt än så länge.

Tror det var Hoztic som sa, nått i stil med, i den tråden: "Då kan jag förvänta mig att alltid få skjuts/låna hoj när jag ska nånstans då det är kul att åka/köra"

Jag lägger ribban på mina bilder, vill folk inte acceptera det...då klarar jag mig ändå.
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Lite tips tack..om ni kollat på mina bilder från barkis igår så ser ni att de är väldigt mörka..jag har förstått att ju längre slutartid=mer ljus, men svårare att få skärpa.Fick senare på kvällen gå upp till iso 200..men min kompetens klarar inte längre tider än 160/1..Är det så att mitt objektiv är en stor begränsande faktor? Nikkor dx 55-200 4-5.6 Är enda lösningen gå upp i iso?
Tack :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite tips tack..om ni kollat på mina bilder från barkis igår så ser ni att de är väldigt mörka..jag har förstått att ju längre slutartid=mer ljus, men svårare att få skärpa.Fick senare på kvällen gå upp till iso 200..men min kompetens klarar inte längre tider än 160/1..Är det så att mitt objektiv är en stor begränsande faktor? Nikkor dx 55-200 4-5.6 Är enda lösningen gå upp i iso?
Tack :)

I vilket läge körde du i?

Bländarprio
Slutarprio
Manuell
porträtt
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Nu är jag ruskigt dålig på detta men det var samma för mig, jag fick gå över till bländarprio för att få någolunda ordning på ljuset, då kunde jag forsätta köra på ISO 400 ett tag till innan jag slutade för kvällen. Mn kan prova öka exponeringen men det är kanske inte den bästa lösningen utan gå upp i ISO istället. Har inte lärt mig manuella läget ännu.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Lite tips tack..om ni kollat på mina bilder från barkis igår så ser ni att de är väldigt mörka..jag har förstått att ju längre slutartid=mer ljus, men svårare att få skärpa.Fick senare på kvällen gå upp till iso 200..men min kompetens klarar inte längre tider än 160/1..Är det så att mitt objektiv är en stor begränsande faktor? Nikkor dx 55-200 4-5.6 Är enda lösningen gå upp i iso?
Tack :)

För skärpans skull, vad har du kört med för AF? Nu vet jag inte vad det heter på Nikon men Har du kört följande autofokus? På Canon heter det AI-Servo. Dessutom valt den fokuspunkt som ger tänkt komponering i sökaren/bilden för bästa skärpa.

Annars kan din glugg vara en begränsning, ja. 4-5,6 på kvällningen ger dig inte mycket val än att skruva upp ISO för att korta tiderna.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
jag provade bländarprio,men då valde nikke så långa slutartider så jag svimmade..får väl se om det blir bra på 400,,nikke ska ju vara hyfsad på höga iso,,sägs det.
Tack
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag kunde köra ISO800 på mitt nuvarande glugg men visst bruset görs sig påmind men det var betydligt värre när jag hade mitt Sigma 70-300 4,5-5,3 då var det bara att lägga av om man var tvungen att köra 800.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
hmm,,då måste jag lära mig PS ,,samtidigt som jag lär mig fota,och kör hoj,osså lite arbete där emellan Hjälp,,ge dygnet fler timmar
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
hmm,,då måste jag lära mig PS ,,samtidigt som jag lär mig fota,och kör hoj,osså lite arbete där emellan Hjälp,,ge dygnet fler timmar
Då är det bra att det finns en lång och kall vinter så det inte är så frestande att köra hoj. Då är det helt plötsligt betydligt mera lockande att sitta i värmen framför datorn och knåpa med bilder. :tummenupp

Är det någon som vet hur tiderna för solen upp- och nedgång på www.smhi.se fungerar? Är den angivna tiden för soluppgång när de första solstålarna tar sig över trädtopparna? Eller när hela solen är uppe? Eller när bara himlen har blivit ljusare än vad den är när det är mörkt ute? :va
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Är det någon som vet hur tiderna för solen upp- och nedgång på www.smhi.se fungerar? Är den angivna tiden för soluppgång när de första solstålarna tar sig över trädtopparna? Eller när hela solen är uppe? Eller när bara himlen har blivit ljusare än vad den är när det är mörkt ute? :va

SMHI har definierat soluppgång som när solens rand syns över horisonten. Här syftar rand på den ytterst synbara kanten av en himlakropp.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top