Så den är bra alltså?
Själv sitter jag nu och väntar på Scott Kelbys Photoshop CS3 för digitalfotografer (plus en del mera spännande och icke fotorelaterade böcker). Är det någon som har läst hans Photoshop CS3 - 7-stegsmetoden och har någon åsikt om den?
Och är det någon som har koll på böcker om ljussättning/studiofotografering/blixtfotografering?
Bild och kommunikation är bra och svår att sluta läsa. Den öppnar sinnena. Scott Kelbys böcker är mer som kokböcker som berättar hur man gör.
Jag har väl läst en 100 sidor i 7-stegs metoden Den e bra, men det e inget man sträckläser utan betar av lite när man har lust. Ska man få ut det mesta av den boken ska man sitta och jobba parallellt i PS.
CS3 boken har jag läst inledningen i men kommer jobba en hel del med den i höst eftersom det är kurslitteratur.
Idag köpte jag
"Effektiv Visuell Kommunikation", också av Bo Bergström som jag tror är en höjdare. Den går nog lite mer på djupet jämfört med Bild & Kommunikation. Tror den tar upp lite om typosnitt mm som kan va kul.
Edit: Angående böcker om ljussättning, blixtfotografering och studiofoto så kan jag rekommendera Scott Kelbys Digital Fotografi 1 & 2 som behandlar alla dom 3 ämnena + mycket mer.
Annars läste jag en bok som heter Proffsfotografering som går in mer på djupet med det här med studiofoto och allt vad det innebär annars, som jag också kan rekommendera. Den är visserligen lite mer inne på produktbilder. Det finns en bok i samma serie som heter personfotografering också.
Hur som helst så tycker jag att Kelbys böcker va roligare att läsa.