Diskutera Digital Fotografering här

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Högre upplösning är bra, men vad ska alla ha det till? Hur många här behöver större än a4 i full upplösning? 99% av alla som hyllar hög upplösning har 99% av sina bilder på datorn och skriver ut ngn enstaka till sig själv. Kanske syns i någon tidning där det räcker med 4 mp typ...

Spela in video bryr jag mig inte om, inte många andra som sysslar med stillbilder heller.

1000 spänn billigare är försumbart i denna prisklassen enl. mig precis som de nästan 200g, då jag ändå kör med batterigrepp och tunga gluggar precis som de flesta andra.

Större teckning på sökaren är inte fel!

Däremot 9 punkters af mot nikons drygt 50, tätningen känns trygg, att nikonen presterar grymt bra på höga ISO vet vi, hoppas canonen är minst lika bra.

Tja, jag tycker ju inte ens att D700 var särskilt spännande jämfört med 5D... :wiggle

Men:
* 5D mkII klarar ju av en aning högre upplösning...
* 5D mkII kan spela in video i HD-upplösning (vilket jag iofs redan avskrivit som ointressant för mig på en digital systemkamera tidigare i denna tråd).
* 5D mkII kommer antagligen att bli billigare än D700 (enligt de preliminära priserna som ligger ute nu).
* 5D mkII är lättare än D700.
* Sökaren på 5D mkII har större täckning.

Vet inte hur den är på höga ISO, hur AF är på den eller hur bra tätningen står sig jämfört med D700. Men det lär säkert alla fototidningar i världen ge utförliga svar på inom de närmaste månaderna. :tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sweet.... vad säger :tuttar om det?

He he hon är med på det så länge jag sparar mina brännpengar! Så nu får man äta radhusbiff medan frugan & grabbenfår fin fina maten istället! :)

Självklart provpanga innan! Främst AF och ISO lockar, Digi4 processorn ska ju rocka ordentligt om man lyssnar på Canon:yoparty Sen så är det inte helt fel med Micro af justering:)

Men anledningen till att jag tittar lite mot 40d är att det blir rätt dyrt iom att jag allra helst vill ha ett batterigrepp, och 50d är redan för dyr för mig (nästan, fattig student!)


Vad använder du för gluggar idag?
 
Last edited:

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
He he hon är med på det så länge jag sparar mina brännpengar! Så nu får man äta radhusbiff medan frugan & grabbenfår fin fina maten istället! :)




Vad använder du för gluggar idag?

Min övriga utrusting:
Sigma 17-70/2.8-4.5
Sigma 70-200/2.8 II EX Macro
Canon 50/1.8
Canon 430EX

Funderar även på att byta ut mitt Sigma 17-70 mot Tamron 17-50, får se hur långt pengarna räcker:)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min övriga utrusting:
Sigma 17-70/2.8-4.5
Sigma 70-200/2.8 II EX Macro
Canon 50/1.8
Canon 430EX

Funderar även på att byta ut mitt Sigma 17-70 mot Tamron 17-50, får se hur långt pengarna räcker:)

Är också sugen på att prova något annat än mitt Sigma 17-70 som normalglugg. Ett fast 50mm ska köpas nån gång också! :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
De verkar inte vara lätta i att få tag i!

Hehehe...näää, men när du väl hittar ett så ryker det snabbare än du kan säja FART! Så eftertraktade är dessa version I. Jag hittade ett för 1100 pix på fotosidan. var först att ringa på det och sa att jag tog det direCkt!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hehehe...näää, men när du väl hittar ett så ryker det snabbare än du kan säja FART! Så eftertraktade är dessa version I. Jag hittade ett för 1100 pix på fotosidan. var först att ringa på det och sa att jag tog det direCkt!
Nu har jag inte fått svar än, men jag hittade 4st utan att leta allt för länge, inte helt säker på att det är gen1 dock.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Nu har jag inte fått svar än, men jag hittade 4st utan att leta allt för länge, inte helt säker på att det är gen1 dock.

Precis...det brukar vara väldigt noga i annonserna att påpekas att det är ver I. men hittar du så gör du ett bra köp (till rätt pris naturligtvis) Skillnaden mot ver II är stålfattning och avståndskala. Annars i övrigt detsamma.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tänker sticka ut hakan lite o lägga in en bild, är det okej??

IMG_4925xx-1.jpg



Edit: en te´
sIMG_48712.jpg
 
Last edited:

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
RoLLER skrev:
Jag har lite grejer till salu nu:

Nikon D3, 5 st
Nikon D300, 16 st
Nikon D700, 4 st
Nikon D80, 24 st
Nikon D60, 7 st


Du kan sponsra mig med ett par D300-hus du har så många... :D
 

MikkE

Guest
Hej, jag har inte vart här inne på veckor. Månader kanske =/
Här ett tak från Skottland.

tak.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top