Diskutera Digital Fotografering här

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Plåtade min första konsert igår: Tribute to Led Zeppelin på KB i Malmö:tummenupp

Självklart mkt att förbättra till nästa gång men jag blev ändå nöjd för att vara första gången!
Jättefina bilder, gillar den svartvita med guran bäst. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En fråga till er som har hus där ni kan justera in optiken emot huset typ dagens Canon hus typ 5DMK2, 50D, 1DMKIII & Nikon Hus. Har ni tyck det har varit svårt eller har ni lämnat in, Det verkar vara lite svårt då den endast tillåter att man skärper upp en viss brännvidd & inget mera. Så hur vet man att jag kommer använda t,ex 120mm mest på ett 70-200 idagsläget & justerar därefter. Hur fasen har dessa ingenjörer tänkt egentligen. Jo jag vet att det är stort omöjligt att få skarpt över hela brännvidden men ändå!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Vad rekommenderar ni för nåt om man vill ersätta kit 18-55 med nåt lite vassare,men ändå inga fantasibelopp.? Runt 4000:- hade jag tänkt.Skulle inte göra ont med nåt som nikons 18-105 eller liknande.Hade tänkt mig ett hyfsat allroundobjektiv.
Edit: det här blev lite intressant som ett "alltidsittapåobjektiv". Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC till Nikon AF. (HSM) ca 3500:- Ja ,jag vet nu vad ni tänker ...:tuttar . Superzoom e ju alltid superzoom , med nackdelar o fördelar.

Förresten,här är en som inte vill släppa taget:
 

Bifogat

  • äpple2.jpg
    äpple2.jpg
    215.3 KB · Visningar: 44
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Haha..jo..kanske finns i framtiden.
Tyvärr så kommer utrustningen alltid att växa,vilket iofs är lite kul,men dyrt :(
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det råkar inte vara någon som är sugen på att sälja ett EF 24-70/2,8 L USM, ett EF 24-105/4L IS USM eller ett Canon EF 17-40/4L USM till mänskligt pris? Jag börjar på att vara redigt trött på 18-55mm kitobjektivet. Jag älskar mitt 70-200, men det är ju inte i så många vardagliga situationer som man svingar det inomhus.

Bild från julhelgen:
bdclaes.jpg



Lekte lite igår!
Kanske uppfattas som obehaglig, tittar man mycket på CSI så fixar man den här bilden också!

http://www.pbase.com/image/107503371/original.jpg
Leka bör man, annars dör man! :tummenupp
Tyckte inte den var så obehaglig.

Men jag tyckte att fötterna hade kunnat få vara lite mera framträdande. Så därför bifogar jag här en bild där fötterna är lite ljusare. Testade även att göra bilden svart/vit.
 

Bifogat

  • origfärg.jpg
    origfärg.jpg
    230.2 KB · Visningar: 32
  • origsv.jpg
    origsv.jpg
    190.5 KB · Visningar: 32

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det råkar inte vara någon som är sugen på att sälja ett EF 24-70/2,8 L USM, ett EF 24-105/4L IS USM eller ett Canon EF 17-40/4L USM till mänskligt pris? Jag börjar på att vara redigt trött på 18-55mm kitobjektivet. Jag älskar mitt 70-200, men det är ju inte i så många vardagliga situationer som man svingar det inomhus.

Bild från julhelgen:
bdclaes.jpg




Leka bör man, annars dör man! :tummenupp
Tyckte inte den var så obehaglig.

Men jag tyckte att fötterna hade kunnat få vara lite mera framträdande. Så därför bifogar jag här en bild där fötterna är lite ljusare. Testade även att göra bilden svart/vit.

Jag visade bilden för en kompis som tog illa vid sig så jag tog det säkra före det osäkra.

Din svartvita variant liknar min innan jag la på det röda och blå färgsticket!
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Se det som så...det är ju inte du som ska bekosta hennes kamerautrustning i slutändan.
Hon lär vara nöjd med sin julklapp ändå, skulle jag tro. Ett kit är en början och det kan bara gå utför sen. :)

Berätta gärna sen hur hon reagerade på klappen. :)

Hon blev jättenöjd med sin kamera. Och jag blev jättenöjd att jag köpte D80:n istället för D60:n. Var inne på en D60 men efter att ha läst lite här så köpte jag en D80 istället, den känns mycke mer gedigen och inte så plastig.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det var väl ett gäng av er som köpte radiotriggers till blixt för ett tag sedan?
Vad köpte ni, och funkar det bra?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det var väl ett gäng av er som köpte radiotriggers till blixt för ett tag sedan?
Vad köpte ni, och funkar det bra?
Det var jag som beställde via ebay, själv har jag ingen blixt, så funktion får Rullo och Jgay svara på.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top