Diskutera Digital Fotografering här

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
R2 skrev:
Fick ett minneskort av morsan i julklapp, dock hade hon chansat på ett SD när min canon S40 ju ska ha compactflash, butiken hade inget att byta till, öppet köp.
har kollat runt lite och undrar vad vinsten är med Kingston CompactFlash Elite Pro 512MB
mot samma kort men inte elite pro???

andra tips vid köp?
valde pris efter pricerunner, 360-390 inkl frakt..

Elite pro innebär förmodligen snabbare överföringshastighet. Men är det nödvändigt? 160mb/s som vissa kort äter är iaf inte nödvändigt på min kamera

Borde stå överföringshastigheter på sajten!
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:

Beror nog på pengarna. Tamronen lär ju dra iväg en hel del i pris medans du får Sigman för 300E. Läst mitt PM förresten?

Tomten slängde av ett sent paket till mig. Beg men det var väl nått barn som inte förtjänade det.

3600hs.jpg


Tjoho vilka bilder det blir säger jag. Nu ser man ju verkligen att det blir rätt färg på saker när man fotar inomhus. Nackdelen är att nu har man ännu fler saker att tänka på när man fotar, jag som inte ens har koll på kameran ännu. :brinnerup
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Beror nog på pengarna. Tamronen lär ju dra iväg en hel del i pris medans du får Sigman för 300E. Läst mitt PM förresten?

Tomten slängde av ett sent paket till mig. Beg men det var väl nått barn som inte förtjänade det.

Fett med blixt:=)
Jo! Jag läste ditt PM! svarade också:=)
Den förra Sigman gick ju för 400 tusen kr typ...
Undrar om Tamronet är bättre med tanke på vilket sugf det är efter den :död
Btw: Kollade efter batterier förut...6 pund på ebay.com/uk för NP-400 batterier,det var billigt som fan.
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
Fett med blixt:=)
Jo! Jag läste ditt PM! svarade också:=)
Den förra Sigman gick ju för 400 tusen kr typ...
Undrar om Tamronet är bättre med tanke på vilket sugf det är efter den :död
Btw: Kollade efter batterier förut...6 pund på ebay.com/uk för NP-400 batterier,det var billigt som fan.
Puh! Mkt pengar det! :galen



:gnissla

Min kamera kommer jag få ut imorrn förhoppningsvis! Grr!
(Om postens sida inte har uppdaterat sig på 24 timmar så är det fortfarande kvar i skara... :död )
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
Puh! Mkt pengar det! :galen



:gnissla

Min kamera kommer jag få ut imorrn förhoppningsvis! Grr!
(Om postens sida inte har uppdaterat sig på 24 timmar så är det fortfarande kvar i skara... :död )

Jaja :näsblod 4K då:=)

Alltså posten tar ju bara ett dygn typ,har du kollinummer så kan du väl ringa ditt utdelningsställe och kolla.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:
Fett med blixt:=)
Jo! Jag läste ditt PM! svarade också:=)
Den förra Sigman gick ju för 400 tusen kr typ...
Undrar om Tamronet är bättre med tanke på vilket sugf det är efter den :död
Btw: Kollade efter batterier förut...6 pund på ebay.com/uk för NP-400 batterier,det var billigt som fan.

Såg det nu. Fick aldrig någon pop-up så jag märkte inte PMet. :va

Kolla så du inte blir blåst på frakten. :mattias

Vet att Kineser säljer grejer för 10 pund och vill ha 40 pund i frakt.
Skulle köpa grejer för 25 pund och kinesskrället skulle ha 80 pund i frakt :finger

Blixtrade lite.
Voven tycket det vart ljust och tröttsamt när jag testade inställningar med blixt.

Gissa vilken bild som är med inbyggda blixten :D
 
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
twinner skrev:
jaa du.. här har du lite "tester" http://www.dyxum.com/lenses/results...acturer=sAll&txtName=&Submit=Search&offset=80
båda får toppbetyg, så jag hade nog inte märkt någon skillnad.. som du gör det vet jag inte :)

WestW skrev:
Beror nog på pengarna. Tamronen lär ju dra iväg en hel del i pris medans du får Sigman för 300E. Läst mitt PM förresten?

Tomten slängde av ett sent paket till mig. Beg men det var väl nått barn som inte förtjänade det.

3600hs.jpg


Tjoho vilka bilder det blir säger jag. Nu ser man ju verkligen att det blir rätt färg på saker när man fotar inomhus. Nackdelen är att nu har man ännu fler saker att tänka på när man fotar, jag som inte ens har koll på kameran ännu. :brinnerup
vilken är det 3x00/5x00? (D)??

Vill också ha.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Såg det nu. Fick aldrig någon pop-up så jag märkte inte PMet. :va

Kolla så du inte blir blåst på frakten. :mattias

Vet att Kineser säljer grejer för 10 pund och vill ha 40 pund i frakt.
Skulle köpa grejer för 25 pund och kinesskrället skulle ha 80 pund i frakt :finger

Blixtrade lite.
Voven tycket det vart ljust och tröttsamt när jag testade inställningar med blixt.

Gissa vilken bild som är med inbyggda blixten :D

Me love the FLASH!!!! Fan så mycket bättre det blir :tummenupp
Klart dom inte kan blåsa mig på frakt,kommer bara handla innom EU,17 euro med DHL...
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Vet du om det funkar med 2500mAh batterier i våra kameror? 1500 är original batteriet på.
Ja det stod i annonsen på ebay om jag inte minns fel:=)
Förresten,när du köpte ditt 70-210 så fick du det jävligt billigt för det jag bevakar nu är redan uppe i EUR 331,99
med 1 dag kvar,det förra gick ju för över 400Euro.
Ska nog bjuda på Taronet,11 timmar kvar och 350EU för tillfället.Det var en recension där det sas att den var lika skarp som 28-75mm 2.8 Tamron,då kan det ju knappast bli fel :argpådato


Kajkyl,precis en sån sida med recensioner jag letat efter:=) Fotosidans är inte så komplett.Recensioner är ju det enda man kan gå på.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Satt och bjöd lite på Tamronet....Helt otroligt,varje gång jag höjde hann nån annan före,så jag slängde in 400 euro på 1 gång,nu är det iofs 10 timmar kvar men..... :huvet

Alltså jag står som High bidder på 371 fast jag slängde in 400,kommer jag ligga kvar tills nån går över 400? alltså det aktuella priset är ju 371euro,men är det bara jag som vet att jag lagt 400?
Var det för att nån annan gjort likadant som jag inte han bjuda förra gången? man slänger ju in 1 euro åt gången.
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Satt och bjöd lite på Tamronet....Helt otroligt,varje gång jag höjde hann nån annan före,så jag slängde in 400 euro på 1 gång,nu är det iofs 10 timmar kvar men..... :huvet

Alltså jag står som High bidder på 371 fast jag slängde in 400,kommer jag ligga kvar tills nån går över 400? alltså det aktuella priset är ju 371euro,men är det bara jag som vet att jag lagt 400?
Var det för att nån annan gjort likadant som jag inte han bjuda förra gången? man slänger ju in 1 euro åt gången.

Gör bara bra affärer :2cool

Har du bjudigt max 400 och är högst med 371 just nu kommer du att vara det tills någon bjuder över 400. Går någon in och bjuder 372 säger den att dom blivit överbjudna direkt. Skriver dom 390 blir dom överbjudna direkt igen osv tills 400. Sen är du ute .
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
Jaja :näsblod 4K då:=)

Alltså posten tar ju bara ett dygn typ,har du kollinummer så kan du väl ringa ditt utdelningsställe och kolla.
Suck, stånk och stön!!

Jag hoppas fan att paketet kommer fram imorrn! Det är ju för fan nyår då! Vill fota fyrverkerier och festen :huvet
Har faktiskt inte fotat på 2 veckor nu, känns ostabilt..
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    55.3 KB · Visningar: 47

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
Suck, stånk och stön!!

Jag hoppas fan att paketet kommer fram imorrn! Det är ju för fan nyår då! Vill fota fyrverkerier och festen :huvet
Har faktiskt inte fotat på 2 veckor nu, känns ostabilt..

Ring postcenter direkt då?

Är det postförskott kanske det blir lite svårt...


RIIIIING
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top