Nu ska du bara få till kollisionerna.
1/200 räcker bra. Extern blixt är dock nödvändigt. Ställd på 1/64-1/16 dels effekt för snabbt ljus som fryser rörelsen.
ЯK;4432374 skrev:Hej, jag har lite noob frågor som jag hoppas jag kan få hjälp med.
Är det någon som vet/kan rekommendera ett stativ som är lagom stort?
Brukar nämligen kombinera åka hoj och fotografering så det vore smidigt om det inte var allt för stort. Det jag hittat hittils verkar vara antingen mini-mini eller normalstora(~60-65cm ihopfällt). Mini-mini med en maxhöjd på ~30cm känns inte tillräckligt och normalstora känns lite för stora för att glida runt med.
Jag undrar även om någon vet om något bra php-blog-script för att publisera sina foton som klarar av inbäddade färgprofiler? Behöver inte något galleri-script då det bara rör sig om enstaka foton åt gången(kass fotograf).
Jag har one.com som webhost men alla deras applikationer använder sig av GD-lib som helt sonika skiter i färgprofiler och dessutom hanterar dom inte bilder så bra.
Hmm... Kanske det. Men jag saknar en del av texten där de beklagar sig över att de inte hade möjlighet att testa Canon EF 50/1,2L USM samtidigt som de andra.Gärna! Men du menar inte detta? http://www.kamerabild.se/tester/objektiv/50mm-Det-mest-normala-i-varlden-1.46746.html
Manfrotto MY 7302YB eller liknande kanske vore något? Det har fyrdelade ben, så det är bara 51cm ihopfällt.ЯK;4432374 skrev:Är det någon som vet/kan rekommendera ett stativ som är lagom stort?
Brukar nämligen kombinera åka hoj och fotografering så det vore smidigt om det inte var allt för stort. Det jag hittat hittils verkar vara antingen mini-mini eller normalstora(~60-65cm ihopfällt). Mini-mini med en maxhöjd på ~30cm känns inte tillräckligt och normalstora känns lite för stora för att glida runt med.
Hmm... Kanske det. Men jag saknar en del av texten där de beklagar sig över att de inte hade möjlighet att testa Canon EF 50/1,2L USM samtidigt som de andra.
Hade jag kunnat hittat tidningen i fråga så hade jag vetat.
Jag rekommenderar Canon eller Nikon. De andra tillverkarna gör också bra kameror, men det finns mycket mera objektiv och andra tillbehör att få tag i begagnat till Canon och Nikon.Är helt n00b när det kommer till att fota, det närmaste jag har kommit en systemkamera är att hålla i en.
Men..har funderat mer och mer på att skaffa en bättre beg systemkamera i prisklass 2000-4000:-
Vad kan ni rekommendera till en kraftig amatör/vad ska man titta på?
Har sett att många skriver "har xxxx exponeringar" Har det nån betydelse om hur många kort man har tagit?
Jag köper hellre en billig och "lär mig" med den för att senare uppgradera, än att jag köper en dyr som man inte kan utnyttja/lessnar och låter den ligga och samma damm
Säkert fel del av forumet men ni får väl ställa mig i skamvrån
Är helt n00b när det kommer till att fota, det närmaste jag har kommit en systemkamera är att hålla i en.
Men..har funderat mer och mer på att skaffa en bättre beg systemkamera i prisklass 2000-4000:-
Vad kan ni rekommendera till en kraftig amatör/vad ska man titta på?
Har sett att många skriver "har xxxx exponeringar" Har det nån betydelse om hur många kort man har tagit?
Jag köper hellre en billig och "lär mig" med den för att senare uppgradera, än att jag köper en dyr som man inte kan utnyttja/lessnar och låter den ligga och samma damm
Det jobbiga är väl ändå all skit som man INTE ser i sökaren. Utan när man har kommit hem och inser att man har ett par hundra prickiga bilder för att man har damm på sensorn.snarare skulle jag kolla att den är rengjord regelbundet så man inte behöver se en massa skit när man tittar i sökaren.
Det jobbiga är väl ändå all skit som man INTE ser i sökaren. Utan när man har kommit hem och inser att man har ett par hundra prickiga bilder för att man har damm på sensorn.
Min kamera har inte fått sig en sensorrengöring sedan den var ny för tre år sedan. Det börjar att märkas nu.
mycket matnyttiga svar,
ska hålla ögonen öppna för en 400D. Kan ju inte bli för mycket fel om man lägger sig mittimellan
Jag tycker att du kan kolla in Canon EOS 1000D med kitobjektivet. Kostar ny cirka 5200 kr på Cyberphoto (du får också en bok, bättre bilder, på köpet). Min lillasyster har en sån som jag fått pilla lite på och jag vart faktiskt imponerad över den. Ger kanonbilder.mycket matnyttiga svar,
ska hålla ögonen öppna för en 400D. Kan ju inte bli för mycket fel om man lägger sig mittimellan
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|