Diskutera Digital Fotografering här

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Blue skrev:
2089096 Tråden verkar vara borttagen, hävdar dom att det är deras bild?


Nä...Killen tog bilden och gjorde om den därefter publicerar han bilden med mitt namn på...
han har tagit bort bilden nu
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
En fråga! Nån som kan hitta en bra fint flr 2 st "RR"...? Hittar inte på nåt bra.
En fråga till, nån som vill bidra med bilder från träningar och tävlingar?
Det gäller denna sak www.rrfoto.se

//Markus
Edit: RR= Löst.
 
Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jag säger inte samma som de andra. Du kommer åka på en 8% "butiksskatt" när du handlar i butiken i USA (jämfört med priser på samma varuhus om du t.ex kollar b&h i New York). Du får inte några pengar tillbaka, det enda du ska göra är att packa ner det så det ser ut som du hade med det dit å så och försöka smyga in skiten/prylarna (nikon/canon) i sverige. Klart färdigt!
;)

- Johan

Nursey skrev:
2072671 Slänger in en fråga.

Handla kamera grejer i USA..betalar man fullt affärspris eller hur fungerar det med taxfree? Kan man "claima" pengar tillbaka på flygplatsen? Nu menar jag att fysiskt åka o handla där..inte per internet. Någon som har erfarenhet eller vet hur det fungerar?

Tack på förhand
Shirin



Mycket snygga bilder :yoparty

Alltid UV filter. Går du på lite motorbanor med grus etc. så känns det tryggt ;).. UV filter alltid på, alltid reserv UV + polfilter i väskan...

H4 skrev:
2078619 Grabbs, kör ni på med filter som skydd?

Jag har inget filter alls, tycker att det är onödigt om man inte vill ha någon speciell effekt. Får bara vara nogrann med glaset och blir det smutsig får man putsa mjukt.

Mitt 50/1,8 borde komma från cyberphoto idag. Tidigare fick jag också en twix med i paketet när jag beställde mitt Sigma 70-300.

Någon som är sugen på att köpa lite Canon prylar? Lägger ut en blänkare här. Skall säljas för att nya grejjer (ungefär samma faktist) ska köpas till rätt pris på företaget. Kolla nypriser och mer info på scandinavianphoto eller cyperfoto eller ngt.

Canon 1D Mark II N, Ca 3 mån gammal, 10 000 exp. Nyskick. Kartong, garanti å allt. Svensksåld

Canon 70-200 f:2,8 L, Värste grymme gluggen. Ca 2 år gammel men i nyskick. Kartong, väska och allt.

Canon 17-40 f:4, Grym glugg! Motljusskydd, kartonger å allt sånt såklart. ca. 3 mån. Nyskick, garanti och kartonger å allt.

Canon EF 50 1,8, 3 mån typ. Nyskick.

Det var väl vad jag kom på just nu, har lite annat liggandes hemma med om någon behöver något. Skicka PM med bud, men det säljs så fort nya grejjerna kommer. Uppskattningsvis inom 2v. Vill bli av med det fort när det är dags så det KAN bli billigt.

- Johan
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
mr_rockster skrev:
2094441 Jag säger inte samma som de andra. Du kommer åka på en 8% "butiksskatt" när du handlar i butiken i USA (jämfört med priser på samma varuhus om du t.ex kollar b&h i New York). Du får inte några pengar tillbaka, det enda du ska göra är att packa ner det så det ser ut som du hade med det dit å så och försöka smyga in skiten/prylarna (nikon/canon) i sverige. Klart färdigt!
;)

- Johan



Alltid UV filter. Går du på lite motorbanor med grus etc. så känns det tryggt ;).. UV filter alltid på, alltid reserv UV + polfilter i väskan...



Någon som är sugen på att köpa lite Canon prylar? Lägger ut en blänkare här. Skall säljas för att nya grejjer (ungefär samma faktist) ska köpas till rätt pris på företaget. Kolla nypriser och mer info på scandinavianphoto eller cyperfoto eller ngt.

Canon 1D Mark II N, Ca 3 mån gammal, 10 000 exp. Nyskick. Kartong, garanti å allt. Svensksåld

Canon 70-200 f:2,8 L, Värste grymme gluggen. Ca 2 år gammel men i nyskick. Kartong, väska och allt.

Canon 17-40 f:4, Grym glugg! Motljusskydd, kartonger å allt sånt såklart. ca. 3 mån. Nyskick, garanti och kartonger å allt.

Canon EF 50 1,8, 3 mån typ. Nyskick.

Det var väl vad jag kom på just nu, har lite annat liggandes hemma med om någon behöver något. Skicka PM med bud, men det säljs så fort nya grejjerna kommer. Uppskattningsvis inom 2v. Vill bli av med det fort när det är dags så det KAN bli billigt.

- Johan


Vad ska du köpa istället? :confused:
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fick mitt Sigma idag. Sprillans nytt och fan vilken fin väska som ingick:=) Den känns minst sagt gedigen, vilken finnish!! 7300 inkl frakt blev det:=)
 

Bifogat

  • glugg.jpg
    glugg.jpg
    64 KB · Visningar: 64

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hörrni sluta prata prylar och ut och fota nu. Snart är det mörk vinter igen :huvet

Små saker med motor

http://www.voj.se/heli/bilder/060417_Heliflyg_Solna_faltet

PICT3085.JPG


Skills :Bugar

PICT3050.JPG


Skala

PICT3076.JPG


Aj då. Ett varv för mycket eller för lite på skruven :(

PICT3106.JPG
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Huset vet jag inte 100% än men förmodligen samma. 16-35 f:2,8 L istället för 17-40, ljusstarkare 50 mm (1,4). 24-70 f:2,8, 85mm 1,8 och ett 70-200 med IS...

- Johan

Micke O skrev:
2094543 Vad ska du köpa istället? :confused:
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Thundercat skrev:
2100309 Har 70-200/f4 L och den är skarp och fin. En 2.8 hade ju inte varit fel men det är ju lite dyrare. :tungan
Jag har en till salu snart för rätt pris ;).. OM min 70-200 med IS kommer..
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Haha, fan så fet:=) Supersnabb och nästan tyst autofocus:=) Ska provskjuta lite i helgen:=) Som att hålla en bazooka:=)
 

Bifogat

  • kameran.JPG
    kameran.JPG
    49.9 KB · Visningar: 65
  • kameran (1).JPG
    kameran (1).JPG
    70.8 KB · Visningar: 59

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
twinner skrev:
2102971 Haha, fan så fet:=) Supersnabb och nästan tyst autofocus:=) Ska provskjuta lite i helgen:=) Som att hålla en bazooka:=)

Ja det är hög imponansfaktor iaf :) Lite posörvarning nästan ;)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Micke O skrev:
2103264 Ja det är hög imponansfaktor iaf :) Lite posörvarning nästan ;)

Har märkt att man blev lite bortskämd med AS i huset....Blir lite mer inställningar än att bara skjuta.
Bildkvallen är enormt bra, skärpan likaså.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
twinner,

Har du kollat dit 30 hus för damm på sensorn, min var full av damm från fabrik, värre än min 20d någonsin sett ut.
Fick börja med att plocka fram min nylonpensel och göra ren sensorn.

Spotmätning är grymt, bättre buffer och 2,5 skärm.
Mycket nöjd!!

/KetogaN

Ska till knutstorp imorgon och inviga mitt 70-200 2,8L IS.
 

MikkE

Guest
OOOOM marken är torr idag så att min vän Martin (www.martinfmx.com) kan hoppa lite med sin cross, så kommer det bli massa fota för mig... Var väl några veckor sen sist man tryckte av knappen.. Suck.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KetogaN skrev:
2105020 twinner,

Har du kollat dit 30 hus för damm på sensorn, min var full av damm från fabrik, värre än min 20d någonsin sett ut.
Fick börja med att plocka fram min nylonpensel och göra ren sensorn.

Spotmätning är grymt, bättre buffer och 2,5 skärm.
Mycket nöjd!!

/KetogaN

Ska till knutstorp imorgon och inviga mitt 70-200 2,8L IS.

Hejsan.
Nej jag har inte kollat dammet, vet fakt inte hur man rengör heller. Du får gärna berätta hur man går tillväga. Håller på att fixa i mitt hus jag köpt så jag har inte hunnit testa ordentligt än, fick den igår:=)
Den är supersnabb iaf:=)
//Markus
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top