Ditt absolut sämsta köp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
electrolux-ergorapido-zb272.jpg

Den där lovordar ju alla ju.

Jag kan köpa den billigt av dig :fakta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Va då...var det fel färg eller :va

Har en själv o tycker den är ett bra komplement till trilobiten, perfekt till snabbt ta upp kattsand etc..alltså ingen storstädning med den..det är den inte till för.

Tror jag köpte min för 1400 på MediaMarkt för ett år sedan:)

Himla synd att det var fel färg..annars hade jag också köpt den :D

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dom är ju sketabra, har använt våran säkert 200ggr. Har dock kastat den nu i helgen för skålen började bli så äcklig av allt ingrott fett(svårt att få bort när man diskar) . Ska iväg imorrn och köpa en ny igen!

Erbjud han att slanta portot...

Annars är ett tips att använda diskmedel...

Och ett seriöst tips är att använda scotch brite, funkar i skabbiga matlådor iaf. Och diska med vatten i hon, funkar av någon anledning bättre än med rinnande vatten.

Om man tar bort alla bilar från denna tråd så har vi ju fått en bytestråd:D:D:D:D:D :banana:banana:banana

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
En kirby dammsugare...Säger inte mer(skäms)

aauuuwwww.. den va tung!

själv köpte jag en trimmad och renoverad motor till min gamla NSR nångång på 90talet, höll på som fan med den där motorn men fick den aldrig att gå, tillslut rev jag själv isär den och hittade ett hål i cylinderväggen.. tjoo.. tror den ligger slängd i ett hörn nånstans i päronens källare ännu..

köpte en veteransportbil nyligen också, direkt från säljaren in i garaget utan att passera gå blev det, men har inte lessnat på det projektet riktigt än så jag postar inte den på ett år eller så..:huvet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
"Gå plus", är det enligt den kända modellen köpa-bil-för-10000-och-glömma-bort-att-jag-kört-till-Biltema-nitton-gånger-och-köpt-delar-för-5000-och-sälja-bilen-för-11000-och-tjäna-en-tusing?

Nej, inte i mitt fall.

Tony

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
kawa zx10
Köpte en Saab 9-5 med 6000 mil på mätarn för 105000kr fick renovera för 40000kr under 1,5 år såldes sen för 60000kr med ett nytt fel som skulle kosta ca 15000 att laga.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Köpte en Saab 9-5 med 6000 mil på mätarn för 105000kr fick renovera för 40000kr under 1,5 år såldes sen för 60000kr med ett nytt fel som skulle kosta ca 15000 att laga.
Kompisen köpte 1994 en ny, maxutrustad 9-5 Aero och la direkt till trim för 150 kkr.

Motorn har hittills exploderat grovt två gånger - typ kolvar i småbitar - och automatlådan en gång, sammanlagd kostnad av ca 150 kkr.

Vet inte vad en sådan är värd idag men det är nog en ännu sämre affär.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kompisen köpte 1994 en ny, maxutrustad 9-5 Aero och la direkt till trim för 150 kkr.

Motorn har hittills exploderat grovt två gånger - typ kolvar i småbitar - och automatlådan en gång, sammanlagd kostnad av ca 150 kkr.

Låter snarare som någon har kört skiten ur den:rolleyes:. Trim för 150 hade det inte varit lättare att köpa en mer "trimmad" originalbil från början :va

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450

Väldigt tveksam till det..
9-5 fanns inte då, utan det måste varit en 9000 han köpt om det var en aero..
Hur många Hk/Nm har i bilen om han trimmat den för över 150K och vilka har gjort det?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Aprilia RS 250 -97. Köptes för 19 000, kördes med ett fåtal bandagar tills avgasventilerna stack. Nya ventiler inhandlades för en massa satans pengar men hojen gick aldrig bra igen. Krängdes för 8 000.

Aprilia SXV 550 -07. Köptes för 55 000, hojen gick väl allt som allt ca 200 mil. Jag började med att handla helsystem och massa lull lull för säkert 15 papp till. Under det första och enda året som jag ägde cykeln hade jag isär motorn säkert 10 ggr. Kolvar, smet mellan blockhalvor, ommappningar och totalt 14 st topplockspackningar var bara en liten del av vad som gjordes den sommaren. Jag tror att hojen som längst höll i några veckor utan att rasa.
Såldes för 45 000.

ALDRIG mer Aprilia.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Spontanköpte förra hojen ny.. Var runt och shoppade gammal KTM660 för småpengar, och råkade köpa en flång 950SM för en aning mer än tänkt. MEN det är nog det bästa och roligaste köpet jag gjort.

Sämsta köpet är konstant sista drinken/ölen på krogen.. Varför supa ner sig ÄNNU mer 10 minuter innan man ska hem och försöka få sängen att sluta volta?

Annars är jag rätt duktig, fakriskt.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
SAAB 900 2.0T -94. Inköpt för 3 år sen för 23500:-, trim för 7000:-..såld 3 månader senare för 11.000:- och en stulen laptop som jag aldrig fick.

Köpte en TV, även detta för några år sedan. Gav 19000:- för en Philips 37" LCD, när jag kunde fått en Samsung 40" för 16000:-, som dessutom hade VGA-ingång som funkar bättre ihop med datorn.

Har efter många diverse sladdköp aldrig fått Philipsen att funka ihop med datorn.
Visade sig sen att just denna TV:n var i stort sett sämst på marknaden för detta ändamål.

HDMI kan för övrigt suga min pung.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...