Ditt absolut sämsta köp

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
sämsta köpet måste ändå vara absolut mango, går ju fan inte att dricka skiten...

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Väldigt tveksam till det..
9-5 fanns inte då, utan det måste varit en 9000 han köpt om det var en aero..
Hur många Hk/Nm har i bilen om han trimmat den för över 150K och vilka har gjort det?
Helt riktigt, ska vara 2004.

Från början hade bilen en bit över 300 hk men med varje krasch har det ökat lite, nu ca 390 på etanol.

Nordic gjorde trimmet från början, sedan Dahlgren

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Rent generellt verkar det vara väldigt många som gör dåliga affärer på SAAB?
Det ringer en klocka i mitt huvud...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rent generellt verkar det vara väldigt många som gör dåliga affärer på SAAB?
Det ringer en klocka i mitt huvud...

Det är en bra affär om bilen är strulfri. Vilket den i 9 fall av 10 aldrig är.
Svenskar vet helt enkelt inget om hur man bygger bra bilar och de lever fortfarande på gamla meriter när bilarna var enkla och reparationer billiga och import ej fanns.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Vi har en Saab 9000 -97, 30 000 mil.
Går dagligen minst fem mil till jobbet, besiktigad i måndags utan anmärkning.
Knappt någon rost. Salt och lerkonserverad.
Däremot är 9-3an -02 ingen favorit..

När jag började åttan köpte jag ett par replay-jeans för de första sommarjobbspengarna. 1300:-, efter två månader hade tyget spruckit överallt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vi har en Saab 9000 -97, 30 000 mil.
Går dagligen minst fem mil till jobbet, besiktigad i måndags utan anmärkning.
Knappt någon rost. Salt och lerkonserverad.

Syster köpte en 9000 -?? för 20 000kr, renoverade för 35 000kr och sålde för 5000kr inom loppet av ett år :D

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kan tid och plats klassas som ett dåligt köp?
Iallafall, hade en träff med skolan (distansstudier, vi träffas en gång i månaden, mer eller mindre nödvändigt) och vi skulle till ett skogsbestånd i Blekinge. Det var så långt borta att vi var tvungen att ta båt till nån ö där vi även skulle sova. Eftersom det bara fanns ett vandrarhem på ön som hade mat så blev det ju en middag där. Höst, kallt, blåsigt, dyrt, 80% bussåkande genom leriga grusvägar och jag lärde mig fan ingenting. Allt under 2 långa dagar som jag bara längtade hem på och hatade allt som hade med skolan att göra.
Tror jag la 1500kr på det + bilresa t/r Halmstad-Växjö. 2000kr jämt kan vi säga, som för en student är heeela jävla summan man har att leva för varje månad.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Kan tid och plats klassas som ett dåligt köp?
Iallafall, hade en träff med skolan (distansstudier, vi träffas en gång i månaden, mer eller mindre nödvändigt) och vi skulle till ett skogsbestånd i Blekinge. Det var så långt borta att vi var tvungen att ta båt till nån ö där vi även skulle sova. Eftersom det bara fanns ett vandrarhem på ön som hade mat så blev det ju en middag där. Höst, kallt, blåsigt, dyrt, 80% bussåkande genom leriga grusvägar och jag lärde mig fan ingenting. Allt under 2 långa dagar som jag bara längtade hem på och hatade allt som hade med skolan att göra.
Tror jag la 1500kr på det + bilresa t/r Halmstad-Växjö. 2000kr jämt kan vi säga, som för en student är heeela jävla summan man har att leva för varje månad.

Du lärde dig att är inte så jävla roligt här i livet. Inte bara supa och slöa vid skolbänken som många studenter tror :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Borde inte bilar tas bort från den här tråden, de är väl per definition rätt dåliga köp? Eller kanske ska formulera mig som så, du lägger inte pengarna på en bil bara för att du inte vet vad du ska göra med pengarna.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Du lärde dig att är inte så jävla roligt här i livet. Inte bara supa och slöa vid skolbänken som många studenter tror :tummenupp

Haha, och särskilt tungt blir det när man pluggar distans och njuter maximalt av det fria livet :) Livet är tufft och skolbänk får jag själv stå för. Man blir bara slö och dum i huvudet av att plugga helt enkelt. Dyyyrt är det också, rena rånet! :D

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Haha, och särskilt tungt blir det när man pluggar distans och njuter maximalt av det fria livet :) Livet är tufft och skolbänk får jag själv stå för. Man blir bara slö och dum i huvudet av att plugga helt enkelt. Dyyyrt är det också, rena rånet! :D

:tummenupp
Hatar tangentbordet på min laptop !! Kommer emot musplattan hela tiden så den hoppar när jag skriver. Glömmer jämt att ställa in det när jag startar.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Jag började jobba (fick fast) vid 21 års ålder efter två KY utbildningar ("tvingad" att läsa tills jag va 20)
Jobba e härligt. Trots att det nu gått många år sedan man satt i skolbänken så vill jag aldrig mer tillbaka, yrkeslivet ger, för mig,så mycket mer :)
När man möter jämngamla som studerat o studerat så har de blivit totalt avskärmade från verkligeheten. Alltså missuppfatta mig rätt.. studera e inget fel om man vill jobba me ngt man verkligen vill satsa på.
Unga har det tufft idag, skulle inte vilja byta med er, höga krav, ont om bostäder, sämre lånevillkor hos CSN, mer konkurrens om jobben etc

Kämpa på :kramar

Lite ot men men..:)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Köpte för flera år sen en OBH Nordica Big Popper, en popcornmaskin som bara användes 2 ggr för det var så jäv-a jobbigt att rengöra den. Fanskapet står i nåt skåp i köket och bara tar plats, blir förbannad nu när jag tänker på den så imorrn åker den till soptippen!!
Länge leve micropopcorn!!

Den gillade jag men åkte in i ett skåp fort som fan efter att locket kom på sniskan o ett varmt opoppat majacorn kom innanför min t-shirt o brännde :tuttar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Netgear hemmaserver för en tusenlapp.

Stoppade i 2x 250 GB och fyllde med data, tog två dygn. Inget kunde läsas tillbaka, de få filer som gick att öppna såg ut som matteformler mixat med polska. Formaterade diskarna och laddade igen - samma resultat.

Netgear fick stänga forumet på hemsidan, tusentals skrev om hur usel burken är.

Sparar den tills någon öppnar museum för världens sämsta dataprylar.

Äre den som ser ut som en brödrost?
Jag har en sån, brorsan köpte en, installerade två diskar i den (stora), den ena disken gick aldrig att formmatera om så att den blev läsbar, den andra hamnade i en stationär dator, men allt som var på den gick förlorat.

Han gav den till mig under förutsättning att jag skulle bygga om den till något annat, jag hr rensat ur den styrkretsarna och funderar på att bygga radio i lådan. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jepp!

Fanskapet använder något obskyrt operativsystem utvecklat av NASA och alla data formateras för detta, kan inte återställas med något annat :gnissla

Japp, stämmer bra, det är mer än en familj som har förlorat hela sitt digitala liv i en sån burk..

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Japp, stämmer bra, det är mer än en familj som har förlorat hela sitt digitala liv i en sån burk..
Dessutom har jag sett burken - då den lanserades - installerad som backup till styrsystem för ventilation etc. i industrier.

Stackars jävlar om de någon gång behövt sin backup.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy