Ditt finaste minne som mc förare

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Måste nog säga att det var den dagen uppkörningsfarbrorn som liknade Einstein yttrade orden " Du körde ju vansinnigt illa i garagesvängen, men du är mycket duktig i trafiken så jag godkänner dig."

Detta följt av ett rejält kramkalas och några koppar kaffe på körskolan tills jag coolat ner mig tillräckligt för att klara av att köra hem (med bil).


(Visst har jag haft mysiga mc-rundor -men uppkörningsdagens avslutande tar nog ändå priset)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
När man tog körkortet var ett fint minne! Roadracing-säsongerna ger också fina minnen. Bästa från förra året som var min första säsong var väl mina 5 poäng jag plockade på min andra tävling.
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Åkturen hem efter uppkörningen slår högt men även nattkörningarna med LOTE RACING!!!!! :yoparty :yoparty
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Ett av dom finaste var när jag fick soppatorsk en bit utanför Gustavsberg med första hojen. (10 år sen)
(Berodde på en felaktigt ihopskruvad soppakran av en tidigare ägare.)

En bilist stannade och gav mig soppa.
Han körde Guldvinge :)skrämd) annars, berättade han.
Han vägrade t.o.m. ta betalt för soppan.

Då kände man sig som en del av den fina MC-gemenskapen på vägarna. :tummenupp

Och visst är det skönt med folk som hjälper varann, även om man kör olika typer av cyklar.


Ps. Fick chansen att återgälda min karma-skuld förra sommaren.
När jag med bil bogserade en offroad-åkare till en mack nån kilometer, efter ett kedjebrott.
Sen skjutsade jag honom till hans möte, som han var på väg till.
:)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Uppkörningsdagen är riktigt mysigt. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv, ändå satt varje moment mycket bättre än nånsin tidigare (förutom högerregeln jag missade på en bussgata :död) och inte ens skyfallet som varade ca 3 minuter och totaldränkte mig kunde döda triumfkänslan när uppkörningsförättaren sa att "jag fick köra hem själv".

Skönaste känslan var nog ändå första turen i år när jag märkte att t.o.m. det som jag skruvade ihop i vinter höll, hojen går som den ska trots en offroadtur i höstas och jag är nog inte så dålig på att skruva som jag tror... :)
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
När jag efter att ha wheelat förbi polishuset blev jagad av stans samtliga (?) poliser genom hela stan och klarade mig :tungan

sportbike skrev:
2299633 När jag efter en rask tur på bogesundsvägen kom fram till Vaxholm o slängde omkull hojen i rondellen,framför en söt tjej,som hjälpte mig på fötter,och som jag sen blev tillsammans med.

Fint, då vet jag vad jag skall göra nästa gång jag ser en söt tjej på vägarna :tomten
 

-= David =-

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Falköping
Hoj
VF1000F-84
Tveklöst bästa minnet när man efter 14 års dröm om tungt kort ser besikningsman efter körningen med ett stort smile säga, -Ja, det gick ju inge vidare det här heller......och man direkt tänkte YESSSS !!!

Var sist ut den dagen och blev den 7:e han godkände.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Säger som några andra, första turen efter uppkörningen. Det känndes extra bra pga jag var riktigt nära att kuggas. Satt och flinade i hjälmen första vecka i alla fall.
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
sportbike skrev:
2299633 När jag efter en rask tur på bogesundsvägen kom fram till Vaxholm o slängde omkull hojen i rondellen,framför en söt tjej,som hjälpte mig på fötter,och som jag sen blev tillsammans med.

Now, that´s a story to tell!! :tummenupp
 

rollex

Guest
***

-När jag hämta ut min första katana 1982 :tummenupp Den dagen glömmer jag aldrig.... Kunde inte sova på 3 dygn.... :lol
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
När jag 1983 överlevde en krasch i 170 km utan en skråma. Jag åkte på en Honda V4 750cc. :)
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Ett fint minne var häromdan när jag hade druckit kaffe hemma hos en bekant och kommer ut och ser tre grabbar i 12 årsåldern på cyklar som står och kollar in min hoj.
-Vilken snygg motorcykel! Kan du börna med den?
-Jaförfan det kan jag!
-Kan du inte börna lite då? Snäääälla.
-Nu ska ni få se på grejer grabbar!
Sen la jag på en rejäl börn på 15 sek.
Ungarna jublade och sprang fram och tillbaks genom röken.

Haha fan vad jag garvade innanför hjälmen.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Finaste minnert... När jag och Krashandburn var på Gotland förra sommaren. Bodde på Vandrarhem och körde runt hela Gotland på 7 dagar... Hittade vägar uppe på Fårö som man inte trodde fanns! Åkte på kvällen och rekade läget sen låg vi och körde fram och till baka. Sen åkte vi hem till Vandrarhemmet och tog resans första öl. En kall, aldeles underbar Falcon Export...

När vi raggade brudar i Visby och det slutade med att Polisen följde efter oss i 10 minuter, när vi stannar vid ett stopp så frågar polaren skrikandes "har snutjävlen försvunnit ännu eller ska vi rejsa?" "Han är kvar" sa jag "och han står ijämte dig med nedvevade rutor..." :yoparty
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Återbudstiden jag fick på min 18årsdag var en lycka! Hem, hämta min RF600, åka förbi pappas jobb (som inte tänkte så långt utan undrade varför i helsike jag körde själv utan honom!)
Dagen efter skulle vi till Örebro på första sporthoj.comfesten nånsin och det var underbart att kunna köra dit själv istället för att åka med.

Hojsemestern till MotoGP på Sachsenring va nice. Många kvällsturer till Tranemo med polarna för att käka pizza och åka tillbaka igen. Finns ju massa fina minnen!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Bästa hojminnet (hittills)

När jag körde upp till North West 200 med min bästa vän Debbie, som satt bakpå min hoj. Flera timmar med tusentals hojar bakom och framför oss och alla var glada för vi skulle upp och titta på racing I Nordirland. Vädret var skit på vägen upp men det spelade ingen roll. Bästa vän, MC och sköna vägar..vad mer behöver man..(okej, musik men det fick vi senare på kvällen) :)
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag måste nog berätta två! Öland 2004 med min Gpz 900. Det kändes som skolavslutning i lågstadiet. NR 2 var förra sommaren när jag skulle till min syrra i Kalmar och oljekylaren sprang läck. Ja ja vi tar en glass och softar lite. Vi lagade med kemisk metall och åkte vidare ca 1 timme sena men vad gör det :tungan
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Att köra riktigt hårt och länge för att sedan stanna vid någon strand och ta en öl är det absolut bästa man kan göra!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Det var nog när jag tog körkort för lätt mc. Dock grusades lyckan ca tre timmar senare när jag blev stoppad för fortkörning. :död
Inget indraget körkort eller böter dock, bara en utskällning av konstaplarna... De hade tydligen aldrig stoppat någon som hade haft körkort så kort tid.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top