Finaste?
Le Mans 24t 1982. Kvällen efter tävlingen, åkte in till stan med ett gäng killar från hela europa, åt en hel del, åkte (som odödliga idioter) tillbaka till campingen och drack en hel del kring en megabrasa av höbalar från banan. Minns att jag låg i tält öppningen och stirrade rakt upp i himmlen, såg stjärnorna genom röken från brasan, njöt av fyllan och lyssnade till "summer breeze" av Eisley Bros som nån, någonstans hade på kasett.
Näst finast, På väg hem till England efter Bol D OR 1987. Stannade någonstans på D120 och dozade i långt gräss. Minns tydligt hur tyst det var, inte ett ljud utom vinden i gräset, och ibland en bil som åkte förbi.
Hmm är detta fint?
Ok EN till... Chelsea Bridge över Thamsen i London är, eller var på 80 talet iaf, et riktigt hojställe på fredag/lördag kvällar. Vi ett eller två tiden brukade vi åka ut via M4 till Heston services för att testa lite topfart typ. En kväll åkte vi vidare till Heathrow för att fika. Efter vi hade fikat klart, vid två tiden tror jag, åkte vi alla tillbaka genom tunnelen mot motorvägen. Jag drog på ordentligt, hade en GSX1100 med ett Harris race system, lät jävligt fint i tunnelen. Hur som helst, det var bara
jag som åkte fort, 180 tror jag, minns att jag tänkte "fegisar"... vad jag inte visste var att på den tiden fanns en rondel DIREKT efter tunnelen, och denna natt, MITT i vägbanan stod en polis som tyckte uppenbarligen att jag åkte för fort. Det gjorde jag, på alla sätt och vis. Jag bromsade allt jag kunde och polisen hoppade ur vägen i sista sekunden. Jag åkte, i ganska låg fart iofs, over vägkanten och upp på gräset på rondellen. Stannade inte utan höll mig på två hjul, tillbaka till asfalt och drog iväg allt jag kunde.
Nu, jag önskar att jag kunde säga att jag är såååå jävlar cool att jag tyckte att det här var tufft, men jag kan inte. Jag var skit skraj och levde i en vecka med rädslan att snutarna skulle ta mig. Det visade sig att mina polare hade stannat för att snacka med polisen, som hade missat mitt nummer. Han insåg att det inte var med flyt att jag nästan majade ner honom men "would really like to meet the fucking idiot who does 120 mph though Heathrow tunnel". Mina polare sade att de hade ingen aning vem idioten var.
Jag hade ett viss rykte vid Chelsea Bridge ett tag