Ditt finaste minne som mc förare

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
mitt bästa hojminne är när jag drog till tyskland och hämtade min nuvarande hoj... Fan va goa vägar det fanns att provköra på....
Sen säger jag nog som alla andra, första ensamma rundan efter uppkörningen... skönt att man kunde ta ledigt ifrån skolan hela dagen bara för att köra ;)
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det var nog när jag var 16 år för över 30 år sedan (Yamaha AS3 125cc) och fick åka med de stora grabbarna (Norton/Triumph/HD) till Örnsköldsvik för att gå på MC-mässa. Hojen fick gå så hårt för att hänga med storhojarna att den fick loppa på ett stift längs E4:an..
Sedan parkerade man i ett P-hus inne på mässan och de parkerade hojarna utgjorde en del av själva utställningen. När vi hade gått klart och skulle åka hem så stod det två killar i 7-års-åldern med drömmande blickar fast riktade mot AS3:an och de förklarade med förvissning: "Vi tycker din är bäst av allihop". Ja det var en bra dag.
 

Bifogat

  • AS3_72-s.jpg
    AS3_72-s.jpg
    18.2 KB · Visningar: 61
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ett av mina starkaste minnen är när jag som grabb såg en Honda CB1100R på bakhjulet längs Järnvägsgatan i Hbg...
Jag glömmer aldrig ljudet och den otroligt vackra hojen!!
 
Last edited:

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
foobar skrev:
2299464 Mitt bästa minne är nog när jag och polaren åkte på hojsemester till västkusten (ja det är ganska schysst där på somrarna :tummenupp ).

Vi hade kört i ett sträck från Stockholm och kom fram vid 9-tiden på kvällen ungefär. Det hade varit en helvetes-varm dag och kvällen var inte mycket svalare.

Vi hittade till slut ett pensionat/hotell i Strömstad (inte lätt när det är högsäsong kan jag lova). Killen som ägde stället skulle precis stänga baren, men vi lyckades övertala honom att kränga en sista bärs till oss.

Den ölen är nog den godaste öl jag druckit. :fyllisar


(nu blev det här kanske snarare ett "ölminne", men eftersom vi var på hojsemester så... :rolleyes: )


Jag vet exakt vad du menar :fyllisar
hittar ni inget boende nästa gång så löser vi det :hihi
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
nu får ni fanume skriva mer.. ärligt talat har ni inga fina minnen ....
så besviken jag blir på er:arsele :arsele :tungan
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
När jag stod med min Zündapp 125:a årmodell 1974 på en P-plats efter E4:an och just hade upptäckt att en bit kylarslang inte var det mest optimala insugningsgummit (tål ju inte bensin, men det visste jag ju inte för 20 år sedan).

DÅ stannade en ryyysligt cool ny GSXR 1100 vars förare erbjöd mig hjälp... fast jag bara var en snorvalp.

Då vart man hooked på hojar för evigt!
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
För 24år sen då jag tog lappen och fick ut och köra min Suzuki 125 x4, vilken fart och vilken frihet. :yoparty

Det där med fart fick jag dock lägga ner då min polare någon månad senare fick sitt kort och körde ut på vägarna med sin Yamaha Rd 125 som kom ut det året. Den vatten kylda hojen hatade jag innerst inne, han körde ju åttor runt min hoj. :gnissla

Fick ju dock ha värsta hojen under några veckor. :D
 

Bifogat

  • 2300707852.jpg
    2300707852.jpg
    51.1 KB · Visningar: 57

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Mitt finaste minne var när min körlärare sa till mig: Nu får du antingen vänta här tillsammans med mig medan den andre killen kör upp eller så kan du ta hojen och köra tillbaka till körskolan. Glad och överlycklig så påbörjade jag min första :confused: lagliga:confused: resa utan någon väst med texten övningskör.

Glad över mitt efterlängtade MC kort så satte jag av till körskolan i det vackra vädret med en enda tanke i huvudet bättre än så här blir det nog aldrig!!!:yoparty
 

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM -06
Kreta

Företagets konferens på kreta -06. Sista dagen fri. 5 bakfulla kollegor sätter sig på 5 risiga hojar och påbörjar en lite "shaky" resa. Två BMW 650, en Transalp och två glidare som jag inte ens kommer ihåg var de var för nått.
Drar västerut utmed nordkusten, stannar och tar en en kaffe i solen, känner livet återvända. Drar vidare över bergen till sydsidan. HELT UNDERBARA VÄGAR! Bra beläggning och storslagna vyer. Hittar en strand med "lava-rev" där vi snorklar ett tag innan vi tar en ny väg tillbaka över bergen.
 

Bifogat

  • KRETA2.JPG
    KRETA2.JPG
    52 KB · Visningar: 97

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
STHLM
Hoj
En snabb en!
Första gången jag åkte hoj! Jag hade tamejfan tårar i ögonen.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
såja gubbar det låter bättre ..
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Svårt att gradera det finaste, men ett av de bästa var när jag hämtade upp en tjej för en första date (mc-tur alltså). Hon stod och väntade med snyggt åtsittande skinnställ, blond, jackan med långt neddragen dragkedja, en åtsittande topp med välformade :tuttar under, en underbar kropp.

Hon var väldigt åkvan och klamrade sig fast bra och :tuttar tryckte härligt mot ryggen.

Eftersom jag tydligen inte är någon bad-ass-mother-fucker-man så blev det inget mer dejtande.:confused:

Ett annat fint minne var i Kambodja 2003. Hade hyrt offroad och skulle åka ca 35 mil mellan Pehnom Pen och Ankor med passagerare på en väg som delvis är som en crossbana. Första gången jag åkt längre än 2 km på offroad. Efter en 10-12 timmar var man framme lycklig, grymt ont i baken, med livet i behåll:skrämd och grymt trött. Skönt att man "missade" minorna på sidan av vägen när man stannade och rastade.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När jag för första gången fick flyt i grusåkat. När skräcken övergick i njutning.
Kommer precis ihåg när jag fick aha-upplevelsen. (Mongoliet mitt i ingenstans).
Kort därefter körde jag omkull :D
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Första gången man knäskrapade (Anderstorp)!
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Håller med vad alla redan sagt - när man tog körkortet! För att citera Jan Stenmark: "hela ens tidigare liv känns fullständigt bortkastat" :) Fast egentligen var det finaste nog när jag körde hem hojen första gången, känslan sitter fortfarande i!
 

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Finaste?

Le Mans 24t 1982. Kvällen efter tävlingen, åkte in till stan med ett gäng killar från hela europa, åt en hel del, åkte (som odödliga idioter) tillbaka till campingen och drack en hel del kring en megabrasa av höbalar från banan. Minns att jag låg i tält öppningen och stirrade rakt upp i himmlen, såg stjärnorna genom röken från brasan, njöt av fyllan och lyssnade till "summer breeze" av Eisley Bros som nån, någonstans hade på kasett.

Näst finast, På väg hem till England efter Bol D OR 1987. Stannade någonstans på D120 och dozade i långt gräss. Minns tydligt hur tyst det var, inte ett ljud utom vinden i gräset, och ibland en bil som åkte förbi.

Hmm är detta fint?:confused:
Ok EN till... Chelsea Bridge över Thamsen i London är, eller var på 80 talet iaf, et riktigt hojställe på fredag/lördag kvällar. Vi ett eller två tiden brukade vi åka ut via M4 till Heston services för att testa lite topfart typ. En kväll åkte vi vidare till Heathrow för att fika. Efter vi hade fikat klart, vid två tiden tror jag, åkte vi alla tillbaka genom tunnelen mot motorvägen. Jag drog på ordentligt, hade en GSX1100 med ett Harris race system, lät jävligt fint i tunnelen. Hur som helst, det var bara jag som åkte fort, 180 tror jag, minns att jag tänkte "fegisar"... vad jag inte visste var att på den tiden fanns en rondel DIREKT efter tunnelen, och denna natt, MITT i vägbanan stod en polis som tyckte uppenbarligen att jag åkte för fort. Det gjorde jag, på alla sätt och vis. Jag bromsade allt jag kunde och polisen hoppade ur vägen i sista sekunden. Jag åkte, i ganska låg fart iofs, over vägkanten och upp på gräset på rondellen. Stannade inte utan höll mig på två hjul, tillbaka till asfalt och drog iväg allt jag kunde.

Nu, jag önskar att jag kunde säga att jag är såååå jävlar cool att jag tyckte att det här var tufft, men jag kan inte. Jag var skit skraj och levde i en vecka med rädslan att snutarna skulle ta mig. Det visade sig att mina polare hade stannat för att snacka med polisen, som hade missat mitt nummer. Han insåg att det inte var med flyt att jag nästan majade ner honom men "would really like to meet the fucking idiot who does 120 mph though Heathrow tunnel". Mina polare sade att de hade ingen aning vem idioten var.

Jag hade ett viss rykte vid Chelsea Bridge ett tag :yoparty
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
När jag för några veckor sen klippte Generatorböjen i 97 km/tim och insåg att det bara fattas 13 km/tim innan jag och DTM ska göra film ihop :)
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Mitt finaste hojminne var nog idag då jag tog ut min hoj på en smygtur. Håller på med körkortet för fullt, var en riktigt skön känsla att få sitta på sin egen hoj.

Bara 11 dagar kvar till uppkörning nu. Countdown!.. :)
 

Devil 41

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Ort
Vännäs
Hoj
Kawasaki
Fina minnen kommer hela tiden när man åker Mc

Det absolut bästa är iaf den dagen jag fick den tunga lappen, skrattade för mig själv hela dagen.

Plockade ut den nytvättade bladen för att åka 20mil till Sthlm kl 06:00 dan efter. Rätt stolt man var när man klev in på jobbet i full mundering en timme och fyrtio minuter senare!

När man slitit bort fegränderna från bakdäcket en svettig kväll på bulten och minimerat dem till en cm fram eller när man kör ifrån en polare på käglan är ett par andra.

Eller när man ganska trött efter 30 mil med R1an landade i en stad neråt i landet vid niosnåret på kvällen dan innan midsommarafton, för att kränga av sig skinnstället och knalla in på Harrys och avnjuta en iskall såååå god pilsner tillsammans med en cigg och för att sedan knalla hem med ett riktigt snygg :tuttar en timme senare :tummenupp

Många bra minnen blir det och fler hoppas jag på!


:rofl

HA;HA!!!!

Keep up the good work!!!!!!

Det var en gång..............

:pannkyss


Lev Väl/Björn.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det måste nog vara vansinnesfärden på sexmaskinen i Göteborg, förra sommaren.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top