Ditt j*vla as!!!!

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
ingen aning men det borde väl finnas, finns ju larm med gps i till bilar.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Billigaste sättet är ju köpa en gammal mobil och sätta in en laddare mot mcbatteriet. tejpa fast den och låda den jämt vara på. Då kan man spåra den. Billigt.

Annars svetsa en stor plåt med stöd upp vid däcken och feta stag i genom varje fälg och ställ hojjen i. fastbulta skiten i backen.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Köra med vinkelslipen i 25 sekunder.... då vaknar t.o.m jag!

Det skulle nästan varit värt det att köpa någon vettig övervakningskamera som du verkligen gömmer ordentligt nånstans i garaget och du filmer hela händelsen och med lite tur så kan du se vem det är och ger dem på faaan när du har letat upp dem

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag vet inte om jag skulle vilja veta vilka som snodde min hoj. Jag kan med all säkerhet säga att jag skulle döda dom. Utan tvekan

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Quaya skrev:
2183390 Köra med vinkelslipen i 25 sekunder.... då vaknar t.o.m jag!..
Det finns mera sofistikerade medel dvs tystare. Ingen som noterat de små gassvetsutrustningar med engångsflaskor som finns? Så små att de går ner i en plastkasse.
En sådan användes vid en stöld i mitt garage av en EU-moppe, låst med 2 st klass 3 kedjor.
Mitt bidrag i detta fall var att de snodde mitt (nya) hojbatteri och klippte lite kabel här och där. Dom försökte faktiskt stjäla framstrålkastaren på min andra hoj!

------------------
De som reagerat på min något aggressiva ton när det gäller stölder bör betänka att jag under min tid i Sthlm blivit bestulen på småprylar för inemot 300 000!! En årslön hos dräggen alltså! Ej inräknat bilar, hojar etc, bara "små" stölder ur förråd, ur bilar, prylar som mätinstrument, datorer, telesvetsar, verktyg, elektronik etc.
2veck innan jag flyttade blev jag av med verktyg för ca 45K ur bilen (dom snodde den också, återfanns rensad..) som jag skulle ha dagen efter.
Två dagar tidigare hade vi kört ut ett par (munkjackeförsedda) yngel ur granngaraget, de försvann med ett par väntande kompisar i bil..

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Amen shit, jag bor ju oxå på bergnäset, brukar lämna min olåst utan för huset. Ska nog börja hålla den låst nu.
Trodde faktiskt Bergnäset var en av de stadsdelar i Luleå man kunde vara lite säkrare på.

Hoppas att det löser sig fort för dig så du inte är utan hoj hela sommaren

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Kahobe skrev:
2183800 Det finns mera sofistikerade medel dvs tystare. Ingen som noterat de små gassvetsutrustningar med engångsflaskor som finns? Så små att de går ner i en plastkasse.
En sådan användes vid en stöld i mitt garage av en EU-moppe, låst med 2 st klass 3 kedjor.

Men går det att få bort skivlåset med gassvets? (antar du menar en acetylen / syre låga, väääldigt hett.) Man tycker att skivlåset borde smälta in i skivan om man försöker.

Är det svårt att flytta en MC med stillastående framhjul? Orkar man ensam lyfta upp framhjulet på en rullbräda?

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Norqen skrev:
2183802 Amen shit, jag bor ju oxå på bergnäset, brukar lämna min olåst utan för huset. Ska nog börja hålla den låst nu.
Trodde faktiskt Bergnäset var en av de stadsdelar i Luleå man kunde vara lite säkrare på.

Vette fan vad som hänt i området...Hade inbrottsförsök i min gamla bil veckan innan. Grannen har avstryt 4 ! ! ! ! inbrott när hon stått och rökt på balkonget sent på kvällarna. Skall fan flytta ärifrån...NYSS!!!

Patrik29

Bad ass
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Såld
Har en polare som har en Harley Davidson i sitt garage.Garaget är kamera övervakat,larm och sen har han svetsat en bur som den står i + två kedjor bultade i golvet och skiv lås. :tummenupp

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Craven skrev:
2184793 Vette fan vad som hänt i området...Hade inbrottsförsök i min gamla bil veckan innan. Grannen har avstryt 4 ! ! ! ! inbrott när hon stått och rökt på balkonget sent på kvällarna. Skall fan flytta ärifrån...NYSS!!!

Ja det är ju helt sjukt att man inte ens får ha ens saker ifred när man har dem låsta i låst garage.

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Jag förstår hur du känner dig, blev av med min R6:a för nån månad sen. Hittades dock förhållandevis hel redan på eftermiddagen. Endast 2km från garaget.

Om man skulle få tag på en MC-tjuv i färd med att ta ens hoj, och ingen är i närheten. Tänk så lätt det hade varit då. Bundit han till hand o fötter, munkavel o ögonbindel. Slängt in han i bagaget o kört ner han till hamnen o lämnat över han till en rysk fisketrålare....

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Spray skrev:
2182889 En sån härdad klass 3 kätting kanske hade räddat dig. Är det någon som vet hur det är att köra med tex. vinkelslip i en härdad klass 3 kätting? Klippsäker, jovisst. Men "Slipsäker" ?

Har kollat lite på lås, verkar som om det bästa vore ett rejält klass 3 lås med klass 3 kätting som man förankrar runt bakhjulet samt runt nått stabilt. + ett sånt skivbromslås med integrerad lägessensor (larm) och integrerad kätting, runt nån lyktstolpe. Då jävlar! :p

Såga i rejäla grejer tar tid och lite kraft.. Ett Abus Granit X+ ( klass 15) brukar äta upp en halv skiva :)

Har skruvat i flera stöldskadade trampcyklar och de som har haft riktiga lås har inte blitt helt förstörda.. :)

Men. Man skall alltid låsa fast.. För mkt bängel så blir det ju för likt arbete så då tar de grannens istället ;)

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Lås larm o fula kraschkåpor eget garage har fått min att va kvar.

Annars är en stabil ögla i golvet fastsat med kemankare samt kätting bra.

Men vill dom verkligen ha den så spelar det nog ingen roll.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Norqen skrev:
2183802 Amen shit, jag bor ju oxå på bergnäset, brukar lämna min olåst utan för huset. Ska nog börja hålla den låst nu.

Bergnäset?? att du törs.. Jävla busliv där på nätterna..

Grannföretaget hade några fd kokvagnar ståendes där.. Nån hade snott insidan ur dem innan de hann skicka iväg dem..

Luleå är en håla när det gäller småkrim.. Man får fan inte ha nåt ifred :(

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...