RymdBörje
Seriöst fartblind
Givet din självbekända kunskapsnivå och erfarenhet så...låt bli i alla fall rembytet....det kan bli sååå fel.Hej igen! har varit sjukt inaktiv här på forumet senaste tiden. Det börjar bli dags för mig att serva min hoj med följande:
Broms/kopplingsvätska (vet hur man gör)
byte av olja och filter (aldrig gjort på denna hojen, endast på en gammal honda cx500c såååå har typ inte koll)
byte av kamremmar (aldrig gjort och är livrädd för det men vill ändå testa)
Så varför skriver jag om detta till er? Jo det råkar ju faktiskt vara så fantastiskt att det är många här som sitter på rätt vettiga mängder kunskap. Jag är inte särskilt duktig på det här med service men har nyligen blivit student, vilket i sin tur resulterar i en mindre plånka. Därför skulle jag hemskt gärna vilja ha lite tips på följande:
Saker man bör tänka på när man byter olja och filter? (youtubeklipp? nybörjartips? noobmistakes? märke på filter? länkar på var man köper bra filter?)
Kamremsbyte? (samma sak här. aldrig gjort (vilka remmar ska man köpa? var? tips tips tips? youtube?)
övriga tips när man ska göra en större service? Förstår såklart att något en annan gör på en eftermiddag hemma i garaget blir lite av ett projekt för mig men är beredd på att kötta!
JUST det! cykeln i fråga är min ducati monster 620 från 05. 1300 mil på mätaren och det var 600 mil sedan förra servicen.
Här har du chansen att hjälpa en noob i nöd. Stor uppskattning till att hjälpare!
Bäst vore väl att leta reda på någon som du kan vara lärling/åskådare hos...innan du gör själv.