Ja, men det är ju folk som blivit dödade av rottweiler, amstaffblandningar, pitbullblandningar (kanske renrasiga med), briarder och så vidare.
Dålig mentalitet finns ju inom alla raser, det är bara när de blir lite större som de blir farliga liksom.
Jag är själv lite sugen på cane corso, dels för att jag haft en mentalt dålig rottweiler och dels för att de inte är lika krävande och har bra mentalitet, vakt men som går att stävja med kontroll.
Jag har dock aldrig träffat en presa men vad jag har hört så är det inga trevliga hundar så, men mot flocken är ju i stort sett alla hundar väldigt tillgivna. Om man däremot vill ha besök och släppa in främlingar, ja, då kanske man kan få problem. De är ju avlade på så olika sätt.
Vilken uppfödare är det? Det vore skoj att få höra lite om hur deras hundar är, föräldradjuren osv, vad de avlar på och för? Har de någon hemsida?
I vilket fall som helst är de helt underbara att se på. Jag har själv alltid haft en liten dröm om en mallorqin, men det är stooooora drömmar.