Dolda fel försäkring på flickvänner, fruar m.m.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ingen kommentar!!!

edit: men då skulle vi tjejer vilja ha en likadan för killar. tex när man är nykär är killar ås himla gulliga och gentlemän, städar och grejar för att man ska va glad. köper ev blommor osv osv osv osv....men sen när ni har "bytet", då skiter ni i allt och sitter vid den där jävla datorn istället. :D:D

Gör dem :va
Det handlar väl helt enkelt om att se till att vårda förhållandet från bådas håll, göra roliga saker ihop men även enskilt så man inte "går varandra på nerverna" Sluta skälla på varanda för rent ut sagt skitsaker o acceptera varandra för ens fel o brister...

Skaffa saker som underlättar så att ni kan få loss mer fritid...rå om varandra. Sitter han vid datorn..sätt dig där med .lägg armen om honom o säg hur mycket du tycker om honom..jag lovar att han släpper datorn....;)

:vatro sjutton att många killar inte ger tjejer blommor utan anledning när de har varit ihop ett tag..de flesta tjejer brukar väl svara med "jaha ngt måste du ha gjort för att dölja ditt dåliga samvete"....det har jag i alla fall hört en hel del ifrån kvinnor jag har diskuterat det här med karlar me...

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Det handlar väl helt enkelt om att se till att vårda förhållandet från bådas håll, göra roliga saker ihop men även enskilt så man inte "går varandra på nerverna" Sluta skälla på varanda för rent ut sagt skitsaker o acceptera varandra för ens fel o brister...

Skaffa saker som underlättar så att ni kan få loss mer fritid...rå om varandra. Sitter han vid datorn..sätt dig där med .lägg armen om honom o säg hur mycket du tycker om honom..jag lovar att han släpper datorn....;)

:vatro sjutton att många killar inte ger tjejer blommor utan anledning när de har varit ihop ett tag..de flesta tjejer brukar väl svara med "jaha ngt måste du ha gjort för att dölja ditt dåliga samvete"....det har jag i alla fall hört en hel del ifrån kvinnor jag har diskuterat det här med karlar me...

:klappar

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Borde vara som vid nyanställning eller köp av begagnad bil.
Man kollar väl alltid med tidigare arbetsgivare / brukare i minst 2 led. :tummenupp

Att göra den kontrollen torde innebära början på problemen, och därmed påverka försäkringkostnaden negativt.

I och med din kännedom om problemen kommer självrisken att åka upp dramatiskt

Är det säkert att du är tjej? Eller är du av en spciellt trevlig ras som inte jag känner till :tummenupp

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag tror många skulle göra försäkring bedrägeri om de tröttnat innan 10år, då har de betalat i onödan för skiten rasade eller är inte lika pigg och impulsiv. Kräver en massa service kostnader efter alla bombningar och nytt gummi ska på då de gammla är slitna och tappat formen.

Man ska passa sig för de som byggt om och ändrat utseendet för mycket, inte värt ett piss i framtiden vid eventuellt byte.

Har nån torrk*ullat dem på varvstopp, tagit ut dem på svingersklubb där alla pro har tävlat om vem som kör på bäst och fotografer filmat samt tagit bilder så brudar det sluta med närmsta dike och försäkring bedrägeri.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är problemet? Man byter åk när den börjar bli för sliten, mjuk i fjädringen, tappar prestanda, glappar både uppe och nere samt kräver allt för mycket service mellan åkturerna. Ett fräsht åk behöver bara tankas och smörjas innan man åker.

Men det är typiskt curlinggenerationen! De som inte har råd ska skenförsäkra och göra försäkringsbedrägerier för att låta kollektivet betala byte till nyare åk.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad är problemet? Man byter åk när den börjar bli för sliten, mjuk i fjädringen, tappar prestanda, glappar både uppe och nere samt kräver allt för mycket service mellan åkturerna. Ett fräsht åk behöver bara tankas och smörjas innan man åker.

Men det är typiskt curlinggenerationen! De som inte har råd ska skenförsäkra och göra försäkringsbedrägerier för att låta kollektivet betala byte till nyare åk.

Byte förutsätter att man har gott om pengar,det är dyrt med nya modeller! :mad:

Henrik

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vissa exemplar är ju förståss värda att vårda och behålla och det verkar du ju veta.
Men de flesta modeller är hopplöst förbrukningsmaterial.

Hmmm,börjar diskutera lite fylligare former på väl valda ställen och lite uppsträckning i allmänhet......frågan om nyttan och nöjet motsvarar kostnaden bara.....:confused:

Så,det är inte kostnadsfritt med gamla modellen heller men man vet iaf. vad man har. :D

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Att göra den kontrollen torde innebära början på problemen, och därmed påverka försäkringkostnaden negativt.

I och med din kännedom om problemen kommer självrisken att åka upp dramatiskt

Är det säkert att du är tjej? Eller är du av en spciellt trevlig ras som inte jag känner till :tummenupp

Man kan förenkla kontrollen genom att inspektera modern - noga.
Vill hon inte visa upp morsan - ge dig av fort :hihi

Inspektera modern mycket noga - där har man c:a 80% av hur den tänkta modellen fungerar lite senare:tuttar.

Inspektera även farsan - lever han inte - släpp direkt:D
Snacka me han - beter han som som en lägerfänge och säger saker som "fruntimmer ja dom e lite speciella och så" - stick fort

Det är dödviktigt att utföra denna kontroll innan man anskaffar en hona:3freak

0scar

Guest
I akta Schyman-anda anser jag da att det ocksa ska finnas forsakring for allt det tiden for med sig med pojkvanner!

Allt det dar lapande av kisse byts ut mot pa sin en hojd mot en rapp pa roven eller klam pa tutten foljt med "ska vi knulla?". Det som var mysigt kel framfor en film ar efter nagra ar avlagset mummel fran hornet dar han parkerat sig framfor datan och masterkocks-middagarna ar det numera valdigt glest med. Och om han nu prompt ska ha avsugning "surprise"-version, kan han ju atminstone duscha en gang i veckan, kanske mellan gilden pa Warhammer???

For att inte tala om hur forbannad gubbjaveln blir nar jag skrynklat ihop hans bil mot garageporten. Vad fan liksom, i borjan sa var det bara gulliga ord om hur det var viktigaste att jag klarade mig (de gick ju asfort, minst 1km/h!).

Jamlikhet!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM

:rodnar
Tja jag är väl en kvinna som genom livets hårda skola har lärt mig lite sunt förnuft :tungan Jag har inte många släktingar, förlorade många på "löpande band" när jag var ung liksom en av mina föräldrar och då lär man sig att värdesätta det man har. Under hela min uppväxt sades inte ett elakt ord mina föräldrar emellan och jag får hela tiden höra att jag är för snäll men jag försöker hela tiden att behandla andra så som jag själv vill bli behandlad.

Sedan har jag jobbat flera år med kvinnor o är så trött på att höra deras gnäll; de tjänar för dåligt, de har för lite fritid, de är tjocka/smala, deras män gör inget bla bla bla...kanske dags att se över sitt liv o sin situation istället för att tro att ngn annan ska ändra livet åt en.

Jag gillar mycket att prata med män då de är rakare, ärligare och inte går in på smådetaljer, visst har jag upplevt "kräk" men de försvinner snabbt ur mitt liv.

Jag och min :kär (och nära o kära) ger varandra mycket komplimanger och det är mycket bus o många skratt hemma ....t ex så hällde han en hink med iskallt vatten över mig när jag stod i duschen samtidigt som han lyfte upp katten o sa "det var han som gjorde det", det var helt omöjligt att bli arg. Jag har skrattat så mycket så jag får bokstavligen ont i käklederna...

Hämden är ljuv...vänta bara :D

Edit...:vakvinnor som läser en massa skallertidningar, tjejtidningar etc tror jag helt enkelt blir hjärntvättade om hur det "perfekta" livet med karl, sex etc ska vara och de målar upp en bild om hur det ska vara..när det sedan inte blir som de har räknat med så blir de oerhört besvikna o så är bollen i rullning...

ALLT ÄR SJÄLVKLART MANNNES FEL:rolleyes:

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
I akta Schyman-anda anser jag da att det ocksa ska finnas forsakring for allt det tiden for med sig med pojkvanner!

Allt det dar lapande av kisse byts ut mot pa sin en hojd mot en rapp pa roven eller klam pa tutten foljt med "ska vi knulla?". Det som var mysigt kel framfor en film ar efter nagra ar avlagset mummel fran hornet dar han parkerat sig framfor datan och masterkocks-middagarna ar det numera valdigt glest med. Och om han nu prompt ska ha avsugning "surprise"-version, kan han ju atminstone duscha en gang i veckan, kanske mellan gilden pa Warhammer???

For att inte tala om hur forbannad gubbjaveln blir nar jag skrynklat ihop hans bil mot garageporten. Vad fan liksom, i borjan sa var det bara gulliga ord om hur det var viktigaste att jag klarade mig (de gick ju asfort, minst 1km/h!).

Jamlikhet!

Hmm.. bitterhet, inte bra.
Då måste jag fråga, när gav du din man en bandschaktare senast??

En stor, gammal o rostig då smälter hans hjärta och kärleken kommer att åter frodas, kissen lapas etc.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Något många missar är ju att provköra lite olika modeller innan man bestämmer sig för vilken man ska satsa på. Sen när man väl provkör en polares inser man bristerna på sin egen.

0scar

Guest
Hmm.. bitterhet, inte bra.
Då måste jag fråga, när gav du din man en bandschaktare senast??

En stor, gammal o rostig då smälter hans hjärta och kärleken kommer att åter frodas, kissen lapas etc.

Bandschaktaret inhandlat:tummenupp

Aterkommer med resultat!

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Blir glad om jag får blommor, för visst får jag blommor helt oväntat ibland och det uppskattas verkligen men killen vågar dock det då han vet att jag inte hänger honom i ett snöre samtidigt som han ska svara på tiotusen frågor :hihi

Tjejer; när gav ni era karlar blommor utan anledning senast :7peta

kaktus räknas inte!

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Skulle försäkringen gälla om man visste om ett specefikt fel, men att omfattningen av felet då det väl yttrade sig inte alls var den beskrivna omfattningen utan av betydelse för hela dealen från början.

Dvs ungefär som "mjo vi hade en liten vattenskada som vi lagade, den är där"
Då man undersöker den så är det precis som dom säger, liten o bra fixat
Sen efter tiden går så upptäcker man att den där vattenskadan inte alls var så liten. Och då omfattningen väl upptäcks är det för sent :(

Täcker försäkringen sånna förfaranden med?
Annars är den inget att ha.

Förövrigt ni vet vad FRU står för?

inte?

FRU = Field Replaceable Unit
;) :D :tuttar

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...