Biltmore
Blood Group: Red
- Gick med
- 9 Aug 2004
Här kommer dagens sanning: ALLA hus har dolda fel.....sen om man hittar dom, det är en annan sak....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VA?! Nu låter det nästan som de är på väg att gå på en till nit. Hur stort är huset? 2000:- + moms / löpmeter brukar annars vara normala priser.
VA?! Nu låter det nästan som de är på väg att gå på en till nit. Hur stort är huset? 2000:- + moms / löpmeter brukar annars vara normala priser.
Och så avtalar man fast pris innan - på papper. Har man bra kontakter, så hyr man annars en grävare själv och kör. Kul, men tar tid...
.
En pojkdröm kanske
![]()
Själv har jag en sådan här,just för att dränera ,fixa tomten och gräva hålet för poolen.
![]()
Nja det där är ingen grävmaskin
Själv har jag en sådan här,just för att dränera ,fixa tomten och gräva hålet för poolen.
![]()
ja nog är den lilla saken användbar men inte skulle jag kalla den för grävmaskin,för hur man än ser det så en maskin som har större hytt än grävaggregat är inget annat än en leksak![]()
Lyssna på t-rex. Han vet vad han pratar om.![]()
Besiktningsmannen går alltid fri.
Då förstår jag inte riktigt syftet med att ha en besiktningsman, o att betala 10 000 när man ändå inte får några garantier via besiktningen![]()
Helt klart det bästa inlägget, men tolkningen av vad som är rimligt på ett 25 år gammalt hus ?
kanske man måste räkna med en omdränering efter ett visst antal år.
Jupp, så är det. 20-25 år har jag för mig är en realistisk livslängd på en dränering. Sen måste man räkna med att den kan vara defekt. Det är ju bland annat denna kunskap besiktningsmannen skall bidra med.
Hela finessen med att anlita besiktningsman för att fullgöra köparens undersökningsplikt är ju att det alltid skall gå att utkräva ansvar för fel hos någon annan. Antingen säljaren eller besiktningsmannen.
Då förstår jag inte riktigt syftet med att ha en besiktningsman, o att betala 10 000 när man ändå inte får några garantier via besiktningen![]()
Säljaren isåfall känns ju mest naturligt...
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning