Donationsregistret

Hur ställer du dig till donation?

• Antal röstningar
    0

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
vad pratar du om?

BabyBlade skrev:
Nej aldrig! Det kommer inte att funka.
Ska rika få köpa.. eller bara ta, sina reservdelar och "fattiga" får inte ens läkarvård.Bättre att alla lever sitt lev till ända.
Det finns kriminalitet i alla kategorier, så varför skulle det inte finnas här?
Ingenting funkar ju som det ska.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Alicia skrev:
vad pratar du om?

jag pratar om organ donation! var det inte det frågan gällde ?
Om jag var villig att låta mig, kanske först mördas.. sen ska någon ta all innanmäte också?
eller om jag inte har dött.. så ..behöver kanske någon min arm ? så jag får gå runt med en arm, eller bara ett ben kanske, och försöka jobba som vanligt?
eller när någon super sönder sin lever ? ska han då köpa min lever? Nej den är inte till salu. Det finns ingen rättvisa i denna värld.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
BabyBlade skrev:
Om jag var villig att låta mig, kanske först mördas.. sen ska någon ta all innanmäte också?
eller om jag inte har dött.. så ..behöver kanske någon min arm ? så jag får gå runt med en arm, eller bara ett ben kanske, och försöka jobba som vanligt?
eller när någon super sönder sin lever ? ska han då köpa min lever? Nej den är inte till salu. Det finns ingen rättvisa i denna värld.
Du behöver inte gå med i donationsregistret...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
BabyBlade skrev:
jag hoppas att du skojar/lägger ut ett flamebait, annars är du osedvanligt paranoid/dum i huvudet. :va

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Men du tjejen, läs på vad det är det handlar om innan du yttrar dig.

BabyBlade skrev:

Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Alicia skrev:
Men du tjejen, läs på vad det är det handlar om innan du yttar dig.
Men tanken är ju intressant skulle nån vilja ha organ crackar de sig in i registret ser vilka personer som kan leverera ser till att man står först på kö sedan skickar man torpeden. =) fast jag är för donation endå...

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Finns med sen några år tillbaka tycker det är en självklart att omman kan så ska man rädda liv :)

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
Klart man är med

Organdonation är ok för min del, reggad sedan ett par år.
Lämnar blod med efter att själv ha fått vid operation

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Sen ska man lyckas med att inte döda personen helt utan endast få den hjärndöd..

MostWanted skrev:
Men tanken är ju intressant skulle nån vilja ha organ crackar de sig in i registret ser vilka personer som kan leverera ser till att man står först på kö sedan skickar man torpeden. =) fast jag är för donation endå...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Alicia skrev:
Sen ska man lyckas med att inte döda personen helt utan endast få den hjärndöd..

Har inte sjukvården ngn timme på sig att plocka organ efter att döden inträffat? :va

Ja e reggad nu förresten. :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
MostWanted skrev:
det gäller att mörda undan så många som står före dig i kön då :rolleyes:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
BabyBlade skrev:
Nej aldrig! Det kommer inte att funka.
Ska rika få köpa.. eller bara ta, sina reservdelar och "fattiga" får inte ens läkarvård.Bättre att alla lever sitt lev till ända.
Det finns kriminalitet i alla kategorier, så varför skulle det inte finnas här?
Ingenting funkar ju som det ska.

Härlig inställning du har :D

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Läste nåt om att diabetiker inte får donera sina organ till annat än forskning, eller gäller det bara vissa organ så som njurar osv eller har jag fått nåt om bakfoten?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Hen hallå där! jag tror jag är anmäld men är inte riktigt säker vart anmäler man sig då finns det någon sida på nätet eller jag vill vara säker på att jag är med om man skulle råka rammla av pinnen så kanske man kan hjälpa något sjukt barn eller dyligt :tummenupp

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Vet inte hur det där funkar, oftast så brukar det väl bara vara när man är hjärndöd el? någon som vet kanske

Zee skrev:
Har inte sjukvården ngn timme på sig att plocka organ efter att döden inträffat? :va

Ja e reggad nu förresten. :)

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04
BabyBlade skrev:

Pinsamt!

Vad har du för nytta av ditt "innanmäte" när du är död? Tror du att du kommer att ligga och ont hela tiden? Tyvärr så måste du inse att du sakta kommer att förvandlas till jord.
Vi har ett sjukvårdssystem som är avsett att ge alla behövande hjälp. Oavsett inkomst. Du kan inte gå till sjukhuset och "köpa en arm".
Säg att du kör av vägen, flyger rakt in i ett träd. Din mjälte är krossad. Du kommer att dö mycket snart om du inte får en ny.
Samtidigt dör en annan person med passande blodgrupp. Denna person har en hel och frisk mjälte, men har av egoistiska skäl inte tänkt donera ett smack.
Du dör alltså. Ingen mer hojåkning, inget sex, inga solnedgångar, inga strandpromenader...
Dessutom ger man inte friska levrar till alkoholister om de inte anses vara botade sen flera år. Tycker inte du att alla förtjänar en ny chans?
Om du inte förstår efter detta, finns nog inget sätt att förklara för dig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept