BabyBlade skrev:
jag pratar om organ donation! var det inte det frågan gällde ?
Om jag var villig att låta mig, kanske först mördas.. sen ska någon ta all innanmäte också?
eller om jag inte har dött.. så ..behöver kanske någon min arm ? så jag får gå runt med en arm, eller bara ett ben kanske, och försöka jobba som vanligt?
eller när någon super sönder sin lever ? ska han då köpa min lever? Nej den är inte till salu. Det finns ingen rättvisa i denna värld.
Pinsamt!
Vad har du för nytta av ditt "innanmäte" när du är död? Tror du att du kommer att ligga och ont hela tiden? Tyvärr så måste du inse att du sakta kommer att förvandlas till jord.
Vi har ett sjukvårdssystem som är avsett att ge alla behövande hjälp. Oavsett inkomst. Du kan inte gå till sjukhuset och "köpa en arm".
Säg att du kör av vägen, flyger rakt in i ett träd. Din mjälte är krossad. Du kommer att dö mycket snart om du inte får en ny.
Samtidigt dör en annan person med passande blodgrupp. Denna person har en hel och frisk mjälte, men har av egoistiska skäl inte tänkt donera ett smack.
Du dör alltså. Ingen mer hojåkning, inget sex, inga solnedgångar, inga strandpromenader...
Dessutom ger man inte friska levrar till alkoholister om de inte anses vara botade sen flera år. Tycker inte du att alla förtjänar en ny chans?
Om du inte förstår efter detta, finns nog inget sätt att förklara för dig.