Interceptor
Wheelie addict
Jepp, Jag e med!
Håller med , är med sen ett par år. Är förMatulda skrev:Alla borde anmäla sig där oavsett om man är för eller emot..Om nu olyckan är framme så kan läkare gå in direkt i registret och kolla. Då slipper anhöriga få frågan vad man hade för inställning till donation.DET är iaf en fråga jag inte vill ha i en sådan situation.
Exakt...vem vill fatta ett sånt beslut när man precis förlorat någon nära, oavsett hur denne gått bort...Matulda skrev:Alla borde anmäla sig där oavsett om man är för eller emot..Om nu olyckan är framme så kan läkare gå in direkt i registret och kolla. Då slipper anhöriga få frågan vad man hade för inställning till donation.DET är iaf en fråga jag inte vill ha i en sådan situation.
Matulda skrev:Alla borde anmäla sig där oavsett om man är för eller emot..Om nu olyckan är framme så kan läkare gå in direkt i registret och kolla. Då slipper anhöriga få frågan vad man hade för inställning till donation.DET är iaf en fråga jag inte vill ha i en sådan situation.
Färnbo skrev:Helt rätt, var med om för ett tag sedan att en kompis dog (trafikolycka) och hennes make (oxå en kompis till mig) inte kände till att hon hade sagt ja till donation. När de frågade maken om de fick ta några organ så sa han nej, några dagar senare hittade han papprena där hon skrivit att hennes vilja var att donera, tråkigt..
Ha alltid kortet med ja eller nej i plånboken, samt medela era närmaste om vad ni vill.
För mig är det självklart att vara med, om man inte ärmed såhar man ju oxå diskvalificerat sig för att ta emot organ om man skulle behöva.
T.KORPE skrev:Hen hallå där! jag tror jag är anmäld men är inte riktigt säker vart anmäler man sig då finns det någon sida på nätet eller jag vill vara säker på att jag är med om man skulle råka rammla av pinnen så kanske man kan hjälpa något sjukt barn eller dyligt
www.livsviktigt.seT.KORPE skrev:Hen hallå där! jag tror jag är anmäld men är inte riktigt säker vart anmäler man sig då finns det någon sida på nätet eller jag vill vara säker på att jag är med om man skulle råka rammla av pinnen så kanske man kan hjälpa något sjukt barn eller dyligt
Fan...tänkte inte på dé, men kan inte du starta en åt dom då?Tobbe_N skrev:är med i det registret och är blodgivare sen ått år tillbaka.
men det var en dålig poll... tänk om man är med i brottsregisteret också, då har man ju ingenstans att klicka jue...
BabyBlade skrev:jag pratar om organ donation! var det inte det frågan gällde ?
Om jag var villig att låta mig, kanske först mördas.. sen ska någon ta all innanmäte också?
eller om jag inte har dött.. så ..behöver kanske någon min arm ? så jag får gå runt med en arm, eller bara ett ben kanske, och försöka jobba som vanligt?
eller när någon super sönder sin lever ? ska han då köpa min lever? Nej den är inte till salu. Det finns ingen rättvisa i denna värld.
BabyBlade skrev:jag pratar om organ donation! var det inte det frågan gällde ?
Om jag var villig att låta mig, kanske först mördas.. sen ska någon ta all innanmäte också?
eller om jag inte har dött.. så ..behöver kanske någon min arm ? så jag får gå runt med en arm, eller bara ett ben kanske, och försöka jobba som vanligt?
eller när någon super sönder sin lever ? ska han då köpa min lever? Nej den är inte till salu. Det finns ingen rättvisa i denna värld.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|