Doohan om Bayliss, Biaggi och Honda

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
http://motogp.tiscali.com/en/motogp/news_info/news_info_13806_1.htm?menu=home

“I don’t really think that Max is the man to lead development,” stated Doohan. “No disrespect to the guy, but I just think that he tends to be too precise when you need a bike that can be ridden in all conditions.

“Gibernau… if I was Honda, and given last year, I would be focusing all my development on him. He’s really the number one Honda rider at the moment.

“It’s very rare that you come across a guy like Wayne Rainey, Kevin Schwantz, Eddie Lawson or myself who can work with a team and get everything working properly. At the moment there is really only one guy that stands out and that’s Valentino.”

:hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag beundrar Doohan som förare. Men hans sätt att i varje intervju antyda att det var bättre förr än tröttsamt. Det vore riktigt kul om Biaggi (eller för allt i världen Gibernau) var regelbundet snabbare än Rossi i år. Då skulle jag vilja veta vad Doohan hade att säga.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Jag beundrar Doohan som förare. Men hans sätt att i varje intervju antyda att det var bättre förr än tröttsamt. Det vore riktigt kul om Biaggi (eller för allt i världen Gibernau) var regelbundet snabbare än Rossi i år. Då skulle jag vilja veta vad Doohan hade att säga.
Den risken är obefintlig.

Intressant det där med Hondas motorer, att det faktum att man har väldigt fin moment- (och effekt-) kurva, kan ställa till det för Bayliss. Det borde rimligtvis vara lättare med en snäll motor, tycker man.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Det var ju iofs en period när 500 var helt galet, som vissa 125-race är numer.
Rena vilda västern, där det var fight om ledningen hela tiden, där det var många förare som alltid kunde vinna, och som piskade doohan.
Eran när doohan regerade däremot var rätt tråkig eftersom ingen rådde på honom. Han tillhör definitivt de bästa förarna, men hade schwantz/rainey fortsätta något/några år till hade Doohan inte haft så enkelt till sina titlar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

Ja det är rätt jobbigt när han ständigt måste ge Biaggi kängor och påtala hur kass han är. Samme Biaggi som helt grön på en 500 och dessutom på en privathoj var på vippen att snuva honom på VM-titeln. Satte det verkligen såna spår i Doohans stolthet?

Biaggi kommer att köra ifrån fjant-spanjoren (Hondas number one rider, eller hur?) och täppa igen truten på Doohan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Ja det är rätt jobbigt när han ständigt måste ge Biaggi kängor och påtala hur kass han är. Samme Biaggi som helt grön på en 500 och dessutom på en privathoj var på vippen att snuva honom på VM-titeln. Satte det verkligen såna spår i Doohans stolthet?

Biaggi kommer att köra ifrån fjant-spanjoren (Hondas number one rider, eller hur?) och täppa igen truten på Doohan.
Fast snabbaste Hondaförare i PI-testet var ju Hayden, en hundradel långsammare än Rossi. Tur att test är test, och rejs är rejs.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Fast snabbaste Hondaförare i PI-testet var ju Hayden, en hundradel långsammare än Rossi. Tur att test är test, och rejs är rejs.

Ungefär som förra vintern vill jag minnas, hayden snabb på testerna. Men sen gick det ju inte så bra.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Det var ju iofs en period när 500 var helt galet, som vissa 125-race är numer.
Rena vilda västern, där det var fight om ledningen hela tiden, där det var många förare som alltid kunde vinna, och som piskade doohan.
Eran när doohan regerade däremot var rätt tråkig eftersom ingen rådde på honom. Han tillhör definitivt de bästa förarna, men hade schwantz/rainey fortsätta något/några år till hade Doohan inte haft så enkelt till sina titlar.
Om Schwantz hade fortsatt? Han körde ju parallellt med Doohan ända till -93 (eller -94?) men tappade lusten efter Raineys vurpa/skada. När Schwantz med skadad handled spöade Doohan på Donington (-93 eller -94) levererades svaret på frågan om vem av dem två som var snabbast.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Om Schwantz hade fortsatt? Han körde ju parallellt med Doohan ända till -93 (eller -94?) men tappade lusten efter Raineys vurpa/skada. När Schwantz med skadad handled spöade Doohan på Donington (-93 eller -94) levererades svaret på frågan om vem av dem två som var snabbast.

Doohan vann ju första VM'et 94. Efter Rainey's vurpa, och Kevin's tappade sug.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Ungefär som förra vintern vill jag minnas, hayden snabb på testerna. Men sen gick det ju inte så bra.
Snabbheten i testerna rimmar tämligen illa med det patetiska snacket, från personer som inte kommit ut ur tvåtaktsdimman än, om vilken låg nivå Hayden håller. Tur att HRC kommit ut ur dimman.

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
blom skrev:
faktum är att Biaggi kommer rocka röven av rossi i år
Risken för att det ska hända finns helt enkelt inte !! :7peta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...