Nyteknik
Bannad
Vem av dessa körde för Honda, menar du?Bollox skrev:Alex Barros och Daryl Beattie
Vem av dessa körde för Honda, menar du?Bollox skrev:Alex Barros och Daryl Beattie
Shinichi Itoh. Det var inte Daryl Beattie. Fel av mig. Han hade nummer 4 ju...Nyteknik skrev:Vem av dessa körde för Honda, menar du?
Då är det inte samma klipp vi pratar om. Det är Schwantz som kommer och klämmer sig mellan. Ska kolla sen vilket race det är.Nyteknik skrev:Jag har filmklippet. Det är Doohan som kommer i mitten. Var kan jag lägga upp det?
Edit: Tittade nu och det är Hockenheim -93. Men jag ser inte vilka förarna är...
Ena sidan: Rothmans Honda nr 6
Andra sidan: Lucky Strike Suzuki nr 9
Kör emellan: ?
Ludde78 skrev:Känner att jag måste försvara Doohan lite... Innan han kraschade och skadade sig svårt på Assen 1992 så hade han dominerat den säsongen totalt, med fem segrar av sju möjliga om jag inte har fel.
Och då var både Schwantz och Rayney i toppform.
Nu skadade ju Doohan sitt ben så svårt i kraschen på Assen -92 att det var nära att amputeras, vilket fick till följd att det tog ända till 1994 års säsong innan han var helt återstäld och kunde prestera lika bra som han hade gjort innan kraschen på Assen.
Och säsongen -94, när han var återställd efter smällen, vann han något i stil med 10 av 15 race.
Hade han INTE skadat sig så kraftigt 1992, så hade han haft två titlar till, alltså sju VM-titlar totalt.
Den ende föraren i historien som skulle kunna upprepa någonting liknande är Rossi, om han har motivation nog dvs.
Schwantz var grym i vissa race, men kraschade mycket också.
Hade inte Rayney blivit förlamad 1993, det år då Schwantz blev världsmästare, och om Doohan inte fortfarande hade haft sitt ben skadat vid den tidpunkten, så hade Schwantz aldrig blivit världsmästare.
Men en grym racingprofil var han, som körde efter mottot vinna eller försvinna.
Det finns en filmsekvens där två förare ligger sida vid sida och pressar på en lång raka, farten är ca 300 km/h. Avståndet i sidled mellan dessa förare är ca en meter. Bakom de två förarna ligger herr Schwantz i suget och slipstreamar, och klämmer sig in MELLAN de två andra!!
Det är nog det hårigaste klipp jag någonsin har sett....
ja du har din åsikt och jag en annan, men min åsikt om din åsikt är, BULLSHITLudde78 skrev:Känner att jag måste försvara Doohan lite...
Hade han INTE skadat sig så kraftigt 1992, så hade han haft två titlar till, alltså sju VM-titlar totalt.
Hade inte Rayney blivit förlamad 1993, det år då Schwantz blev världsmästare, och om Doohan inte fortfarande hade haft sitt ben skadat vid den tidpunkten, så hade Schwantz aldrig blivit världsmästare.
"Fjant-spanjoren" har ju dominerat över "Gnällspiken från Rom" de två senaste säsongerna, så det är väl inte konstigt att Doohan håller Sete som favorit av Hondaförarna den här säsongen...Chris Ash skrev:Biaggi kommer att köra ifrån fjant-spanjoren (Hondas number one rider, eller hur?)
Vad man också ska ha i åtanke är att Doohan var den ende Hondaföraren som kunde rå på Rainey och Schwantz..Chris Ash skrev:Man ska ha i åtanke att Doohans däck+hoj var betydligt bättre än de båda antagonisterna 1992. Det var då Big Bang-motorn kom och Michelin gick ifrån Dunlop, Doohan säger själv att det är anledningen till att han kunde spöa tex Schwantz i regn med 30+sekunder och vinna de flesta tävlingarna.
Och att säga att Schwantz inte hade vunnit om inte Rainey skadat sig är löjligt. Tittar man på hur säsongen såg ut fram till dess och hur många poäng som skilde så inser man hur öppet det var.
1993 hade dessutom Doohan en stor del i varför han inte kunde utmana Kevin och Wayne, efter några race var han lika snabb som vanligt men han kraschade bort sina chanser (4 vurpor tror jag han hade inklämt mellan segrar och andraplatser).
Ja vore tråkigt om alla tyckte lika...R2 skrev:ja du har din åsikt och jag en annan, men min åsikt om din åsikt är, BULLSHIT
Nyteknik skrev:Jag har filmklippet. Det är Doohan som kommer i mitten. Var kan jag lägga upp det?
Edit: Tittade nu och det är Hockenheim -93. Men jag ser inte vilka förarna är...
Ena sidan: Rothmans Honda nr 6
Andra sidan: Lucky Strike Suzuki nr 9
Kör emellan: ?
Jag skrev ju det: Hockenheim -93.Ludde78 skrev:Förarna som Schwantz klämmer sig in mellan är Barros och Itoh, tror det är på Hockenheim, vet dock inte vilket år..
Mick Doohan was at the Phillip Island circuit in his native Australia last weekend to catch up with a dose of preseason MotoGP action and discuss future plans for Grand Prix events at the venue with Victoria’s Minister for Tourism John Pandazopoulos.Axxexs skrev:Vad gjorde Doohan på Philp Island över huvet taget? Han har ju inget jobb innom MotoGP/Honda längre. Var han där bara för att det var "hemma" och för att det var sista gången han kunde ge igen på Honda för att han blev sparkad och att han inte vågade säga nått mot Honda direkt utan gjorde det lite snyggt genom att kritisera Honda för att dom har Biaggi, som han aldrig varit "kompis" med?
Men då pratar vi som sagt inte om samma filmklipp, då det i filmklippet som jag syftar på är Schwantz (och inte Doohan..) som klämmer sig mellan Barros och Itoh..Nyteknik skrev:Jag skrev ju det: Hockenheim -93.
Men jag skrev ju att jag vid en närmare titt var osäker på vem som "klämmer sig emellan". Kan jag lägga upp filmen någonstans för allmän beskådan?Ludde78 skrev:Men då pratar vi som sagt inte om samma filmklipp, då det i filmklippet som jag syftar på är Schwantz (och inte Doohan..) som klämmer sig mellan Barros och Itoh..
Duhar väl en egen hemsida? Lägg den där! Annars så får man ju ofta ett antal MB för privat hemsidebruk i vilket internetabonnemang som helst. Eller är det en jättefilm?Nyteknik skrev:Men jag skrev ju att jag vid en närmare titt var osäker på vem som "klämmer sig emellan". Kan jag lägga upp filmen någonstans för allmän beskådan?
Jag skulle gärna lägga den på min egen hemsida. Men jag vet inte hur man gör i Dreamweaver för att infoga en film.Torkel skrev:Duhar väl en egen hemsida? Lägg den där! Annars så får man ju ofta ett antal MB för privat hemsidebruk i vilket internetabonnemang som helst. Eller är det en jättefilm?
Lägg filmen där du vill ha den i din lokala bibliotekstruktur, makera den i dreamweaver och välj Put. Skriv sen hela pathen till filmen typ http://www.minhemsida.se/muppmappen/coolfilm.mpgNyteknik skrev:Jag skulle gärna lägga den på min egen hemsida. Men jag vet inte hur man gör i Dreamweaver för att infoga en film.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|