Det är det verkligen, jag har nog en Luftman liggande någonstans, som ju var (är) en sådan lösning fast köpt, från tiden när det fanns typ tre storlekar på lock. Den kopplade man till ett däck så hade man gratis tryckluft (sommarluft rekommenderas ej, för mycket fukt som kontaminerar bromsvätskan, det är sant för det så Bosse Bildoktor sådesåå!!).Bra tips!
Ja jag skrev inte mer innan för jag vill inte sabba det för mig själv, men nu när du så elegant gör det så får jag ju stämma in. Det är vad jag läst och hört flera säga kan hända, och risken finns att det bara löser ett problem jag inte har på ett krångligare sätt. Jag har ju luftat bromsar på bilar och hojar i 30 år på det vanliga sättet som farsan lärde mig när jag var 12 typ.Beklagar farsan!
Ska bli spännande att höra vad du tycker om vacuumluftare. Jag gillar inte att det brukar läcka in luft genom nipplarnas gängor vilket inte stör funktionen men väl kontrollen på om det kommer luft genom oket eller ej.
Jag föredrar att försiktigt trycksätta bromsvätskebehållaren (enklast genom att koppla in en luftfylld innerslang mot ett bromsvätskebehållarlock modifierat med en vanlig bilventil).
Tack för omtanken med farsan.