DQ har valt att skrota hojen in i en fet grind!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det finns stunder då man bär sig ganska så talanglöst åt. Börjar misstänka att jag nog har damp trots allt och inte riktigt har koll i alla lägen.

Vi skulle ut o åka lite gata idag. Kanonskoj :) Gottis mötte upp utanför jobbet, vi lastade ut alla prylar o hoj och gjorde oss klara. Chefen, några arbetskompisar m.fl. tittade på. Jag svänger runt parkeringen och ska köra ett litet bakhjul. Går bra men jag glömmer att parkeringen tar slut. Sätter ner och förstår att jag aldrig kommer få stopp. Dom helkalla däcken biter inte nått vidare och man går i backen med ett ordentligt brak och börjar genast skämmas så man tror kroppen ska ta livet av sig själv. Sen smäller det till utan helvete och jag sitter still. I slutet av parkeringen är det en 2.5 meter hög synnerligen bastant stor grind som ska stoppa långtradare för att komma in/ut. Hojen har vikt grinden, gått igenom ett staket och ut på en trottoar. Mig stoppade grinden med framgång.

Två saker (förutom den ohyggliga skammen och den överväldigande känslan av värdelöshet) slog mig. Ett - att det nog bara är skit av hojen och att det var färdigrejsat för i år. Två - att åtminstånde 10, 12 ben i kroppen borde vara av. :(

Men jävlarimig - DQ har riddarblod i ådrorna och helt klart härdats och Rosinante är inte den som viker sig när det står lite skit i vägen.

Hojen höll - fotpinnar, gaffel, fälg o så gott som allt annat. Instrumentet är en ledsen syn! Luftinsugsprytteln i plast finns inte mer. Toppkåpan? Ehh.. Nah, den är nog också klar.

Undertecknad då? Jo, det är nått fel på vänster hand helt klart. Knät är lite sådär. Foten pekar lite snett. Men utöver det så tror jag minsann att det blir att rejsa i helgen trots allt. Hurray! :)

Ja, nu är det fotboll. Sverige leder med 2-1. Det e la gött gubbar!


EDIT: Kom på mer saker. Vi slet av allt som var trasigt och kom ut å åkte en bra bit efteråt. Lätt o köra bakhjul utan kåpor. O grinden böjde vi hyffsat rätt med 4 man o en bil. Nämen, ingen skada skedd juh... (typ)...
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Don Quixote skrev:
Undertecknad då? Jo, det är nått fel på vänster hand helt klart. Knät är lite sådär. Foten pekar lite snett. Men utöver det så tror jag minsann att det blir att rejsa i helgen trots allt. Hurray! :)

Ja, nu är det fotboll. Sverige leder med 2-1. Det e la gött gubbar!
Du glömde huvet, där måste vara nåt fel på det :kocko
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hörrö, lägg av med sånt där. Du ska hålla dig på hjulen och ge fan i grindar och annat.

Skönt att du är okej i alla fall :tummenupp
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ska du pyssla med sådana där dumheter säger du till nästa gång så går du låna gamrexxen. Ett kompakt stycke plåt på runt 200 kg, grinden kommer inte ha en chans

Bra att du är hel!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lycka till i helgen! Nu är du ju uppvärmd i alla fall.... :yoparty
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vi kastar grus på dig om du inte sätter dina utlovade nior ;)
Sådant där är lite pinigt, men du är ju inte alltför handikappad iaf :tummenupp
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
kan vi inte få se lite bilder på hela?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
dessvärre så va det väl ingen som hade tanke på att ta fram kameran men jag kan lova att bilder kommer att komma upp på kåpan iaf och puzzlet av luftitaget och den så kallade LCD displayn som ju mest nu består av en miljon delar... :död

men lilla Riddaren satte ju sig på Rosinante och skulle fortsätta och visa hur man ska köra bakhjul och får väl tilllägga att jag nog ännu själv kör längre :tungan

Grinden får vi nog lägga lite färg på jag föreslog Kawa grön som minne för hur det kan gå när man ska stila sej inför chefen... :rolleyes:

Men som sagt bilder ska vi fixa fram på hojen hehe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Här måste jag få skriva.......Only in Göteborg. :hihi :rofl :lol

Ses på Gelleråsen, din klant!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det händer även GP-förare, titta på Alex Hofmann. Fast det kanske är nåt snett med Kawasakiförare? :tungan ;)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ouch! Kan trösta dig med att det samma sak har hänt mig på jobbets parkering inför samtliga jobbets rökare runt 1998 fast jag behövde varken grind eller bakhjulsåking för att vurpa... Det räckte så bra att missa att jag fick möte på parkeringsutfarten och drog i frambromsen mitt i svängen. Kände mig inte heller så värst ball då, haha!
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Kan hända den bäste.... :rolleyes:

Skämt åsido, rackarns va skönt att kroppen klara sig. Känslan av att göra bort sig kan vara vara rätt tung emellanåt men den försvinner oftast fortare än kroppen läker. :)

/Olzki
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gah vilken trippelosis. Pinsamt, onödigt och dumt, men ganska kul om tio år.
Skönt att du klarade dig förhållandevis bra. Jag var på Åsen idag och dina konkurrenter körde skitsakta så det är lugnt. :tummenupp
 
Last edited:

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
:rofl .. Detta är nog det roligaste jag läst..... Någonsin!! Bra jobbat!! :tummenupp Ses på banan, kör inte för nära mig bara!! :tungan
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
alakhai skrev:
:rofl .. Detta är nog det roligaste jag läst..... Någonsin!! Bra jobbat!! :tummenupp Ses på banan, kör inte för nära mig bara!! :tungan

HUmm.. hur är det den där låten går nu? ehh.. ja, just det

"Oooohh, look who's talking nooooow, look who's talking noooow"

Vi kan bli ett svårslaget par ute på banan! Folk kommer flytta på sig i ren självbevarelsedrift! ;)
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Don Quixote skrev:
HUmm.. hur är det den där låten går nu? ehh.. ja, just det

"Oooohh, look who's talking nooooow, look who's talking noooow"

Vi kan bli ett svårslaget par ute på banan! Folk kommer flytta på sig i ren självbevarelsedrift! ;)
Hehe, du fattar att alla kommer glömma min lilla incident nu va?! ALLA kommer prata om din grindmisshandel..!! Tackar vi för.. :)

Skönt det gick bra för dig fresten, vill ju fortsätta fighterna på banan.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
*asg* Ja, vad säger man.....
Nu har du ju något att skylla på om du inte står på pallen ;-)

Håller tummarna för dig i helgen :tummenupå
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top