Det är nog bara i göteborgHultan skrev:En sak ang "fippla" till sporthojar, det betraktas ju som fult och "b" att inte göra det själv, i alla fall i varenda tråd på sh.. En sån firma skulle aldrig funka i sverige..
Strider skrev:Vad tråkigt negativa många är till en bra idé.
Är det Jantelagen?
Go for it Johhny och lycka till.
Swedie skrev:Jag har sedan ett antal år tillbaka önskat att följande dröm går i uppfyllelse.
Ni vet hur Discovery ibland visar olika Garage-shows från USA mestadels, t.ex nyligen var det en show from Jay Leno's garage. De hade som projekt att bygga om och restaurera en gammal bil till nyskick. Andra program som Orange County Choppers och en annan där flera är i tävling mot varandra att bygga den ballaste hojen. Jag sitter hela tiden och önskar att jag vore anställd i ett sådant företag där jag får förverkliga de vildaste idéerna jag har, eller ta del i projekt där man bygger om och modifierar saker. Hade en polare i Cali när jag bodde där som jobbade med bilstyling mestadels men även bitvis mc-styling och därifrån är det nog som jag fick idéen att själv önska pyssla med sådant.
Men, låt säga nu att jag ska vara först ut och seriöst gå ut med något sånt här? Skulle det möjligen finnas en marknad för det? Att någon person lämnar in sin båge till verkstaden med önskemål och jag / eller anställda bygger utefter det.
För jag tror inte det finns något ställe i Sverige som sysslar med något sådant, eller har jag fel? Det är ett jobb jag med glädje skulle kunna utföra.
Nå, är jag helt ute och cyklar? Finns det några sådana möjligheter i Sverige?
Tips:rBy skrev:Inte foer att jag inte vill att din drom ska ga i uppfyllelse men jag tror ett sant foretag skulle ga i konk raett snabbt i swe
...
Haer vet du ju att man koer hoj aret om och att maenniskor haer har foer mkt pengar som dom langar ut pa vad som helst...?
Men om du goer det i moder svea sa onskar jag dig ett stort lycka till!
Mvh
sgtpepper skrev:Tips:
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages -> Details... -> Add... -> Input Language: Swedish, Keyboard Layout: Swedish -> OK.
rBy skrev:Ser jag ut som en datahacker? :kocko
Du aer alldelest foer bortskaemd vad det gaeller sprak.
allt i livet aer och ska inte vara laett sa aer det bara
MVH /En som vaegrar aendra instaellningarna pa min data
han krashar dem =) ett sorts hantverkoFFkeFF skrev:Måste man inte kunna något sorts hantverk även om man "bara" ska styla en sporthoj?
Typ plasta, lacka, polera eller för den delen göra "egna" stylingprylar?
Tänkte samtidigt se det som ett sätt att lära sig inom sådana områden. Förstås du inte på kundens prylar, utan på egna projekt.oFFkeFF skrev:Måste man inte kunna något sorts hantverk även om man "bara" ska styla en sporthoj?
Typ plasta, lacka, polera eller för den delen göra "egna" stylingprylar?
Nicke skrev:Alt. skit i att byta ut och anvand a,a och o. Ca 100% mer lättläst och du slipper oss som retar oss nåt djävulskt på att det antingen "låter" som danska alt. kan blandas ihop med Dolph Lundgrens svårigheter med svenska efter ett år i USA.
Hur som helst tror jag också att svenskar med sporthojar är för snåla med ren styling för att det ska ränta bra. Kanske effekthöjande åtgärder men knappast att man får mycket för att t.ex. kladda dit en tribal och klarlacka ihop skiten. HD-folket verkar däremot kunna lägga HUR MYCKET SOM HELST på mer krom o.dyl.
Varför?rBy skrev:En som vaegrar aendra instaellningarna pa min data
men swedie ska säkert pressa/svetsa egna ramar å lacka grejjerna själv det är väll det han menar hoppas jag.don_tomazo skrev:Äh vem lämnar in sin R1a för att någon annan ska sätta på miniblinkers och ett slipon
Eldstorm skrev:Du är ute och cyklar...
295,734,134 (July 2005 est.)
Källa:
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |