Drömjobbet för mig

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
En sak ang "fippla" till sporthojar, det betraktas ju som fult och "b" att inte göra det själv, i alla fall i varenda tråd på sh.. En sån firma skulle aldrig funka i sverige..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hultan skrev:
En sak ang "fippla" till sporthojar, det betraktas ju som fult och "b" att inte göra det själv, i alla fall i varenda tråd på sh.. En sån firma skulle aldrig funka i sverige..
Det är nog bara i göteborg ;)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Strider skrev:
Vad tråkigt negativa många är till en bra idé.

Är det Jantelagen?

Go for it Johhny och lycka till. :tummenupp

Givetvis är det kul med sådana här initiativ men Swedie har inte startat tråden för att få glada tillrop utan snarare för att få folks åsikt skulle jag tro.

Även jag tror att det blir svårt att få en sådan firma att gå runt. Dock skadar det ju inte att starta upp i liten skala och se om marknaden finns och i så fall är det bara att växa..

Lycka till

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Swedie skrev:
Jag har sedan ett antal år tillbaka önskat att följande dröm går i uppfyllelse.
Ni vet hur Discovery ibland visar olika Garage-shows från USA mestadels, t.ex nyligen var det en show from Jay Leno's garage. De hade som projekt att bygga om och restaurera en gammal bil till nyskick. Andra program som Orange County Choppers och en annan där flera är i tävling mot varandra att bygga den ballaste hojen. Jag sitter hela tiden och önskar att jag vore anställd i ett sådant företag där jag får förverkliga de vildaste idéerna jag har, eller ta del i projekt där man bygger om och modifierar saker. Hade en polare i Cali när jag bodde där som jobbade med bilstyling mestadels men även bitvis mc-styling och därifrån är det nog som jag fick idéen att själv önska pyssla med sådant.

Men, låt säga nu att jag ska vara först ut och seriöst gå ut med något sånt här? Skulle det möjligen finnas en marknad för det? Att någon person lämnar in sin båge till verkstaden med önskemål och jag / eller anställda bygger utefter det.

För jag tror inte det finns något ställe i Sverige som sysslar med något sådant, eller har jag fel? Det är ett jobb jag med glädje skulle kunna utföra.

Nå, är jag helt ute och cyklar? Finns det några sådana möjligheter i Sverige?

Inte foer att jag inte vill att din drom ska ga i uppfyllelse men jag tror ett sant foretag skulle ga i konk raett snabbt i swe :(
Inte bara foer att folket aer snala vad det gaeller hojjar o byggen utan foer att sesongen aer vael foer kort foer att man ska slunga ut pengar?
Tror Cali aer plejset att vara om man ska fa en sadan drom att ga i uppfyllelse. Ta o flytta hit sa kan jag iaf bli delaegare i firman, da jag inte aer sa saeker pa svetsen :tummenupp
Haer vet du ju att man koer hoj aret om och att maenniskor haer har foer mkt pengar som dom langar ut pa vad som helst...?

Men om du goer det i moder svea sa onskar jag dig ett stort lycka till!

Mvh

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
rBy skrev:
Inte foer att jag inte vill att din drom ska ga i uppfyllelse men jag tror ett sant foretag skulle ga i konk raett snabbt i swe :(
...
Haer vet du ju att man koer hoj aret om och att maenniskor haer har foer mkt pengar som dom langar ut pa vad som helst...?

Men om du goer det i moder svea sa onskar jag dig ett stort lycka till!

Mvh
Tips:
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages -> Details... -> Add... -> Input Language: Swedish, Keyboard Layout: Swedish -> OK.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om ni läste ovan så kommer jag inte starta eget utan gå med i nån annans företaget istället och göra mitt absolut bästa för att jobba vidare därifrån. Det krävs för stora startkapital för att dra igång en seriös verksamhet, och jag vet att %-en att det kan gå åt skogen är för hög för att våga.

Tror nog ni kan höra något snart. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Måste man inte kunna något sorts hantverk även om man "bara" ska styla en sporthoj?
Typ plasta, lacka, polera eller för den delen göra "egna" stylingprylar?

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
sgtpepper skrev:
Tips:
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional and Language Options -> Languages -> Details... -> Add... -> Input Language: Swedish, Keyboard Layout: Swedish -> OK.

Ser jag ut som en datahacker? :kocko
Du aer alldelest foer bortskaemd vad det gaeller sprak. :tungan
allt i livet aer och ska inte vara laett sa aer det bara :pannkyss
MVH /En som vaegrar aendra instaellningarna pa min data :D

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Alt. skit i att byta ut och anvand a,a och o. Ca 100% mer lättläst och du slipper oss som retar oss nåt djävulskt på att det antingen "låter" som danska alt. kan blandas ihop med Dolph Lundgrens svårigheter med svenska efter ett år i USA.

Hur som helst tror jag också att svenskar med sporthojar är för snåla med ren styling för att det ska ränta bra. Kanske effekthöjande åtgärder men knappast att man får mycket för att t.ex. kladda dit en tribal och klarlacka ihop skiten. HD-folket verkar däremot kunna lägga HUR MYCKET SOM HELST på mer krom o.dyl.

rBy skrev:
Ser jag ut som en datahacker? :kocko
Du aer alldelest foer bortskaemd vad det gaeller sprak. :tungan
allt i livet aer och ska inte vara laett sa aer det bara :pannkyss
MVH /En som vaegrar aendra instaellningarna pa min data :D

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
oFFkeFF skrev:
Måste man inte kunna något sorts hantverk även om man "bara" ska styla en sporthoj?
han krashar dem =) ett sorts hantverk

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
oFFkeFF skrev:
Tänkte samtidigt se det som ett sätt att lära sig inom sådana områden. Förstås du inte på kundens prylar, utan på egna projekt.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nicke skrev:
Alt. skit i att byta ut och anvand a,a och o. Ca 100% mer lättläst och du slipper oss som retar oss nåt djävulskt på att det antingen "låter" som danska alt. kan blandas ihop med Dolph Lundgrens svårigheter med svenska efter ett år i USA.

Hur som helst tror jag också att svenskar med sporthojar är för snåla med ren styling för att det ska ränta bra. Kanske effekthöjande åtgärder men knappast att man får mycket för att t.ex. kladda dit en tribal och klarlacka ihop skiten. HD-folket verkar däremot kunna lägga HUR MYCKET SOM HELST på mer krom o.dyl.

Aeh aet skit :tungan :tungan :tungan
Ska foersoeka laegga ner det daer. :tummenupp :arsele :rofl

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Äh vem lämnar in sin R1a för att någon annan ska sätta på miniblinkers och ett slipon :lol

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
don_tomazo skrev:
Äh vem lämnar in sin R1a för att någon annan ska sätta på miniblinkers och ett slipon :lol
men swedie ska säkert pressa/svetsa egna ramar å lacka grejjerna själv det är väll det han menar hoppas jag.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
kanske är för att det är gjorts tidigare (läs: jag aldrig sett/hört talas om det tidigare) men det känns inte som att det finns någon marknad för detta gällande sporthojar eller motards, utan just dom där rullande gynekologstolarna som behövs putsas upp.

men jag skulle bli mäktigt imponerad om du/ni/någon stylar till en sporthoj eller en motard med mer än miniblinkers, slipon och andra småsaker (alltså så att det syns att det ligger ett litet OCC-team bakom hehe)

LYCKA TILL! ska följa tråden med nöje.

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Hade samma idé men med tanke på hur få folk det finns i sverige som är berädda
på att betala för en ombyggnation så skulle det aldrig gå ihop. Själv skulle jag startat ett streetfighter garage som gör mer än att sätta R1 röv på hojarna :D

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
börjar du lite smått vid sidan om finns det säkert pengar att tjäna, problemet är väll att man ställer sig ju inte gärna och plastar ihop nya fräcka kåpor hemma i garaget. Det är ju ganska begränsat vad man kan gör med en hoj.
Men du skulle ju kunna snacka med s-racing eller bikersneed eller något sånt ställe som säljer tillbehör, fått en bra sammarbetsdeal och på så vi få in några kulor där..lycka till.. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha