Drömmande köpare!

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
yamahaR6_03 skrev:
troligen för att en invandrare har en fin bil, vad annars flera gubbar har frågat om jag jobbar svart eftersom jag har en sån fin bil, de säger de aldrig till svenskar om de har en fin bil, alla svartskallar jobar inte svart, killen åkte ambulans den dagen de kan jag nästan garantera, jag va inte där när den kom för jag åkte iväg till tjejen, ville inte att hon skulle vänta

Bor i Haninge, och fick min och polarens Ninja stulen av invandrare. Samt flera invandrare som börjat vandaliserat bilar på parkeringar. Klart man blir misstänksam mot invandrare i allmänhet, jag som många andra. Vill påstå att det är där problemet ligger. Men om man är misstänksam har med rassism att göra, är upp till var och en. Det som jag ogillar är folk som inte kan skilja på sitt och andras. Svenskar som Turkar, kalla mig gärna tjuv"isst" :D

Själv har jag flera kompisar som är från utlandet, som självfallet är hur trevliga som helst. Synd bara att de kriminella överskuggar de vanliga medborgarna(invandrarna).

I ditt fall vet jag inte vad som ligger bakom att dom slog på din bil, att dom var rassar eller att du råkat på dem tidigare får va osagt. Personligen skulle jag aldrig förstöra en sån snygg jänkare, oavsett om det var min värsta oväns bil.
Snygg var den iallafall :)

Ha de gött och sköt om din Yama moppe :D

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Mavve skrev:
Köp min pistol.... jag kommer snart göra nåt dumt ändå.

pistol?!?!?! Hur smart är du då? Vill du sitta inne för en hojs skull?
Nog fan blir man ilsk, men kommer du på dem på bar gärnig är det väl bättre att använda mindre extrema metoder..

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Det värsta folket som jag har upplevt i hoj affärer ringer med 08 som riktnummer... Är alla stockholmare dumma då?

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
kamikaze skrev:
Det värsta folket som jag har upplevt i hoj affärer ringer med 08 som riktnummer... Är alla stockholmare dumma då?

Jag vet inte riktigt vad din poäng är men det har ju alltid funnits stereotypa uppfattningar om folk från olika landsdelar i Sverige precis som det gör om invandrare. Norrlänningar har ansetts lugna och tysta och skåningar som bullriga och joviala. Oftast finns det nån substans i det även om det givetvis inte gäller för alla (eller ens för de flesta).

Om du läst nån post som säger att alla invandrare är dumma för att de är överrepresentaterade i kriminalstatistiken måste jag ha missat den (du kanske skulle citerat vad du svarade på?).

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Nacka skrev:
Jag vet inte riktigt vad din poäng är men det har ju alltid funnits stereotypa uppfattningar om folk från olika landsdelar i Sverige precis som det gör om invandrare. Norrlänningar har ansetts lugna och tysta och skåningar som bullriga och joviala. Oftast finns det nån substans i det även om det givetvis inte gäller för alla (eller ens för de flesta).

Om du läst nån post som säger att alla invandrare är dumma för att de är överrepresentaterade i kriminalstatistiken måste jag ha missat den (du kanske skulle citerat vad du svarade på?).

Precis!!

Masjävel som trivs i Sthlm. :fakta

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Nacka skrev:

Detta är precis vad jag försöker säga, men du gör det så mycket bättre! :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
conno skrev:

Sverige är ett "demokratiskt" land, men hur kommer det sig att allt fler röstar på Sverigedemokraterna. Det är folket som har röstat.

Minns vael att en liten moerkhaarig herre med lustig mustach vann demokratiska val i tyskland foer 70 aar sedan. 12 aar senare var vaerlden roerande oeverens om att man aldrig skulle laata nagonting liknande haenda igen. Mycket kraft har lagts ner pa att utbilda kommande generationer, att fa dom att foerstaa hur det kunde bli som det blev och hur det ska kunna undvikas. Uppenbarligen finns det en stor grupp maenniskor som inte kan se parallellerna, som vaegrar inse vad deras roest kan leda till och som laater sig foerdummas och foerblindas av det som dom forsoeker fa andra att inse aer uppenbart, dvs att vissa folkgrupper i foerlaengningen helst borde (pa ett eller annat saett) plockas bort fraan samhaellet. Det aer vael ingen som tvivlar pa att invandringen och maenniskor av utlaenskt ursprung som ska integreras i samhaellet i vissa fall aer en utmaning foer vara politiker och medborgare. Men de som reagerar pa detta genom att laegga sin roest pa ett hoegerextremistiskt parti visar prov pa olyckligt daligt omdoemme och foerstaaelse foer sin omgivning!

ATI

I.F.T.N.T.N.F.S.
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
En
Don Quixote skrev:
Minns vael att en liten moerkhaarig herre med lustig mustach vann demokratiska val i tyskland foer 70 aar sedan. 12 aar senare var vaerlden roerande oeverens om att man aldrig skulle laata nagonting liknande haenda igen. Mycket kraft har lagts ner pa att utbilda kommande generationer, att fa dom att foerstaa hur det kunde bli som det blev och hur det ska kunna undvikas. Uppenbarligen finns det en stor grupp maenniskor som inte kan se parallellerna, som vaegrar inse vad deras roest kan leda till och som laater sig foerdummas och foerblindas av det som dom forsoeker fa andra att inse aer uppenbart, dvs att vissa folkgrupper i foerlaengningen helst borde (pa ett eller annat saett) plockas bort fraan samhaellet. Det aer vael ingen som tvivlar pa att invandringen och maenniskor av utlaenskt ursprung som ska integreras i samhaellet i vissa fall aer en utmaning foer vara politiker och medborgare. Men de som reagerar pa detta genom att laegga sin roest pa ett hoegerextremistiskt parti visar prov pa olyckligt daligt omdoemme och foerstaaelse foer sin omgivning!

Bra sagt! :fakta
Synd att du bor i Gbg, gillar inte Gbg:are!! Tycker att dom ska plockas bort från samhället! :D :D :D
Men du verkar ursprungligen vara längre väster ifrån, så jag tycker att det är ok. För den här gången!!
GOOOA GUBBAR FRÅN GBG!! FY fan!! :D :D :D
Adios!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ATI skrev:
Bra sagt! :fakta
Synd att du bor i Gbg, gillar inte Gbg:are!! Tycker att dom ska plockas bort från samhället! :D :D :D
Men du verkar ursprungligen vara längre väster ifrån, så jag tycker att det är ok. För den här gången!!
GOOOA GUBBAR FRÅN GBG!! FY fan!! :D :D :D
Adios!

Jag har redan flytt faeltet! Bor i Tyskland nu ;) Men jag kommer hem till hoesten sa var beredd!

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Don Quixote skrev:

Om politikerna skulle ha fört en ansvarig invandrings- och integrationspolitik och lyssnat till den allmänna opinionen hade inte situationen uppstått. Eftersom inget parti vågar säga ifrån och gå på en striktare linje blir många väljare frustrerade och börjar titta åt extremare partier som en form av protest.

Sen om ett parti måste vara 'högerextremistiskt' bara för att det förespråkar en striktare invandringspolitik och assimilering istället för ett multikulturellt samhälle kan man ju diskutera. Dock ej i ett MC-forum, IMHO. :rolleyes:

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Såld
Don Quixote skrev:

Integreras i samhället, skrev du. Har en fråga till dig Don. I malmö har vi en muske :bow , dom byggde muslimskaskolor vid musken.(som har brunnit ner). Hur integrerade bler dom barnen som går i den skolan?

Mavve

Guest
conno skrev:
Integreras i samhället, skrev du. Har en fråga till dig Don. I malmö har vi en muske :bow , dom byggde muslimskaskolor vid musken.(som har brunnit ner). Hur integrerade bler dom barnen som går i den skolan?

Moskén eller? :3freak

Världens reklam om man trädde fram och erkände branden :cool:
Vad man än säljer så skulle man i alla fall sälja mer av det :rock

750RR

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Säga vad man vill om deras politik i övrigt, men FP hade en del vettiga åsikter i flyktingpolitiken inför förra valet.

Klart att vi ska hjälpa dom som behöver hjälp, men man får ta seden dit man kommer.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
conno skrev:

Inte sa speciellt integrerade skulle jag tro. Har i tyskland har dom amerikanska soldaterna amerikanska skolor att saetta sina barn i. Flera av dom vet knappt vad landet dom bor i har foer huvudstad. Inte heller lyckat. Vad du naemner ovan kan man ha olika aasikter om, och svensk invandrings och flyktingpolitik skulle garanterat ha kunna bedrivits baettre.
Men vad jag ville ha fram aer det skraemmande faktum att manga goer det sa enkelt for sig, ger upp infoer problemet och laegger sin roest pa ett hoegerextremt parti. "Anger leads to the dark side" som en lite groen mupp sa vist en gang sade. :) Trots ilska maste man kunna foersta att detta inte aer en loesning och kan leda till riktiga hemskheter. Hoegerextrema aasikter borde man vaexa ifraan i takt med att man laemnar tonaaren!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Foer att aater knyta an till den usprungliga fraagan - en ZX9r -98 foer 45000 aer vael inte orimligt? Skulle inte vilja betala mer sjaelv. Dom finns att hitta foer runt 40k i bade england och tyskland. Vi har maerkligt hoega begagnatpriser i sverige men dom kommer nog snart ner i takt med foersaekringspremier och import. Bra annons!

Mavve

Guest
UrbanTiger skrev:
Okej, då vet vi att det var du som gjorde det :tummenupp
Frågan är då, varför gjorde du det ?

Nejnejnejnej, frågan är egentligen: Varför gjorde ingen det före mig?

750RR

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
conno skrev:
Men efterlyst har till och med varit nära att stängas ner pga detta, skrämande. (Sanningen är alltid värst men det är sanning).
Sverige är ett "demokratiskt" land, men hur kommer det sig att allt fler röstar på Sverigedemokraterna. Det är folket som har röstat. Kolla i Danmark, Noge, Finland, var är felet?. Prata med en polis som jobbar på ett invandrartätområde vad han tycker om "det" (men har ju "RASIST" precis som alla andra poliser). såg två blondhåriga, blåögda killar prata när jag gick från min flickvän, dom bröt som f*n. hade aldrig tolererat mina barn bryta (har inga men om). Vad är fel? En fd kollega är Kosovo bor i en förort (invandrartät) HAN vill inte sina barn ska växa upp, mm där. Han säger att dom uppfostrar sina barn på ett "annat" sätt än svenskar. Enligt hans åsikt dom är sjuka i huvudet.

Kalla mig rasist. Jag ser saker som dom är. stå för din åsikt, hur den är :rock

Jag förstår inte hälften av vad du skriver. Funderat på att lära dig korrekt svenska innan du klagar på andra människors uttal?

Jag hade aldrig tolererat att mina "svenska" barn saknade grundläggande kunskap i meningsuppbyggnad och stavning.

ATI

I.F.T.N.T.N.F.S.
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
En
Nacka skrev:
Om politikerna skulle ha fört en ansvarig invandrings- och integrationspolitik och lyssnat till den allmänna opinionen hade inte situationen uppstått. Eftersom inget parti vågar säga ifrån och gå på en striktare linje blir många väljare frustrerade och börjar titta åt extremare partier som en form av protest.

Sen om ett parti måste vara 'högerextremistiskt' bara för att det förespråkar en striktare invandringspolitik och assimilering istället för ett multikulturellt samhälle kan man ju diskutera. Dock ej i ett MC-forum, IMHO. :rolleyes:

:fakta Bra där!

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Nacka skrev:

Håller med.

liksom VAD finns kvar då sossarna, vänstern osv kör samma linje jo SD (jag röstade INTE på dem men vet de som gjorde). De står inte för en sund politik men en politik som mer och mer närmar sig det folk vill ha se bara på Danmark Norge och Finland, de släpper inte in vem som helst som vi gör här. Danskarna skrattar oss rakt i ansiktet när vi gång på gång låter grova förbrytare stanna. De skickar dem med glädje över bron så slipper de betala flybiljetten.

Med nuvarande takt och politik är de snart i riksdagen.

Sen blir SD portade från banker, tidningar och tv etc. åsiktsfrihet MY ASS. Låta sager ligga och gro är ju bättre än att dra fram dem i ljuset och en gång för alla avfärda dem. Sånt spär bara på rasismen och visar hur "demokratiskt" saker egentligen är i Sverige.

Sen kan regeringen inte öppet visa vad invandringen kostar utan det bakas ihop i en enda klump med allt annat. När man då inte ser vad som kostar ja då är det lätt att titta snett på en invandrare med ny bil/mc/båt eller nåt inte vet jag.... Vi betalar allt mer i skatt och får inte piss för det nedskärningar i offentliga sektorn osv, undra på att folk blir pissed off.

Varför inte skicka hem folk DIREKT då de gör dumheter? (nu menar jag inte sno en kola på konsum utan GROVA brott) Direkt bara inget snack oavsett de konsekvenser de får för den vederbörade. Gör man brott i ett land dit man nyss flyttat är man då (enligt mig) en 'personna non grata'

Jag är inte på nåt enda sätt rasist (uttjatat numera) eller dylikt men man måste se på det med öppna ögon. Jag vill tex veta vart mina pengar tar vägen varför vi har dubbelt så mkt läkare men ändå färre vårdplatser tex? Nånstans är det ett fatalt stort hål dit pengar rasar och när regeringen visar att inte invandringen är en del av det så blir åtminstone jag nöjd på just den delen av budgeten bara att ta itu med resten.

Enormt OT öht och för övrigt anser jag att en gixxer 98 bör man få för 45 laxxar om den är i bruksskick.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept