P.L.Ä.P
med lem
Hallå!
min dr600 strular järnet, och jag vägrar att byta motor igen.
jag har sökt och läst gamla trådar, men ingen verkar ha haft min kombination.
såhär: köpte en DR600-motor (86a) nyligen. säljaren sa att han bytat kopplingslameller, men att det nog blev knasigt "också bör du nog kolla kamaxeln innan du startar den".
skumt, tyckte jag. kollade kopplingen, bara ett lamellpar som satt tvärt om. kamaxeln brydde jag mig inte om, eftersom den inte har med kopplingen att göra.
startade motorn. den gick igång nästan direkt, men gick inte att varva nämnvärt. den sköt flammor ur avgaset och dog vid större påslag.
idag kollade jag kamaxeln. den stod fel, en kugg fram (enligt suzuki original handbok) jag ställde kammen rätt (vittne på detta finns) och fixade ventilspelet, men nu vägrar motorn att starta.
den tänder och hostar till, men går alltså inte igång. har testat olika trottelläge, choka, startgas, ingenting hjälper.
gnistan ser helt ok ut, men stiften blir rätt snabbt blöta.
förgasaren använde jag precis på min gamla 650 (med 600-topp) och den gick klockrent. och eftersom den startade i torsdags (men gick kass) vill jag utesluta förgasaren.
misstänkte pick up'en, men lindning och pick up från 650 gick inte att montera på 600'n.
kam och vippor ser riktigt fräscha ut, så de är nog bytta ganska nyligen.
har ej komp-testat (men den startade ju i torsdags)
oj, vad långt detta blev..
hjälp!! någon?
min dr600 strular järnet, och jag vägrar att byta motor igen.
jag har sökt och läst gamla trådar, men ingen verkar ha haft min kombination.
såhär: köpte en DR600-motor (86a) nyligen. säljaren sa att han bytat kopplingslameller, men att det nog blev knasigt "också bör du nog kolla kamaxeln innan du startar den".
skumt, tyckte jag. kollade kopplingen, bara ett lamellpar som satt tvärt om. kamaxeln brydde jag mig inte om, eftersom den inte har med kopplingen att göra.
startade motorn. den gick igång nästan direkt, men gick inte att varva nämnvärt. den sköt flammor ur avgaset och dog vid större påslag.
idag kollade jag kamaxeln. den stod fel, en kugg fram (enligt suzuki original handbok) jag ställde kammen rätt (vittne på detta finns) och fixade ventilspelet, men nu vägrar motorn att starta.
den tänder och hostar till, men går alltså inte igång. har testat olika trottelläge, choka, startgas, ingenting hjälper.
gnistan ser helt ok ut, men stiften blir rätt snabbt blöta.
förgasaren använde jag precis på min gamla 650 (med 600-topp) och den gick klockrent. och eftersom den startade i torsdags (men gick kass) vill jag utesluta förgasaren.
misstänkte pick up'en, men lindning och pick up från 650 gick inte att montera på 600'n.
kam och vippor ser riktigt fräscha ut, så de är nog bytta ganska nyligen.
har ej komp-testat (men den startade ju i torsdags)
oj, vad långt detta blev..
hjälp!! någon?