Trodde ni det var över ?
Glöm det, nu uppdateras tråden.
Har dragit tp kablar i telefonrören innuti väggarna, fan vilket jobb det var.
Underskattade diametern på rören men nu sitter kablarna där iallafall.
Har kopplat in både tele och data på jacken men eh, har ju ingen till dator att testa uttagen med. Av ren erfarenhet är jag skeptisk till att det skall funka direkt när jag gjort nått. Så jag vågar inte löda fast alla kablar och så ännu.
Men då till min igenkliga fråga.
Fick en mulitmeter av farsan, han är färgblind och vill gärna att jag ska lära mig sånt här (undra varför ).
Så jag tänkte ju med mulimeterns hjälp testa om det är nån ström i uttagen,
tp kabeln går ju från routern till uttagen så det borde väl ligga nån sorts viloström där va ?
Men vad ska jag ställa multimetern på när jag testar ?
Det är inte samma sort som jag hadde när jag testade telefonerna och jag fattar ingenting av alla bokstäver och symboler på multimetern.
Kolla bilden om den är till nån hjälp.
Glöm det, nu uppdateras tråden.
Har dragit tp kablar i telefonrören innuti väggarna, fan vilket jobb det var.
Underskattade diametern på rören men nu sitter kablarna där iallafall.
Har kopplat in både tele och data på jacken men eh, har ju ingen till dator att testa uttagen med. Av ren erfarenhet är jag skeptisk till att det skall funka direkt när jag gjort nått. Så jag vågar inte löda fast alla kablar och så ännu.
Men då till min igenkliga fråga.
Fick en mulitmeter av farsan, han är färgblind och vill gärna att jag ska lära mig sånt här (undra varför ).
Så jag tänkte ju med mulimeterns hjälp testa om det är nån ström i uttagen,
tp kabeln går ju från routern till uttagen så det borde väl ligga nån sorts viloström där va ?
Men vad ska jag ställa multimetern på när jag testar ?
Det är inte samma sort som jag hadde när jag testade telefonerna och jag fattar ingenting av alla bokstäver och symboler på multimetern.
Kolla bilden om den är till nån hjälp.