robbah99 skrev:Var god producera ett enda hållbart argument själv. Det har du inte gjort hittils iallafall.
På grund av allt snikbraj du köpt så har du tappat läsförmågan eller så har du inte läst tråden.
Läs igen.
robbah99 skrev:Var god producera ett enda hållbart argument själv. Det har du inte gjort hittils iallafall.
robbah99 skrev:Alla som är emot majja och för alkohol men inte kan producera argument annat än: "det räcker med en drog" är emot ett liberalt samhälle.
Markus skrev:Och det är alltså argumentet?
Fan grabbar, det blir ingen legalisering de närmsta åren om ni inte skärper er. Nummer ett i en debatt är att man skaffar sig ett (helst bra) argument.
honkiie skrev:Kanske ännu en dålig jämförelse men det är dom jag gör bäst.
honkiie skrev:Ett argument är att det skulle bli mindre tunga droger. Tror undertecknad iaf. De har väl inte haft tunga droger i kristiania sen det "startade" och i amsterdam så har det väl sjunkt väldigt mycket sen de så gott som legaliserat försäljning av cannabis. Det är som innan de höjde hastigheten på släp, förr så var det så långsamt så att alla körde skitfort för att de ändå blev av med kortet ifall man körde i dräglig hastighet, nu när det är 80 så håller de flesta 80 istället. Kanske ännu en dålig jämförelse men det är dom jag gör bäst.
Markus skrev:På grund av allt snikbraj du köpt så har du tappat läsförmågan eller så har du inte läst tråden.
Läs igen.
robbah99 skrev:Nja, det är nog bara du som tror att du har några hållbara argument. Läste igen, men hittade inget (igen).
korvgubbe skrev:Kan du inte ge ett argument till varför man ska legalisera och på så vis introducera ytterligare en drog i sammhället?
Att peka på att alkohol är lagligt är inget argument för att legalisera något. Det är snarare ett argument som borde innebära att även alkohol borde förbjudas..
Så, låt höra argumenten FÖR en legalisering......
robbah99 skrev:Därför att jag är för ett samhälle där individens frihet är viktig. Är inte du det som sporthojsåkare? Eller gäller det bara när det du gillar hotas?
Personlig frihet är ett ganska bra argument om man tycker det är viktigt.korvgubbe skrev:.....Varför ens blanda in sporthojar eller alkhol?! Ingen har väl pratat om att begränsa friheter(som sporthojar och alkohol).
Jag vill höra argumenten för att samhället ska tillåta en ny drog.
Alla skatter som inte kommer mig tillgodo begränsar min frihet med. Men jag inser att sverige är större än mig.korvgubbe skrev:.....Och varför ska min individuella frihet begränsas, som den skulle göra då samhällskostnaderna ökar, p.g.a. denna nya drog?!
.....Cannabis skulle ju endast kunna generera merkostnader vilket alltså skulle bidra till högre skatt för mig.
Jaha?korvgubbe skrev:Alkhol kostar mer än det genererar trots den höga alkoholskatten. Och då kan vi ändå konstatera att vi dricker öl till maten, vin till godare mat och en avec till kaffet. Det finns oerhört många ställen där vi konsumerar alkohol utan att vara efter berusningseffekten. Alltså betalar vi skatt utan att berusa oss nämnvärt..
Hur många saker i samhället betalar sina egna kostnader? Man skulle kunna belägga gräset med skatt. Som allt annat.korvgubbe skrev:Hur ska du få in cannabis i systemet så det plötsligt betalar sina egna kostnader?!
Alla kan inte hantera alkohol. Alla kan inte hantera en sporthoj. Tobaksrökning skadar lungorna.korvgubbe skrev:....För vi skulle ju få markant ökade sjukvårdskostnader. Det kan väl inte ens en ultraliberal som du förneka?! tror du verkligen alla skulle kunna hantera cannabis? Och även om man kan hantera det så maninte orsakar någon olycka eller dyligt så är det väl fortfarande så att de flesta röker det varpå vi får kostsamma lungsjukdommar som följd....
robbah99 skrev:Personlig frihet är ett ganska bra argument om man tycker det är viktigt.
robbah99 skrev:Alla skatter som inte kommer mig tillgodo begränsar min frihet med. Men jag inser att sverige är större än mig.
Hur många saker i samhället betalar sina egna kostnader? Man skulle kunna belägga gräset med skatt. Som allt annat.
Alla kan inte hantera alkohol. Alla kan inte hantera en sporthoj. Tobaksrökning skadar lungorna.
robbah99 skrev:Jag kan bara dras slutsatsen att du är emot personlig frihet så länge den inte inkräktar på det som är viktigt för dig.
Markus skrev:Så vi måste öka cannabismissbruket för att sänka centralstimulantiamissbruket? Okej, det är ett skitdåligt argument, men du ska ha reeespeckt för att du kom med ett i alla fall.
Om Holland vet jag inte, men det kan du inte alls jämföra för det är ju en del av deras kultur vilket det inte är i sverige. I danmark skulle jag gissa att de har minst lika många horsare som vi. Men jag vet inte där heller.
Det jag fortfarande vet är att thc skadar hjärnan och då är det en dum idé att främja nyttjandet eftersom det varken finns några vinster att göra eller någon betynda opinion för legalisering.
korvgubbe skrev:...sluta jämföra med redan existerande fenomen. Öl har existerat i samhället i 7000 år. Varför då ens bekymra sig om att hela tiden tjata om att det minsan är lagligt....
Jag är för personlig frihet. Så länge inte som saker jag enbart gör för mitt egna höga nöjes skull inkräktar på någon annans plånbok eller utsätter andra för risk...
honkiie skrev:Min jämförelse var dålig men den illustrerar iallafall en poäng. Genom att öka lite så kan man få många att sakta ner.
Vilka har kommit fram till att thc skadar hjärnan? Är det rent fysiskt då eller menar du att man blir "pundig" av det? Jag vill gärna se en länk ifall det är nån nyare rapport.
honkiie skrev:1. Hur länge har cannabis brukats då?
honkiie skrev:2. visst du kanske måste på avvänjning och det kostar andra pengar. Oftast så klarar man av att sluta med cannabis själv men hur menar du att det utsätter andra för risk?
Fakkverk skrev:Kay, nyttjar du själv några droger?
robbah99 skrev:Nja, det är nog bara du som tror att du har några hållbara argument. Läste igen, men hittade inget (igen).
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|