Det är mkt vanligare än vad dom flesta tror.Markus skrev:Så himla vanligt är det inte,
Det är mkt vanligare än vad dom flesta tror.Markus skrev:Så himla vanligt är det inte,
Bart skrev:Det är mkt vanligare än vad dom flesta tror.
Då har du ingen argument då detta inte är santMarkus skrev:Mina argument är att thc skadar hjärnan, ibland redan vid små doser och tidigt i missbruket.
ksann skrev:Ett sånt sammhälle utan frihet att välja vill jag inte bo i...
Vanligare än vad dom flesta tror Nej men allvarligt, har ingen statistik så det kan jag inte svara på..Markus skrev:Hur vanligt är det då?
ksann skrev:Alla argument om att det kanske kan vara farlig bygger på samma grund som dom som vill förbjuda hojar för att dom är farliga.
ksann skrev:Då har du ingen argument då detta inte är sant
Kay skrev:Markus: just nu säger pollen att 27% är positivt inställda, och då är sporthoj.com folk i stort människor som är 18-35 år. Säg att hälften av de som röstat positivt i frågan faktiskt röker, så är det 13% som brukar preparatet med jämna mellanrum, vilket nog stämmer rätt okej "där ute" i åldersspannet jag skrev, iaf 10% av göbbar o kärringar mellan 18-30 år har bekantat sig med cannabisativa.
Markus skrev:Och så visar det sig att liberalen var kommunist hela tiden. Underbart, nu förstår jag varför Republikanerna i US gör likehtstecken mellan Liberal och Kommunist.
robbah99 skrev:Men, republikanerna i USA är ju helt dumma i huvudet.
robbah99 skrev:Men, republikanerna i USA är ju helt dumma i huvudet.
korvgubbe skrev:...och jag menar.. Tobak och alkohol är ju lagligt så det finns väl inget logiskt i att jag inte ska få skjuta heroin? Jag gör väl vad jag vill med min egen kropp?
Markus skrev:Just ointelligenta är nog inte ordet du söker. Men försök gärna igen.
robbah99 skrev:Alltså. VÄLDIGT få majjaliberaler vill tillåta ALLA droger. Heroin är inte jämförbart med alkohol. Det är däremot majja. Därför vill jag ha en översyn av lagen.
Ja, du gör vad du vill med din kropp, vill du absolut skjuta heroin så lär du göra det oavsett vad lagen säger.
Markus skrev:Vadå "inte är sant"? Har du något som omkullkastar det jag säger eller vill du bara ge mothugg? Jag kan skriva om vad fan som helst att det "inte är sant", men hur intressant blir sådant om man inte motiverar?
Mer info:The most celebrated study that claims to show brain damage is the rhesus monkey study of Dr. Robert Heath, done in the late 1970s. This study was reviewed by a distinguished panel of scientists sponsored by the Institute of Medicine and the National Academy of Sciences. Their results were published under the title, Cannabis and Health in 1982. Heath's work was sharply criticised for its insufficient sample size (only four monkeys), its failure to control experimental bias, and the misidentification of normal monkey brain structure as "damaged".
Actual studies of human populations of cannabis users have shown no evidence of brain damage. For example, two studies from 1977, published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) showed no evidence of brain damage in heavy users of cannabis. That same year, the American Medical Association (AMA) officially came out in favour of decriminalising cannabis. That's not the sort of thing you'd expect if the AMA thought cannabis damaged the brain.
robbah99 skrev:Varför då? Jag sade inte ointelligent. Jag tycker dom är dumma i huvudet, det får räcka.
korvgubbe skrev:Jag passade på att använda min frihet till att spela trummor på kastrullerna istället...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|