Droger

Vad anser du om droger?

• Antal röstningar
    0

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Markus skrev:
Mina argument är att thc skadar hjärnan, ibland redan vid små doser och tidigt i missbruket.
Då har du ingen argument då detta inte är sant :va

Min argument för legaisering är att jag är en mydig vuxen som borde fan få välja själv vad jag vill och inte vill äta/dricka/röka!!! Alla argument om att det kanske kan vara farlig bygger på samma grund som dom som vill förbjuda hojar för att dom är farliga. Ett sånt sammhälle utan frihet att välja vill jag inte bo i...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ksann skrev:
Ett sånt sammhälle utan frihet att välja vill jag inte bo i...

....precis! Så man ska fan få köra bil/hoj/lastbil när fan man vill utan att behöva nått körkort... Och hastighetsbegränsning är en begränsning av min frihet så den skiter jag i. Vill jag skjuta rådjur genom sovrumsfönstret så är det min ensak och om jag vill gräva ner mina sopor på tomten ska jag fanimej få göra det utan att en sossedjävel säger åt mig annat!

....jag blir så förbannad på satarna hindrar mig från att elda i juni/juli/augusti så jag brukar protest-tända vårdkasar i skogen på sommarhelgerna.

Vill jag spela Bob Marley 04.20 natten mot tisdag så ska ingen djävel inskränka min frihet och säga åt mig att sänka volymen.

...och jag menar.. Tobak och alkohol är ju lagligt så det finns väl inget logiskt i att jag inte ska få skjuta heroin? Jag gör väl vad jag vill med min egen kropp?

...eller nått...
:rolleyes:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Markus: just nu säger pollen att 27% är positivt inställda, och då är sporthoj.com folk i stort människor som är 18-35 år. Säg att hälften av de som röstat positivt i frågan faktiskt röker, så är det 13% som brukar preparatet med jämna mellanrum, vilket nog stämmer rätt okej "där ute" i åldersspannet jag skrev, iaf 10% av göbbar o kärringar mellan 18-30 år har bekantat sig med cannabisativa.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ksann skrev:
Alla argument om att det kanske kan vara farlig bygger på samma grund som dom som vill förbjuda hojar för att dom är farliga.

...vi pratar fortfarande om att lägga till något som skulle leda till ökade kostnader och problem för samhället. Därför vill jag att du motiverar det med ett argument. Frihetstjafset är löjligt. För att ett samhälle ska funka så har man rättigheter och vissa skyldigheter.

Sluta jämnföra det med saker som inte ännu är förbjudna.

....att lägga till en frihet som medför risker och kostnader som att legalisera cannabis är ju som att ta bort hjälmkravet på hoj....

Jag borde väl vara fri att köra hoj naken om jag vill?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ksann skrev:
Då har du ingen argument då detta inte är sant :va

Vadå "inte är sant"? Har du något som omkullkastar det jag säger eller vill du bara ge mothugg? Jag kan skriva om vad fan som helst att det "inte är sant", men hur intressant blir sådant om man inte motiverar?

(Simulerad betänketid)

(Mer simulerad betänketid)

"Inte alls" är svaret.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kay skrev:
Markus: just nu säger pollen att 27% är positivt inställda, och då är sporthoj.com folk i stort människor som är 18-35 år. Säg att hälften av de som röstat positivt i frågan faktiskt röker, så är det 13% som brukar preparatet med jämna mellanrum, vilket nog stämmer rätt okej "där ute" i åldersspannet jag skrev, iaf 10% av göbbar o kärringar mellan 18-30 år har bekantat sig med cannabisativa.

Jag tror att man ska vara väldigt försiktig med att dra paralleller mellan poll's här och verkligheten. Var det inte moderaterna som fick typ 65% i sporthojsomröstningen...? :3freak (Vilkas drogpolitik för övrigt stämmer illa överens med resultatet i denna poll)
Och att motorcykelförare är mer benägna att tänja på risker och chansa är ju inget direkt överraskande. Gå in på ett advokatforum och ställ samma fråga så får du ett helt annat resultat.

Oavsett vilket så tycker jag det jag skriver, och det gör för mig ingen skillnad om jag så vore helt ensam om att tycka det.

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Markus skrev:
Och så visar det sig att liberalen var kommunist hela tiden. :rofl Underbart, nu förstår jag varför Republikanerna i US gör likehtstecken mellan Liberal och Kommunist.

:hihi :rofl :hihi :tummenupp :banana :rofl :lol

Men, republikanerna i USA är ju helt dumma i huvudet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
robbah99 skrev:
Men, republikanerna i USA är ju helt dumma i huvudet.

Precis!
Och som alla andra befolkningar röstar världens mäktigaste land fram de mest korkade som sina makthavare! ....Det är just detta som genom alla tider gjort landet till ett av de mest framgångsrika! :rolleyes:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Som liberal (kommunist?) sliter jag lite här. Jag skulle vilja att världen var bra och att alla kunde ta vettiga beslut om farliga saker, men det ser ju inte ut som om det är så.
Det jag sliter mest med är att det finns hyllmeter av forskning som visar att när genomsnittsförbruket går upp (vilket nog skulle ske vid en legalisering) så stiger alltid det skadliga bruket mer.
Kombinerar man det med kunskapen om att barn i familjer med missbruk, även relativt modest sådant, har större risk för att utveckla flera olika sorters problem så bli väl argumentet om personlig frihet lite ihåligt??? :confused:

Sedan är det ju inte grönsaker för hjärnan och vill man påstå att det är riskfritt får det nog presenteras något forskningsstöd för det! :mattias

Till Markus: Din betänketid där upp var det roligaste på SH på länge!!! :lol

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
korvgubbe skrev:
...och jag menar.. Tobak och alkohol är ju lagligt så det finns väl inget logiskt i att jag inte ska få skjuta heroin? Jag gör väl vad jag vill med min egen kropp?

Alltså. VÄLDIGT få majjaliberaler vill tillåta ALLA droger. Heroin är inte jämförbart med alkohol. Det är däremot majja. Därför vill jag ha en översyn av lagen.

Ja, du gör vad du vill med din kropp, vill du absolut skjuta heroin så lär du göra det oavsett vad lagen säger.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
robbah99 skrev:
Alltså. VÄLDIGT få majjaliberaler vill tillåta ALLA droger. Heroin är inte jämförbart med alkohol. Det är däremot majja. Därför vill jag ha en översyn av lagen.

Ja, du gör vad du vill med din kropp, vill du absolut skjuta heroin så lär du göra det oavsett vad lagen säger.

Så du resonerar helt enkelt som så att om en dålig sak är laglig ska minsann den andra få vara det. Du har alltså inget annat att komma med än "men-vaffö-får-man-dricka-det-men-inte-röka-detta?".

Med ditt frihetsresonemang gissar jag att du är tycker att det är på tiden att vi tar bort bälteskravet i bil och hjälmtvånget på hoj?

....du får gärna skjuta heroin bäst du vill så länge du inte belastar sjukvården som jag är med och betalar eller stjäl saker för att finansiera ditt missbruk...
Dessutom är det bäst för dig att du inte hittar på något satyg som att köra bil när du är inne i dimman för så skickar jag fanimej naKcSkåTS-maffian på dig!

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Markus skrev:
Vadå "inte är sant"? Har du något som omkullkastar det jag säger eller vill du bara ge mothugg? Jag kan skriva om vad fan som helst att det "inte är sant", men hur intressant blir sådant om man inte motiverar?
The most celebrated study that claims to show brain damage is the rhesus monkey study of Dr. Robert Heath, done in the late 1970s. This study was reviewed by a distinguished panel of scientists sponsored by the Institute of Medicine and the National Academy of Sciences. Their results were published under the title, Cannabis and Health in 1982. Heath's work was sharply criticised for its insufficient sample size (only four monkeys), its failure to control experimental bias, and the misidentification of normal monkey brain structure as "damaged".
Actual studies of human populations of cannabis users have shown no evidence of brain damage. For example, two studies from 1977, published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) showed no evidence of brain damage in heavy users of cannabis. That same year, the American Medical Association (AMA) officially came out in favour of decriminalising cannabis. That's not the sort of thing you'd expect if the AMA thought cannabis damaged the brain.
Mer info:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/298562.stm
http://alcoholism.about.com/cs/pot/a/blucsd030628.htm
http://www.fcda.org/cannabisbrain.htm

Följande är massor med fördelar med Cannabis:
http://www.ccguide.org.uk/serious-crime.php

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
robbah99 skrev:
Varför då? Jag sade inte ointelligent. Jag tycker dom är dumma i huvudet, det får räcka.

Du får ursäkta mig, men om du bedömer ca 120 miljoner människor i en demokrati som "dumma i huvudet" så tyder det nog snarare på din egen brist på bildning. Jag menar inte att förolämpa dig, men om du kategoriserar på det viset så visar du på en nonchalans och ignorans som gör att din drogliberalism plötsligt inte ter sig så märkvärdig för mig.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är fördjävligt... Jag och några kompisar hyrde en stuga tillsammans på semestern.... Tror ni inte de djävlarna krävde att jag skulle hjälpa till att städa? Jag är väl fri att ha det stökigt om jag vill? Dessutom gnällde de på att jag drack mjölk direkt ur förpackningen och inte fällde ner toalettringen. De ska väl inte kränka min personliga integritet genom att ställa sånna krav? :kocko
....Vidare så försökte de pracka på mig sina värderingar genom att tjata på mig att jag skulle vara tyst bara för att de skulle sova. Vill jag(som är en fri själ) vara vaken på natten ska jag väl få det och när de är vakna spelar de musik så då borde väl jag få göra det när jag är vaken(på natten alltså)!!?....

Det gick t.o.m så långt att en av polarna klev upp en natt och tog med sig bandaren och låste in den i sin bil och tog med sig nycklarna till sängs....
......Jag passade på att använda min frihet till att spela trummor på kastrullerna istället... :hihi
...Då klev de andra upp ur sina sängar och låste ut mig i förrådet..:(

Ska fan aldrig åka semester med de där inskränkta djävla förbudsivrarna igen! :mad:

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...