Drogtestas på jobbet??

För eller mot drogtest på jobbet?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Chris Ash skrev:
Jo, men det var inte det vi diskuterade.
Källorna finns i länkarna jag la fram tidigare.
Och om du läser mitt inlägg där igen så ser du att jag citerat ur ett prevat mail från en person som dagligen jobbar med vad drogers resultat.

Hade tänkt lägga upp en massa länkar till artiklar om drogpåverkade trafikolyckor.. Men avstod..
Vi vet idag att många trafikolyckor beror på alkohol. Och det är ett lagligt berusningsmedel. Som säljs genom systembolaget... Dvs ett monopol.
Samma monopol som EU vill att vi ska avskaffa...
Idag är det inte svårt för minderåriga att få tag i sprit.. trots monopolet..
Då är det ju bara naivt att tro att ett liknande monopol för försäljning av droger i statlig regi skulle fungera bättre. Ett monopol som även i detta fall EU borde vara emot.
Det är naivt att tro att det inte skulle resultera i fler trafikolyckor.
Vi klarar idag inte av att hantera ett berusningsmedel som är idag är legalt...
Hur ska det då fungera med canabis?

Det är naivt... att tro på någont sådant....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
SENSEI skrev:
Källorna finns i länkarna jag la fram tidigare.
Och om du läser mitt inlägg där igen så ser du att jag citerat ur ett prevat mail från en person som dagligen jobbar med vad drogers resultat.

Du vet alltså inte om det är så eller inte?
Att din polare dagligen jobbar med drogers resultat säger absolut ingenting om hans trovärdighet, så länge han inte kan underbygga sina påståenden så spelar det ingen roll om han så är Jesus från Nasaret.

SENSEI skrev:
Hade tänkt lägga upp en massa länkar till artiklar om drogpåverkade trafikolyckor..
Vi vet idag att många trafikolyckor beror på alkohol. Och det är ett lagligt berusningsmedel. Som säljs genom systembolaget... Dvs ett monopol.
Samma monopol som EU vill att vi ska avskaffa...
Idag är det inte svårt för minderåriga att få tag i sprit.. trots monopolet..
Då är det ju bara naivt att tro att ett liknande monopol för försäljning av droger i statlig regi skulle fungera bättre. Ett monopol som även i detta fall EU borde vara emot.
Det är naivt att tro att det inte skulle resultera i fler trafikolyckor.
Vi klarar idag inte av att hantera ett berusningsmedel som är idag är legalt...
Hur ska det då fungera med canabis?

Jaså flyttar vi fokus nu plötsligt....

Jag har aldrig påstått att droger inte ökar risken för trafikolyckor eller att det ska vara tillåtet att köra påverkad.

SENSEI skrev:
Det är naivt... att tro på någont sådant....

Ja, men som sagt, du slår in öppna dörrar.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Chris Ash skrev:
Du vet alltså inte om det är så eller inte?
Att din polare dagligen jobbar med drogers resultat säger absolut ingenting om hans trovärdighet, så länge han inte kan underbygga sina påståenden så spelar det ingen roll om han så är Jesus från Nasaret.

Suck. För det första så är det inte min polare.
För det andra så finns infon där.. Sök och du ska finna.. Jag orkar inte ens bry mig i idioter som anser att vi ska bli ett nytt Holland.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
SENSEI skrev:
Suck. För det första så är det inte min polare.
För det andra så finns infon där.. Sök och du ska finna.. Jag orkar inte ens bry mig i idioter som anser att vi ska bli ett nytt Holland.

Vad gör du i tråden då? Du har styvnackat försvarat den svenska modellen och spottat på den holländska utan att en enda gång förklara vad det är som är så bra respektive dåligt med dem. Du orkar inte ens redovisa var du får dina uppgifter ifrån och avrundar med att kalla mig idiot. Du förstår att det är svårt att ta folk som dig på allvar? Du exemplifierar den fördummande narkotikadebatt (eller antidebatt är kanske ett bättre ord) som figurerar i Sverige rätt så bra. "Jag vet allt och har 100% rätt, jag kommer inte ens att lyssna på min meningsmotståndare för han är en nedrökt pundarälskare som kommer med manipulerad statistik, till råga på allt är det en idiot".

Jag säger inte att den holländska eller danska liberalare modellen är alltigenom bra. Men jag är innerligt trött på folk som utan att någon gång tänka efter vad man vill uppnå förkastar allt som inte innehåller "bekämpa, krossa, utrota" när det gäller narkotika. Förutom att jag håller individens frihet väldigt högt så är det människor som far illa vi pratar om och man kanske för en liten stund skulle tänka på vad som är bäst för dem istället för att köra huvudet i väggen och stolt hålla på sina principer. Man kanske dessutom skulle titta på utfallet av sin förda politik.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det där med att det är en inkörsport till tunga droger och brottslighet förövrigt. Ni som tror på det.. tror ni seriöst att det skulle vara så om det vore lagligt? Det är ett jävligt kort hopp mellan alkohol och cannabis men ett jävligt långt hopp mellan cannabis och tyngre grejer. Fast eftersom cannabis är olagligt så är man redan över på den olagliga sidan och då minskas hoppet från cannabis till de tyngre drogerna. Speciellt när man måste snacka med langare och annat drägg.

Vad tror ni om den teorin? Det är så jag ser det iallafall.

Chris Ash skrev:
"Jag vet allt och har 100% rätt, jag kommer inte ens att lyssna på min meningsmotståndare för han är en nedrökt pundarälskare som kommer med manipulerad statistik, till råga på allt är det en idiot".
Helt rätt, brukar vara väldigt svårt att kunna diskutera sansat om drogpolitik har jag märkt. Folk sätter fingrarna så långt in i örat som de bara kan och skriker nej nej nej nej nej tills man lägger ner diskussionen.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jag har inte kallat DIG idiot.
Jag kallar de som vill föra hollands modell till Sverige för idioter... eller hmm snarare idotiska ideer...

Ber om ursäkt om du tog åt dig.
Om du kollar länkarna så kommer du finna allt du söker där. Där finns belägg för inläggen... Är du intresserad så kan du söka. Är du inte intresserad så skit i det.

Jag kan möljigtvis gå med på att det kan finnas någon poäng med en legalisering. Men de vinster som möjligen skulle komma utifrån det väger inte upp alla nackdelar.
Hur kan man vara så naiv så att man tror att för att det blir lagligt att röka på så kommer det inte vara inkörsporten till tyngre droger?
Även om det blir lagligt så kommer folk röka bort sina jobb. De kommer köra bil drogpåverkade.. De kommer i raseriutbrott slå ihäl människor.. De kommer missköta sina jobb för att vara hemma och röka på.
Folk gör redan såndana saker när det gäller alkohol.
Folk gör det redan idag när det gäller droger. Folk som hamnar i sådanna situationer mister sina jobb.. Hur finasierar de sen ett vidare knarkand?
DVS hur ni än vänder på det hela så är riskerna och konsekvenserna mycket större och mycket mer kostsamt än vad en legalisering innebär...

Som motorcyklister så borde nu ju absolut värna om en drogfri/alkoholfri trafik...
Men det gör kanske inget att snubben som inte observerade dig vid rödljuset framför sig och kör över dig har rökt på?
Det gör inget om snubben som kör ihäl en hel skolklass väntades på bussem har rökt på.. För det var ju legalt--
Tja tycker du verkligen att det är värt dessa risker.. hmm ja du då vågar jag kalla dig idiot...
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top