Droppar bränsle från slang

Det där med 1200 papper och autosol är görbart med förgasare där nålventilen saknar gummitätning på själva spetsen och är helt i rostfritt. Med tiden får spetsen en "krage" som kan slipas/poleras bort. Mikuni RS förgasare är ett sådant exempel. Hårda o-ringar är bara att byta. Swedol och Biltema har o-ringssatser som kan funka med lite smörja och övertalning.

Det där med 1200 papper och autosol är görbart med förgasare där nålventilen saknar gummitätning på själva spetsen och är helt i rostfritt. Med tiden får spetsen en "krage" som kan slipas/poleras bort. Mikuni RS förgasare är ett sådant exempel. Hårda o-ringar är bara att byta. Swedol och Biltema har o-ringssatser som kan funka med lite smörja och övertalning.

Okej. Då förstår jag! Det kanske är ett sätt värt att testa.. men känns lite lurigt att skaffa o-ringar som kanske passar.. känns som att det vore bättre med repsats där man vet att det passar.. tänker att man får ju byta nålarna till slut iaf också..
Men jäkla bra tips ifall att... tackar för det!!:)

Okej, då har man införskaffat repsats till alla fyra förgasare. Men kan någon förklara för mig vart samtliga ska sitta, dom två största förstår jag.. Å vart ska den pyttepyttelilla oringen sitta?
Sedan tror jag inte att jag fått med någon oring där nålventilen sitter..? Alltså till själva filtret där..

Okej, då har man införskaffat repsats till alla fyra förgasare. Men kan någon förklara för mig vart samtliga ska sitta, dom två största förstår jag.. Å vart ska den pyttepyttelilla oringen sitta?
Sedan tror jag inte att jag fått med någon oring där nålventilen sitter..? Alltså till själva filtret där..
Bifogar bild...
Screenshot_20200509-000431_Chrome.jpg

Så här ser jag det.
1. Blocket för munstycken = packning
2. Ena munstycket = o-ring
3. O-ring till nålen
4. Packning till flottörkoppen
5. O-ring som sitter under locket till membranet.

Har jag rätt angående detta?
Mvh

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back