Drz tillbaka i Europa

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Hur har de lyckats med att få den genom miljöklassningen?
Har de reggat den som arbetsfordon som de gjorde med Jimnyn?
Verkar vara samma gamla 5-vxl maskin som tidigare fast med omarbetad topp och insprutning.
Tror nog den kan sälja bra ändå, 10 hk mer än crf300l och troligtvis bättre fjädring än cykelpumparna på Hondan.
Men allt beror på priset såklart.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Hur har de lyckats med att få den genom miljöklassningen?
Har de reggat den som arbetsfordon som de gjorde med Jimnyn?
Som pimpelgas skriver så har dom väl miljöanpassat motorn men det andra är gammalt.
Priset blir nog avgörande. Sett på något håll obekräftade uppgifter att den ska säljas för drygt 9300€.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En typisk hoj som folk köper för att sälja året efter… :)

Visst är det märkligt?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Blev sugen o kände en välbekant ilning i köptarmen - ända tills jag lyckades googla fram 38 kusar och 151 kg.
Då försvann ilningarna…..
:näsblod
Låter inte så tokigt för mina ändamål, det finns ju enduro-hojar DRZ ska vara mer av en slitvarg, kanske lite tung, vad vägde de gamla?

Edit: Ok, de har lyckats tjoffa på närmare 20kg på samma hoj i så fall, det låter ju lite tråkigt faktiskt. Frågan kvarstår ju vad skillnaden är på riktigt på en våg.... https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_drz400S 04.htm
 

maskan

Medlem
Gick med
12 Aug 2018
Ort
Karlstad
Hoj
Motorcyklar
Egentligen saknar jag bara bättre gasrespons och bättre motorvägskomfort i den gamla.

Tyvärr framgår det inte om de fixat växlarna (gamla behöver lägre etta och högre femma), men det finns indikationer på det enligt en bild som visar att kugg i lådan ändrats.

Kommer handla om priset. Kan de mot förmodan hålla det på samma nivå eller bara några tusen över CRF300L så kommer den nog sälja bra. Inte helt omöjligt ändå.... Men 90-100k så är det ju en helt annan sak.

Gissar att den kommer bli den bästa motorcykeln i "liten pålitlig maskin som klarar det mesta" som finns just nu. Egentligen finns det väl ingen riktig konkurrent till CRF300L och den är på tok för klen.

Inte tillräcklig uppgradering för att jag ska byta min gamla, men om lådan är fixad så den kan klara motorväg i 110-120 lite bättre så är jag ändå sugen... Till rätt (CRF300L) pris :)
 
Last edited:

maskan

Medlem
Gick med
12 Aug 2018
Ort
Karlstad
Hoj
Motorcyklar
Låter inte så tokigt för mina ändamål, det finns ju enduro-hojar DRZ ska vara mer av en slitvarg, kanske lite tung, vad vägde de gamla?

Edit: Ok, de har lyckats tjoffa på närmare 20kg på samma hoj i så fall, det låter ju lite tråkigt faktiskt. Frågan kvarstår ju vad skillnaden är på riktigt på en våg.... https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_drz400S 04.htm
145kg "Curb" på gamla och 151 på nya. Den skillnaden kan man nog ta igen. 132kg är förmodligen E-modellen som inte är gatlegal i sverige.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Lite märkligt att en hoj som lanseras 2025 (ska den väl börja säljas) och alltså är snart 30 (trettio!) år yngre än mitt gamla bojsänke XR400 så har teknikutvecklingen "lyckats" pressa ut 3½ hk till och lagt på 26 kg!
Men vaffan liksom....
:huvet


 
Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Lite märkligt att en hoj som lanseras 2025 (ska den väl börja säljas) och alltså är snart 30 (trettio!) år yngre än mitt gamla bojsänke XR400 så har teknikutvecklingen "lyckats" pressa ut 3½ hk till och lagt på 26 kg!
Men vaffan liksom....
:huvet


Det är miljöpartisters och andra körkortslösas fel.
 

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
En fin maskin på pappret för oss som vill ha en "dual sport" med rimliga serviceintervall. Risken är väl dock rätt stor att det blir som med CRF450L - kräver helsystem, power commander och dremel för att den ska andas ordentligt, och då är priset plötsligt _helt_ ohållbart om det börjar på 100k+.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
En fin maskin på pappret för oss som vill ha en "dual sport" med rimliga serviceintervall. Risken är väl dock rätt stor att det blir som med CRF450L - kräver helsystem, power commander och dremel för att den ska andas ordentligt, och då är priset plötsligt _helt_ ohållbart om det börjar på 100k+.
I mina drömmar börjar den på max 80. Då kan man slänga på den ett vettigt avgas med styrning och sen slipper man köpa offroadhoj för resten av livet. Kanske fjädrar med eftersom jag utgår från att den är fjädrad för en fjortonårig japansk flicka.
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top