Kommer säkert landa på 100,000 med så den blir ett riktigt fiasko... #pessimist...Blev sugen o kände en välbekant ilning i köptarmen - ända tills jag lyckades googla fram 38 kusar och 151 kg.
Då försvann ilningarna…..
Verkar vara samma gamla 5-vxl maskin som tidigare fast med omarbetad topp och insprutning.Hur har de lyckats med att få den genom miljöklassningen?
Har de reggat den som arbetsfordon som de gjorde med Jimnyn?
Som pimpelgas skriver så har dom väl miljöanpassat motorn men det andra är gammalt.Hur har de lyckats med att få den genom miljöklassningen?
Har de reggat den som arbetsfordon som de gjorde med Jimnyn?
Låter inte så tokigt för mina ändamål, det finns ju enduro-hojar DRZ ska vara mer av en slitvarg, kanske lite tung, vad vägde de gamla?Blev sugen o kände en välbekant ilning i köptarmen - ända tills jag lyckades googla fram 38 kusar och 151 kg.
Då försvann ilningarna…..
145kg "Curb" på gamla och 151 på nya. Den skillnaden kan man nog ta igen. 132kg är förmodligen E-modellen som inte är gatlegal i sverige.Låter inte så tokigt för mina ändamål, det finns ju enduro-hojar DRZ ska vara mer av en slitvarg, kanske lite tung, vad vägde de gamla?
Edit: Ok, de har lyckats tjoffa på närmare 20kg på samma hoj i så fall, det låter ju lite tråkigt faktiskt. Frågan kvarstår ju vad skillnaden är på riktigt på en våg.... https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_drz400S 04.htm
Det är miljöpartisters och andra körkortslösas fel.Lite märkligt att en hoj som lanseras 2025 (ska den väl börja säljas) och alltså är snart 30 (trettio!) år yngre än mitt gamla bojsänke XR400 så har teknikutvecklingen "lyckats" pressa ut 3½ hk till och lagt på 26 kg!
Men vaffan liksom....
I mina drömmar börjar den på max 80. Då kan man slänga på den ett vettigt avgas med styrning och sen slipper man köpa offroadhoj för resten av livet. Kanske fjädrar med eftersom jag utgår från att den är fjädrad för en fjortonårig japansk flicka.En fin maskin på pappret för oss som vill ha en "dual sport" med rimliga serviceintervall. Risken är väl dock rätt stor att det blir som med CRF450L - kräver helsystem, power commander och dremel för att den ska andas ordentligt, och då är priset plötsligt _helt_ ohållbart om det börjar på 100k+.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|