Drz tillbaka i Europa

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
145kg "Curb" på gamla och 151 på nya. Den skillnaden kan man nog ta igen. 132kg är förmodligen E-modellen som inte är gatlegal i sverige.
Siddu, alltid intressant att leta information om gamla grejer. Som sagt är en våg det ända raka, men pratar vi 6kg, så är det ingenting en tigersåg inte fixar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
I mina drömmar börjar den på max 80. Då kan man slänga på den ett vettigt avgas med styrning och sen slipper man köpa offroadhoj för resten av livet. Kanske fjädrar med eftersom jag utgår från att den är fjädrad för en fjortonårig japansk flicka.
Kostade de inte runt 60 2006? Och några lappar till för sm.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Låter bra, jag kan plocka en 2030 med 5 år, 5 ägare, och 1/5-del av nypriset? :va :D
Inte alls omöjligt, men värdeminskningen kanske inte blir fullt så stor… till slut blir de ståendes bland alla övriga småhojar typ xt350.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Inte alls omöjligt, men värdeminskningen kanske inte blir fullt så stor… till slut blir de ståendes bland alla övriga småhojar typ xt350.
Det är väl så.
Jag hoppas mest att dessa pressar ner priserna på beggade från 00-talet, som idag är hiskeligt dyra.
Men det händer ju bara om de inte gör de nya sämre. (I.e. tyngre, sämre körbarhet(skit mappat), eller övrigt besvärlig elektronik).

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl så.
Jag hoppas mest att dessa pressar ner priserna på beggade från 00-talet, som idag är hiskeligt dyra.
Men det händer ju bara om de inte gör de nya sämre. (I.e. tyngre, sämre körbarhet(skit mappat), eller övrigt besvärlig elektronik).
Jag har provat den ”gamla” några gånger. Kul första tio minuterna, sedan ledsnar man. Inte oanvändbar, bara tråkig och egentligen inte bra på något.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Lite märkligt att en hoj som lanseras 2025 (ska den väl börja säljas) och alltså är snart 30 (trettio!) år yngre än mitt gamla bojsänke XR400 så har teknikutvecklingen "lyckats" pressa ut 3½ hk till och lagt på 26 kg!
Men vaffan liksom....
:huvet

Verkar ändå logiskt.
Det följer ungefär min personliga utveckling inom samma tidsspann.
Förutom att jag.....faktisk har tappat i effekt....
Men jag är mer tekniskt avancerad och långt mer komplicerad, och har knappast lägre total driftkostnad.
Och det som kunde fixas förr i tiden med ett plåster och två magnecyl....det behöver nu avancerad provtagning och utlåtande från flera experter (läkare), bara för att komma fram till att " - Det här kan man inte riktigt säga vad det beror på".
Så, jag har full förståelse för konceptet, jag kan relatera.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag har provat den ”gamla” några gånger. Kul första tio minuterna, sedan ledsnar man. Inte oanvändbar, bara tråkig och egentligen inte bra på något.
Hmm har inte jag. Konstigt då att de betingar 6-7 tusen euro för en 15-20 år gammal i ok skick.
Räknar med att det är en "resan över körupplevelsen"-hoj, men skulle mest ha den att bryta i skogen med.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hmm har inte jag. Konstigt då att de betingar 6-7 tusen euro för en 15-20 år gammal i ok skick.
Räknar med att det är en "resan över körupplevelsen"-hoj, men skulle mest ha den att bryta i skogen med.
Ja, och då kan du ju ha en Enduro 250 istället, 50 kilo mindre…

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ja, och då kan du ju ha en Enduro 250 istället, 50 kilo mindre…
Det kan jag, men då "måste" jag ha en rejsbuss, "får" inte köra grusväg, och får serva mycket MYCKET mer. Garanterat roligare för den som tar upp nivån lite, för mina ändamål så är gatlegal 400 rätt nära tror jag.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det kan jag, men då "måste" jag ha en rejsbuss, "får" inte köra grusväg, och får serva mycket MYCKET mer. Garanterat roligare för den som tar upp nivån lite, för mina ändamål så är gatlegal 400 rätt nära tror jag.
Köp en!

Sälj säsongen efter! :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha