Så är det kanske, ja. Max 0,2 kw/kg stämmer ju rätt bra med full tank.
Undra om dom använt nån ballast som man lätt kan plocka av?![]()
Det brukar väl börja ramla av grejor efter några mil…?
Mvh
Så är det kanske, ja. Max 0,2 kw/kg stämmer ju rätt bra med full tank.
Undra om dom använt nån ballast som man lätt kan plocka av?![]()
Samma bromsar på 390 som Royal Enfield. I min erfarenhet absolut skit.Här ställer dom den mot KTMs nya "390 Enduro"
.. skapade en separat tråd om den.
.,. jaha, men kan man inte bara byta beläggen och få lite mer nyp? Eller på vilket sätt menar du att bromsarna inte var bra?Samma bromsar på 390 som Royal Enfield. I min erfarenhet absolut skit.
Bytte klossar. Fortfarande skräp. Dom var så dåliga att man behöver inte abs för det var ändå nästan omöjligt att låsa upp..,. jaha, men kan man inte bara byta beläggen och få lite mer nyp? Eller på vilket sätt menar du att bromsarna inte var bra?
Men vafasen, kan det berott på att pistongerna inuti oken kärvat då? Provade du byta ut bromsvätskan, samt kanske smörja om pistongerna med bromsfett? Det låter som att nån indier slarvat.Bytte klossar. Fortfarande skräp. Dom var så dåliga att man behöver inte abs för det var ändå nästan omöjligt att låsa upp.
Det var ju en NY motorcykel för fan. Aldrig någonsin att jag ens rör en Royal Enfield igen eller något som den kan ha smittat. Fy fan. Vilken. Otrolig. SkitMen vafasen, kan det berott på att pistongerna inuti oken kärvat då? Provade du byta ut bromsvätskan, samt kanske smörja om pistongerna med bromsfett? Det låter som att nån indier slarvat.
Fast, fet jämförelse, när ingen av dem blivit körda?Här ställer dom den mot KTMs nya "390 Enduro"
.. skapade en separat tråd om den.
Jag förstår. Beklagar sorgen. Det där borde varit ett garantiärende tycker jag.Aldrig någonsin att jag ens rör en Royal Enfield igen
Jag vet. Det spekuleras en hel del på youtube. En massa profeter som bara gissar. Den finns ju på blocket att "förbeställa", inget jag brukar göra då jag alltid provkör mina grejer innan jag köper.Fast, fet jämförelse, när ingen av dem blivit körda?
.,. jaha, men kan man inte bara byta beläggen och få lite mer nyp? Eller på vilket sätt menar du att bromsarna inte var bra?
Japp. Jag tänker byta ut min bakre fjädring på min Shotgun 650 till något behagligare. Bromsegenskaperna har jag inte tänkt på, dom verkar i alla fall funka helt OK menar jag.Inte ovanligt att sista skuttet från ”tillräcklig” till ”riktigt bra” fjädring kan kosta allt mellan 20.000 och 40.000, och dubbelt upp om du eftermonterar.
Japp. Jag tänker byta ut min bakre fjädring på min Shotgun 650 till något behagligare. Bromsegenskaperna har jag inte tänkt på, dom verkar i alla fall funka helt OK menar jag.
Hur räknar du då? Man vet ju aldrig vad importörerna sätter för priser. En crf300l kostar 5500 i usa, så zukkan är 63% dyrare.Nu har det amerikanska priset kommit verkar det som
![]()
Suzuki Cycles - 2025 DR-Z4S
The next evolution of Suzuki’s DualSport heritage has arrived with the all-new 2025 DR-Z4S.suzukicycles.com
Kollar man på hur priset i sverige översatts för andra modeller kan det innebära allt från 95-110k. ungefär 10-25k för dyrt med andra ord![]()
Jag kollade på andra modeller från Suzuki, t.ex vstrom 650 och 800 och jämförde med svenska priserna på dessa, som ju är kända.Hur räknar du då? Man vet ju aldrig vad importörerna sätter för priser. En crf300l kostar 5500 i usa, så zukkan är 63% dyrare.
Med samma prisskillnad skulle den kosta 130k i sverige.
Men Hondor är ju iofs extremt dyra i Sverige om man jämför med dom flesta andra länder.
Och KTM begär 69 tkr för sin 390 Enduro R. Nä Sukkan blir hyllvärmareJag kollade på andra modeller från Suzuki, t.ex vstrom 650 och 800 och jämförde med svenska priserna på dessa, som ju är kända.
men då är det ju en ren gissning att den ska följa samma mönster såklartskulle kunna landa på 120k lika gärna….
Jag gissar på 105, men ibland kan man ju bli positivt överraskad! Sen är frågan hur mycket rabatt fjolårsmodellerna får när den inte säljer ;p
crf300 hade 65k när den kom till sverige, förra året 70k. Nu verkar de nya ligga på 80k (för ICKE-rally!!) villet är sjukt mycket även för den.
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |